Gå till innehåll

TV: Poker After Dark


pokermatti

Recommended Posts

  • Svars 615
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nä han suger. han planerar moves varenda hand och kommer aldrig lyckas med movesen för motståndaren vet alltid att den leder mot durrr. Som tur för durr så kommer hans outs varenda gång så han behöver inte movea bort motståndaren. Han tar dåliga linjer med marginella händer gång på gång. Så fort outsen inte kommer oftare än de borde är han ju stor förlorare mot dessa motståndare.

 

Jag tycker det är lite magstarkt att säga att han tar dåliga linjer med marginella händer gång på gång. Ska du eller Dwan avgöra vad som är en dålig linje så känns det lite mer som man borde lita på Dwan. Han har ju spelat oräkneligt många händer mot dessa motståndare vilket du aldrig ens har gjort så vad som kan ses som en dålig linje i dina ögon kanske är en rätt bra linje emot det här motståndet. En dålig linje behöver inte alltid vara "en dålig linje", det känns som motståndet har den största delen i hur linjen ska analyseras.

 

(Har bara en annan åsikt om saken så du behöver inte hugga tillbaks med ett svar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är lite magstarkt att säga att han tar dåliga linjer med marginella händer gång på gång. Ska du eller Dwan avgöra vad som är en dålig linje så känns det lite mer som man borde lita på Dwan. Han har ju spelat oräkneligt många händer mot dessa motståndare vilket du aldrig ens har gjort så vad som kan ses som en dålig linje i dina ögon kanske är en rätt bra linje emot det här motståndet. En dålig linje behöver inte alltid vara "en dålig linje", det känns som motståndet har den största delen i hur linjen ska analyseras.

 

(Har bara en annan åsikt om saken så du behöver inte hugga tillbaks med ett svar.)

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns jävligt tråkigt med alla jävla props, ivey surar som vanligt typ. Kul dock att PA har börjat slappna av lite så propsen kanske gör han på gott humör. DN är ju bara jobbig med sin got dang it I love props ordtönteri...för fan svär på riktigt lixom.

 

Hellmuth borde göra lite fler donkament men är väl trött på att bli konstant påhoppad av DN...haha.. Gus kan oxå öppna kakinkastet lite mer. Dwan är ju Dwan så det är ju underhållning i sig.

 

Jaja det va mina tankar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dwan.jpg

 

Priceless...

 

Tankar om handen btw?

 

Känns ju inte som antonius är typen som hade slowat 333,2222 eller 777 till river då brädan var så dragig och han vet att Dwan gillar att spela alla slags drag hårt och släpper inte par så ofta så antonius hade ju höjt på flopp/turn med dom händerna för att få ut så maximalt värde han kan i potten och bygga den för att få in mycket på river.

 

Och Antonius spelar ju inte en QQ,KK,AA sådär så det blev väl för ologiskt för Dwan att sätta han på dom händerna och kanske mer begripligt att sätta antonius på ett missat färgdrag, 45 lr nåt och han vet ju att antonius är kapabel till att bluffa river där med missade drag.

 

Sen var det säkert svårt för Antonius att sätta Dwan på nöthänderna, utan istället luft/draghänder lr nån slags Light-Valubet och han kände väl att han skulle få bort Dwan i många fall (Eller åtminstone i det här fallet obv). Så antar att Dwan tog hänsyn till det och blev lite nyfiken, han är ju inte typen som gillar att folda när han stoppat in en hel del pengar redan heller. Jag var väldigt säker på att Dwan skulle syna, eftersom det var en sån konstig linje utav Antonius att kallsyna flopp/turn och sen höja river på en sån dragig bräda. Det är svårt att träffa/representera nötter på den brädan=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns jävligt tråkigt med alla jävla props, ivey surar som vanligt typ. Kul dock att PA har börjat slappna av lite så propsen kanske gör han på gott humör. DN är ju bara jobbig med sin got dang it I love props ordtönteri...för fan svär på riktigt lixom.

 

Hellmuth borde göra lite fler donkament men är väl trött på att bli konstant påhoppad av DN...haha.. Gus kan oxå öppna kakinkastet lite mer. Dwan är ju Dwan så det är ju underhållning i sig.

 

Jaja det va mina tankar det.

 

Lol, är du 12 eller? Minns o när man gick i 5:an 6:an o man tyckte det var töntigt när folk inte svor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju inte som antonius är typen som hade slowat 333,2222 eller 777 till river då brädan var så dragig och han vet att Dwan gillar att spela alla slags drag hårt och släpper inte par så ofta så antonius hade ju höjt på flopp/turn med dom händerna för att få ut så maximalt värde han kan i potten och bygga den för att få in mycket på river.

 

Och Antonius spelar ju inte en QQ,KK,AA sådär så det blev väl för ologiskt för Dwan att sätta han på dom händerna och kanske mer begripligt att sätta antonius på ett missat färgdrag, 45 lr nåt och han vet ju att antonius är kapabel till att bluffa river där med missade drag.

