Gå till innehåll

TV: Poker After Dark


pokermatti

Recommended Posts

  • Svars 615
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inte om nån noterat detta men kika på avsnitt 36 directors cut ca 34,45 in i programet. Lee-ann sitter och hånskrattar Phil i ansiktet, trist dag där man åker på årets cooler, blir förnedrad av bordet och när sen skiten är över så sitter hallåan och kan inte hålla sig för skratt. Inte bara en gång utan ett par ggr efter varandra.

 

PH förtjänar i 99% av fallen all skit han får. Han ligger på en 11-årings (bokstavligt talat) känslomässiga nivå vid pokerbordet, och han fattar inte själv hur extremt patetiskt och orimligt hans beteende är. Snubben är runt 45, har fru och barn, men beter sig som en grinig barnrumpa som blivit av med sin favorittruck i sandlådan. Det är fan synd om honom och han fortsätter förpesta sin omgivning om och om igen.

 

Visst, ofta kan man skratta åt honom, men ibland vill man bara att någon ska ge honom ordentligt med stryk och be honom växa upp. Det sjuka är att han verkar så blind inför sitt eget beteende, att han aldrig jämför med andra och frågar sig varför inte andra beter sig likadant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettefan.. Till en början blir det kul sen när han går till överdrift blir det ju rätt löjligt. Känns ju inte som att man stör sig på det att man vill slå till honom eller att man får sådana känslor? Det kan inte jag förstå? Killen tappar ju kontrollen och han blir ju närmast som ett barn och varför lockar det då att håna/slå till honom?

 

Personligen lockar det mer att håna och dra ner folk som inte tappar kontrollen, som solar sig i sin egen förträfflighet, typ durrr. Ni snackar om att Phil Hellmuth har stort ego, är ju inget mot vad durrr har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm håller med. Riktigt risig mobbning av phil hellmuth. DN var ju inte särskilt sympatisk. Framstod ju som en stor idiot.

 

DN's mobbing var väl svar på PH's inledande kommentar

 

"Daniel: Hur känns det att sitta mellan en manlig modell (PA) och en kille som blivit framröstad till en av jordens 50 sexigaste män (GH)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettefan.. Till en början blir det kul sen när han går till överdrift blir det ju rätt löjligt. Känns ju inte som att man stör sig på det att man vill slå till honom eller att man får sådana känslor? Det kan inte jag förstå? Killen tappar ju kontrollen och han blir ju närmast som ett barn och varför lockar det då att håna/slå till honom?
För han förpestar sin omgivning med fullkomlig dynga som ingen vill höra.

 

Personligen lockar det mer att håna och dra ner folk som inte tappar kontrollen, som solar sig i sin egen förträfflighet, typ durrr. Ni snackar om att Phil Hellmuth har stort ego, är ju inget mot vad durrr har.
Jag vill inte håna PH, jag vill bara att han håller käften (förutom när han är sååå out-of-line att allt bara blir komik på hög nivå, vilket är rätt ofta).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DN's mobbing var väl svar på PH's inledande kommentar

 

"Daniel: Hur känns det att sitta mellan en manlig modell (PA) och en kille som blivit framröstad till en av jordens 50 sexigaste män (GH)"

 

den hade jag glömt. ja skjuter han av sådana salvor får han ju skylla sig själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, daniel negreanu har försvarat sitt beteende på 2+2 med ett par posts i en tråd som rör detta. I grund och botten handlar det om att han avskyr PH och hur han beter sig öht, PH bashar allt och alla, DN har inget emot att bli pikad eller pika sina vänner som vet att det är vänskapligt men han menar att PH attackerar helt okända människor ute på circuits "Fucking idiot from northen europe" och liknande.

