lcjl Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Hur agera i lägen när man floppar nötter, t.ex. färg med Axs samt har två par hög och låg (inga stegdrag ute)? I position mot en som bettar ut pott? Mellanposition där utg bettar ut pott? Syn, miniraise, slå om? Citera
sentenced Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 beror på deras stack hur aggresiva dom är etc men det säkraste är att folda så man slipper bli utdragen i såna lägen tycker jag. Citera
lcjl Postad 29 December , 2006 Författare Rapport Postad 29 December , 2006 beror på deras stack hur aggresiva dom är etc men det säkraste är att folda så man slipper bli utdragen i såna lägen tycker jag. va??????? Citera
Djens Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 han var ironisk. men generellt sett: Nej. Ta betalt istället. Citera
lcjl Postad 29 December , 2006 Författare Rapport Postad 29 December , 2006 han var ironisk. men generellt sett: Nej. Ta betalt istället. ok djens, tack för svar men när kan du slowspela förutom 4 tal?? i den aktuella situationen hade jag AcKh4h3c (synade en höjning från fi, jag är på knappen, inga andra kvar) flop: Kc 10c 4c Fi bettar pott Jag slog om pott och han la sig, men vete f-n om det är rätt, med KK har han ju vissa möjligheter, men i övrigt är det ju inte många outs. Jag är rätt grön (spelet är $1/2 PL och jag och fi har c.a 200 var) så frågeställningen kanske är tokig Citera
Djens Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Grejen är ju att han saktar ner på turn med typ 100% av sina händer så det är svårt att få betalt ändå, även om du slowar. Hade du haft AcKhKdXc, Okej... Citera
lcjl Postad 29 December , 2006 Författare Rapport Postad 29 December , 2006 ja, antar att du har rätt. Möjligheten är väl att han skjuter ett skott till på en blank turn med Qcxc eller två andra c om han tror att jag har triss, men kanske inte troligt. Slowspel i Omaha är inget vidare alltså Citera
Recommended Posts