 

Sen var det säkert svårt för Antonius att sätta Dwan på nöthänderna, utan istället luft/draghänder lr nån slags Light-Valubet och han kände väl att han skulle få bort Dwan i många fall (Eller åtminstone i det här fallet obv). Så antar att Dwan tog hänsyn till det och blev lite nyfiken, han är ju inte typen som gillar att folda när han stoppat in en hel del pengar redan heller. Jag var väldigt säker på att Dwan skulle syna, eftersom det var en sån konstig linje utav Antonius att kallsyna flopp/turn och sen höja river på en sån dragig bräda. Det är svårt att träffa/representera nötter på den brädan=)

 

tror mest PA spelade på att dwan inte hade träffat toppar med nötkicker :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis? "Tror också Antonius hade svårt att sätta Dwan på nöthänder"... AJ är ju nöt där mot PA när man bettat hela vägen pre och bara fått syn av han.

 

Nja... Antonius vore rätt obalanserad om han aldrig har 33,32 eller 77 där. . "AJ är ju nöt där mot PA när man bettat hela vägen pre och bara fått syn av han."

Om det påståendet stämde skulle ju Patrik antonius har sjuka läckor och det tror jag inte han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... Antonius vore rätt obalanserad om han aldrig har 33,32 eller 77 där. Så kan man liksom inte resonera. "AJ är ju nöt där mot PA när man bettat hela vägen pre och bara fått syn av han." Det är ju fel.

 

Dom satt med flera hundra k var på typ 300/600, jag tror knappast PA väljer syn/syn/raise linjen mot Tom Dwan med floppad kåk/fyrtal på jättedragig och låg bräda som passar alla pocketpar också, speciellt inte mot Dwan som vägrar släppa par/drag/ge-en-cred-för-nöthänder-på-såna-brädor.

 

Antonius har ju en väldigt oförutsägbar spelstil så jag tror garanterat att han inte behöver balansera sig i en sån där situation om han floppat kåk/fyrtal, man gör det rätt sällan och PA spelar ändå så pass oförutsägbart så det är klart att han vill bygga en stor pott på den brädan mot Dwan när dom sitter så pass djupt.

 

Jag tror Dwan knappast sätter PA på floppad kåk/fyrtal om han får omslag på såna floppar, det är lättare för PA att maskera din nötträff på det sättet än att syna/syna/raisa-linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara så det är for the record, jag var inte så allvarlig då jag skrev min kommentar, kändes bara som ett sådant moment man själv får infall av.. floata en gata, hm.. inget scarecard direkt... "floata vidare, huh... J borde inte improva hans hand, min float ser jävligt suspekt ut på den här brädan, och som den föll bör han veta att J bör inte ha förbättrat min hand heller utan att jag har en färdig hand om jag gör en saftig reraise ja det är trovärdigt.......mm, lez go.

 

FUCK. RFEUIWJR823Y478RYWEFH SÅ TRÄFFAR HAN RIVER OCH INTE FAN KAN HAN SLÄPPAAAAAAAAAAAAAA"

 

godnatt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ vs 64 handen:

 

 

Med tanke på förra händer där durrrr skjutit och spelat minst sagt friskt så TROR jag att PA medvetet valde strategin att flota durrr eftersom han antagligen skulle göra samma sak med en stakr hand i just nuläget när durrrr verkade så relentless och beta på friskt. Att durrrr inte lät PA ta kommandot ger ju PA ända valet att höja river om han vill vinna potten, och reppa en kåk-ish hand, som under just dessa förutsättningar skulle kunna vara sannorlikt. Dessutom finns det inte mycket durrrr reppar och förutom river så kan vi säga att PA hade rätt read och skulle tagit river med en check-bet-fold (om inte A eller J kom).

 

Durrrr å andra sidan betar helavägen då han tror chansen är stor att PA har draghänder eller en trea-ish. Jag tror Durrr kan misstänka att PA har en monster hand men den % är ändå relativt liten mot resten av hans range som drag och lågt par. River raise gillar Durrrr obv inte men han inser ganska snabbt att PA bluffar för ofta i detta läge för att kunna folda en AJ med gott samvete mot dom oddsen.

 

Mina tankar kan vara helt fel, men ska bli kul att se directorscut och väga detta mot vad han säger =) såga mig friskt då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DN är en dampad kåt duracellkanin, såååååå sjukt annoying!!!

 

Jo, det är ju fruktansvärt jobbigt med trevliga människor som bjuder på sig själva och samtidigt är glada. Usch!

 

Personligen gillar jag Daniel N. Men många människor som "bjuder på sig själva" har halv-damp och försöker inte alls vara trevliga. Dom kan helt enkelt bara inte hålla käft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...