 

Av den enkla anledningen har han valt att attackera honom verbalt direkt han får chansen, och nu dessutom då karln har tappat lite på sitt ego(DN) och insett att han inte är en vinnande spelare i såna lineups som den på PAD, vilket han öppet erkänner på directors cut och så vidare och att han hade bara tur att han vann lite på pokern och på propsen, men att han e fullständigt seriös i att han skulle gärna crossboka PH i all evighet på sådana setups som denna.

 

Den motiveringen är ju inte svår att förklara, PH har massivt ego, extremt lätt-tiltad och spelar 1/50 så mycket cashgame som övriga på bordet. Naturligtvis kommer han att ha svårt att gå vinnande då, spelar ingen roll vem han hade varit eller är, med de premisserna så tror jag inte så många hade kunnat värja sig mot det aktiva top of the field så att säga

 

 

edit: Jag hatar PH, men jag hade ju gärna tagit del av hans NLHE tour-action då hans resultat i det är äckliga oavsett om det är pre 2000 eller efter 2000-talet, såg nån uträkning på hans livs% ROI.. inte fint, orkar inte posta siffra dock då det mest troligtvis är felaktigt direkt från minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte iofs mer på faktumet att en tjej, som troligen har minimal kunskap om spelet, vars största egenskap är att hon föddes semivacker sitter och hånskrattar åt dig när du berättar att du åkt på en cooler för ca $100K. Brutalt imo.

 

Sen håller jag såklart med om att PH är ute o cyklar och har en enorm övertro på sig själv.

 

En annan sak som är helt out of line är när PI raisar och PH reraisar preflop och DN börjar prata om att det helt plötsligt blev mycket varmare (underförstått att PH tiltar). Lite oetiskt tycker jag att påpeka något sådant, lite som att DN skulle sitta och säga "vad nervös du ser ut" till PA när han bluffade mot Durrr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: Jag hatar PH, men jag hade ju gärna tagit del av hans NLHE tour-action då hans resultat i det är äckliga oavsett om det är pre 2000 eller efter 2000-talet, såg nån uträkning på hans livs% ROI.. inte fint, orkar inte posta siffra dock då det mest troligtvis är felaktigt direkt från minnet.

 

menar du att hans roi är bra eller kass? verkligen svårt att döma av det du skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte iofs mer på faktumet att en tjej, som troligen har minimal kunskap om spelet, vars största egenskap är att hon föddes semivacker sitter och hånskrattar åt dig när du berättar att du åkt på en cooler för ca $100K. Brutalt imo.

 

Och jag antar att du har läst på hennes meriter och vet vad hon pluggat osv? För du skulle väl inte vara så fördomsfull och sjunka till en så låg nivå att du bara snackar baserat på vad du tror utifrån hennes utseende, kön och jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
lol ja det förstår jag att du hade problem med, ursäkta ordvalen.. men hans ROI var helt riktigt sanslöst bra, även post -00.

 

vill du fortfarande köpa andel i PH efter senaste PAD med laak och antonio trehandad? lol. Vafan gör pysen? har han ett vad med nån om 50k att han kommer sämst tvåa eller!? nåt sånt måste det ju vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spanade igenom de 2 veckorna med cashgame från december...

 

Detta eviga "propsbettande". Trippels, doubles, stiff jacks... färger... ruter 7or... trippel kungar... Försöker förstå mig på hur det fungerar? :) Någon som vet och vilka förklara eventuellt länka något som förklarar spelet de kör?

 

Vet ju att det är ett 0-ev spel förutom att man kan missa sina propps men verkar ju ändå lite småkul :P

 

jag är inte 100% men

Dom som propbetar väljer en suit

Man vinner pengar om 2 eller 3 kommer av sin suit.

Man vinner MKT pengar om 7an av ens suit kommer

Om man träffar sin J så dubblas ens props till nästa flop

Och sen har alla typ en flop där dom kan få feta $, där suits inte spelar roll

 

Är långt ifrån säker på detta då det enda jag snappat upp är från deras snack :D

men ivey har alltid hjärter iaf,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...