Badjes Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Svenska spels-sverige ranking, 8 spelare kvar. 15 pers ITM. Snittstacken låg på ~20bb Hyfsat tight bord vad jag kunde se. Jag hade 8,5bb i CO. får A7s och pushar. Knappen, Sb och BB täcker mig allihop. Rätt? Citera
Badjes Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Härligt. =), kan inget om HDs och dyl så jag blev lite orolig. Åkte iaf när knappen synade med 99. Citera
vetgirig Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Sånt händer. För att du skall åka måste dels någon hitta en hand och dels så måste Fi vinna konfrontationen. I detta fallet så är inte chansen så stor att du då åker. Med 8.5BB och först in i handen i sen position och med ett A så är det rätt och gå all-in och hoppas att stjäla blindsen alternativt bli synad och dubbla upp. Samtidigt som man gör det så riskerar man att åka ut - men det är risken man får ta för att satsa på att vinna turneringen. Citera
jutteson Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Själv hade jag också tryckt i det läget, hade du dubblat upp hade du haft nära snittstacken och varit med i matchen igen. Citera
johan246 Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 bara pusha...Dessutom kan du få syn av sämre hand på allas våran tomteverkstad Svenska spel =) Citera
jackbalsam Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Finns nog ingen hand det är mer än marginellt fel att pusha med där. Citera
Recommended Posts