Gå till innehåll

Är det etiskt att säga att man ska folda?


illi

Recommended Posts

Tänk er en ganska stor hand med tre spelare i. Floppen har visats och du är sist i position. Den första i ordningen går allin och den andre börjar fundera. Du ser att du kommer att lägga dig vad som än händer och den andre kanske är orolig för att du också ska calla eller höja och funderar på att lägga sig därför.

 

Är det då helt förkastligt att säga "jag kommer att folda"?

 

Det här kanske mest gäller turneringspoker, jag vet inte. Jag har tänkt på det förut och nu när jag hamnade i en sån situation så sa jag det i chatten. Och då synade han och så la jag mig. Ingen blev sur på mig dock.

 

Vad säger ni, är det fult?

 

* Liten RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, okej på den nivån alltså...

 

Händer samma saker live om man agerar när det inte är ens tur?

 

Kommer ju alltid att bedömas från fall till fall, om det var ett misstag eller ej. Men att SÄGA att du kommer att lägga dig är ju rent fusk - då man kan tro att du bara säger det till vissa spelar i vissa potter, speciellt när han satt och funderade opå om han skulle syna eller ej.

 

Hade du sagt med en gång fenmtekortet kom upp (innan någon hunnit agera

 

"jag pissar på mig, jag lägger mig" - och sprungit på muggen - så hade det varit en mycket förmildrande händelse. Då hjar i alla fall alla spelare samma information. Men att först låta en spelare agera, och sedan hjälpa en annan med sitt beslut, är fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett sånt där många gånger online, och jag anmäler det alltid till sajten (även om jag själv inte påverkades). Party, till exempel, stänger alltid av spelarens chatt (för alltid eller viss tid -- jag vet inte) som straff.

 

För min del tycker jag att sajterna borde föra över pengar från fuskaren till den som drabbats, men sajterna är nog lite för snälla för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fult och ej tillåtet. Att däremot sitta på t ex klubben och spela cashgame och titta in i 82o före flop i näst sista position, skicka in korten i mucken innan UTG har agerat och gå och köpa en bira eller hämta ett glas vatten är inte så farligt... Brukar jag ofta göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att däremot sitta på t ex klubben och spela cashgame och titta in i 82o före flop i näst sista position, skicka in korten i mucken innan UTG har agerat och gå och köpa en bira eller hämta ett glas vatten är inte så farligt... Brukar jag ofta göra.

 

Varför skulle detta vara ok? Även här ger du alla som sitter före dig en fördel gentemot de som sitter efter dig. (Naturligtvis inte alls lika stor som i första fallet men ändå.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Även här ger du alla som sitter före dig en fördel gentemot de som sitter efter dig. (Naturligtvis inte alls lika stor som i första fallet men ändå.)

Det jag gör i det här fallet är att Minska den positionella nackdelen för de som sitter före mig en aning.

 

Förutsättningen skall vara att ingen action har skett och det som händer då är att det blir som att jag inte satt vid bordet överhuvudtaget när korten delades ut...

 

Visst, det påverkar spelet och kanske inte är helt Ok, men mycket påverkar det inte och det är bättre att göra så än att säga "ge på mig" och springa gärnet efter biran enligt min mening... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fult och ej tillåtet. Att däremot sitta på t ex klubben och spela cashgame och titta in i 82o före flop i näst sista position, skicka in korten i mucken innan UTG har agerat och gå och köpa en bira eller hämta ett glas vatten är inte så farligt... Brukar jag ofta göra.

 

OBS detta gäller bara om man handlar sprit .. det skulle aldrig accepteras om man gjorde det för att hämta VATTEN . ! !! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...