Ector Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 okidoki.. #103 måste naturligtvis börja med handen där du synar ett gigantiskt All-in på ett livsfarlig bräde med...skit... Jag menar, även om du bortser från färgdraget så ligger ju ändå en dam och ett ess på bordet. Hade du sån super read på honom att du anser att det var en korrekt syn? Jag trodde han va tom helt enkelt. Fråga inte varför jag trodde det, jag har ingen aning. Kändes så bara. Jag har synat med K-hög för hela min stack också om jag trott att det har varit läge. Han kändes tom så jag försökte inducera en bluff på river och det funkade ju fint.... Föruom att han hade nötter då Citera
Ector Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 #99+101 Limp med A8 resp. AK! Lägga upp för en trap om du träffar? om du träffar lär du då få mycket action med ett A ute såvida han inte sitter på 2par eller bättre? Eftersom han ställde in hela stäcken väldigt ofta när jag limpade så försökte jag vänta in ett ess eller ett par för att fånga honom. Samma princip som handen med 88 som du frågar om. Jag visste att låg mkt bra till med 88 och hoppades på samma typ av spel från hans sida med AK. Han re-raisade inte mig en enda gång preflop men däremot ställde han ofta in när jag limpade från sb. Citera
Ector Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 #97 Du ställer in med K7 för att stjäla blindarna värda 150. Kanske inte något fel i det då de utgjorde så pass stor del avdin stack, men varför inte använda händer som Ax/vilket som helst par/två kort över J(kanske hand 99 eller 101?) Kan du få syn av någonting sämre än K7? Oftast har han ju en hand som han inte kan syna med och så får jag 150 marker. Jag kan lika gärna göra det här spelet med 24o i deth är läget. Headsup handlar mycket om tempo, jag hade synat för mkt, det va dags att höjja och då blev det en all in. Citera
Ector Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 Det var väl dessa händer jag undrade över lite sen jag kom in som åskådare en bra bit in i matchen. Sen såklart, har du så pass stort urval av HU-matcher på denna nivå att du har tillförlitlig stats att dela med dig. Jag har svårt att se någon större långsiktig lönsamhet än något som kör 4-6 5/10 fixed simultant framgågsrikt. Dock med otroligt mycket större svings. (Jag lirar inte 4-6 5/10 bord ska nämnas. men dom som gör) Jag spelar inte poker för att tjäna pengar utan för att det är kul. Det finns inte många som har bankrulle för att köra 1000$ headsupmatcher och samtidigt har ett +EV där jämfört med sina normala cashgames. En riktigt bra spelare kanske möjligen kan komma upp i en edge uppemot 70% eller så, men det tror jag är ovanligt. De flesta bra headsupspelare kanske ligger någonstans runt 55-60% Men det här vet säkert Hjort bättre Tillförlitliga stats har jag inte, nej. Har väl spelat kanske 10-15 1000$ headsup och ligger lite + på det. Citera
parre Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Då får jag väl passa på med lite frågor då *********** # 74 ************** PokerStars Game #1198309096: Tournament #5249616, Hold'em No Limit - Match Round I, Level III (25/50) - 2005/02/10 - 22:16:44 (ET) Table '5249616 1' One on One Seat #2 is the button Seat 1: Ector (1115 in chips) Seat 2: MrSmokey1 (1885 in chips) MrSmokey1: posts small blind 25 Ector: posts big blind 50 *** HOLE CARDS *** Dealt to Ector [6c 2s] MrSmokey1: calls 25 Ector: checks *** FLOP *** [7d 4s 5s] Ector: checks MrSmokey1: checks Jag undrar varför du checkar floppen för att sedan folda mot hans bet på turn när 9d dyker upp? Borde inte du ha betat ut med öppet stegdrag i detta läge för att försöka sno potten? Att du släpper på turn förstår jag då han betar pott, men varför inte beta ut i detta läget? Jag vet att jag själv nästan alltid betar ut på mina OESD:s i HU även ur position.. det kanske är fel då du riskerar att hamna i en stor pott med en skithand osv? Hand 91: *** HOLE CARDS *** Dealt to Ector [2d 2h] Ector: calls 25 MrSmokey1: raises 1570 to 1620 and is all-in Ector: folds Ector har här 1380 och Smokey 1620. Min fråga är bara om du, mot en spelare som Smokey som går all-in hela tiden, någonsin synar detta bet? Ifall förhållandet är, låt oss säga, 2k vs 1k i din fördel, synar du nånsin hans all-in där? Hur få marker ska du själv ha kvar för att syna all-in där? Eller vill du helt enkelt vänta på ett bättre läge än en trolig coinflip för att du anser dig vara mkt bättre än fi? Hand 106: Du har 360 kvar efter att ha postat BB, men du foldar mot hans all-in när du har JTo. Istället går du in nästa hand med T7o. Finns det någon särskild anledning till att du foldar (jag tänker på främst på att du har 1/4 av stacken inne och får hyfsade pottodds). Citera
Ector Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag undrar varför du checkar floppen för att sedan folda mot hans bet på turn när 9d dyker upp? Borde inte du ha betat ut med öppet stegdrag i detta läge för att försöka sno potten? Att du släpper på turn förstår jag då han betar pott, men varför inte beta ut i detta läget? Jag vet att jag själv nästan alltid betar ut på mina OESD:s i HU även ur position.. det kanske är fel då du riskerar att hamna i en stor pott med en skithand osv? Jag ville checkraisa honom på floppen, vilket inte va ett bra spel. Borde ha bettat ut. Ofta checkraisar jag bluffen på turn här också men det spelet hade jag redan använt mot honom en gång tidigare i matchen och ville inte bli för uppenbar. Borde bettat ut, ja. Citera
Ector Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 Hand 91: *** HOLE CARDS *** Dealt to Ector [2d 2h] Ector: calls 25 MrSmokey1: raises 1570 to 1620 and is all-in Ector: folds Ector har här 1380 och Smokey 1620. Min fråga är bara om du, mot en spelare som Smokey som går all-in hela tiden, någonsin synar detta bet? Ifall förhållandet är, låt oss säga, 2k vs 1k i din fördel, synar du nånsin hans all-in där? Hur få marker ska du själv ha kvar för att syna all-in där? Eller vill du helt enkelt vänta på ett bättre läge än en trolig coinflip för att du anser dig vara mkt bättre än fi? 22 kan aldrig vara bättre än en coinflip så den synar jag aldrig med så länge jag har stack kvar att spela med. Mot honom hade jag nog satt gränsen någonstans runt 77 för att syna. Då kommer jag vara fin favorit väldigt ofta, det är jag aldrig med 22. Synar även med AT och uppåt ungefär. Ju färre marker jag har desto sämre hand för att syna hans all kan man säga. Föra att allt ska åka in med 22 så behöver jag nog ha 6-7BB så stoppar jag in stacken själv först. Hand 106 borde jag ha synat. Trött och tiltad. Citera
dlinder Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Seat 1: Ector (2050 in chips)Seat 2: MrSmokey1 (950 in chips) MrSmokey1: posts small blind 10 Ector: posts big blind 20 *** HOLE CARDS *** Dealt to Ector [Th Ad] MrSmokey1: raises 20 to 40 Ector: raises 60 to 100 MrSmokey1: calls 60 *** FLOP *** [6d 8d 2h] Ector: bets 160 MrSmokey1: raises 690 to 850 and is all-in Ector: calls 690 Den här funderar jag på. Hur var din read? Kul med såna här "lektioner", fortsätt gärna Citera
jaqk Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Vad har du för puls när du spelar $1000 HU? Citera
Ector Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 Seat 1: Ector (2050 in chips)Seat 2: MrSmokey1 (950 in chips) MrSmokey1: posts small blind 10 Ector: posts big blind 20 *** HOLE CARDS *** Dealt to Ector [Th Ad] MrSmokey1: raises 20 to 40 Ector: raises 60 to 100 MrSmokey1: calls 60 *** FLOP *** [6d 8d 2h] Ector: bets 160 MrSmokey1: raises 690 to 850 and is all-in Ector: calls 690 Den här funderar jag på. Hur var din read? Kul med såna här "lektioner", fortsätt gärna Kändes som att han hade spelat två ruter likadant eller att han kunde vara helt tom också. Jag har 6 outs mot de flesta av hans händer som jag ligger efter så det fick bli en syn. Just i den här potten hade han väl A8 har jag för mig (har inte kollat) så det blev ju jättefel, men jag hade gjort samma syn i det läget igen. Citera
Ector Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 Vad har du för puls när du spelar $1000 HU? Kan ju köra en med pulsklockan på vid tillfälle. Gissningsvis inte myckt högre än just nu. Har ju gjort det några gånger. 5k däremot skulle nog vara lite för läskitgt för att jag skulle kunna spela bra. Citera
jackbalsam Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Är $5k det högsta man kan lira på nätet? Citera
Recommended Posts