Gå till innehåll

Vad har ni för stats på QQ/JJ?


Karhu

Recommended Posts

Kära pokervänner,

 

Har senaste månaden haft en riktigt jobbig downswing på Pokerstars och försöker därför analysera mitt spel för att hitta luckor att täta till.

 

På mina senaste 10k händer i pokeroffice ser jag att jag bl.a i sitter och förlorar katastrofalt stora summor med händer som QQ/JJ. Nivån jag lirat på är NL25.

 

Låga par har jag bättre stats på, siffrorna är inte lika röda där och det beror väl på att jag har så lätt för att slänga den handen när jag inte träffat trissen.. men hur spelar ni vidare med QQ/JJ vid låg flopp? Tycker det är så oroväckande ofta folk callar med t.ex 9-7, T-8 och träffar två par direkt vid flopp.. när man sedan får en reraise mot sig, vet man inte alls hur stark ens hand är.. otroligt trött även på alla utdragningar man får på turn/river när degen åkt in efter flopp och folk lyckas träffa två par. Känns nästan som att en hand som TJ är starkare än QQ på t.ex floppen T-2-3 regnbåge. Det är väl sånt som ska jämna ut sig med tiden, men men..

 

Har ni andra bra plussiffror på QQ/JJ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har, men då är jag oxo världens luckbox.

 

Hehe, känns som jag förbrukat all min tur redan på mitt stars-konto. Nu har jag bara misär och utdragningar att se fram emot. Det vänder väl först när jag gjort deposits på motsvarande summa som jag cashat ut under året som gått..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla lol.. tappade nyss två inköp till med QQ. Jag reraisar all in på turn då det inte finns några överkort och det höjts pre. Jag kan inte väl inte ha sån otur att jag är uppemot AA/KK igen tänker jag? Han har lagt runt 7-8 $ in i potten fram till dess och blixtcallar på ytterligare 20.. han callar med AK. River K.. Sen underbart se hur dessa jenkare ryggdunkar varandra.. "very nice call fred", "u got balls" etc.. "ty m8" svarar han stolt.. Måste verkligen lämna den här sunkiga nivån. Det är bara ett lotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla lol.. tappade nyss två inköp till med QQ. Jag reraisar all in på turn då det inte finns några överkort och det höjts pre. Jag kan inte väl inte ha sån otur att jag är uppemot AA/KK igen tänker jag? Han har lagt runt 7-8 $ in i potten fram till dess och blixtcallar på ytterligare 20.. han callar med AK. River K.. Sen underbart se hur dessa jenkare ryggdunkar varandra.. "very nice call fred", "u got balls" etc.. "ty m8" svarar han stolt.. Måste verkligen lämna den här sunkiga nivån. Det är bara ett lotto.

 

du tror inte han var ironisk då?

 

och NEJ du ska INTE lämna nivån.. sista meningen får mig att va 100% säker på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste verkligen lämna den här sunkiga nivån. Det är bara ett lotto.

 

Ja, när det går dåligt ska man gå upp i nivå. ;)

 

Tänk så här. Det är ett lotto där du kan styra oddsen...du får in pengarna som 88% favorit och han drar ut. Otur, absolut...men vill du få in alla pengar i samma läge igen? Ja!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, när det går dåligt ska man gå upp i nivå. ;)

 

Tänk så här. Det är ett lotto där du kan styra oddsen...du får in pengarna som 88% favorit och han drar ut. Otur, absolut...men vill du få in alla pengar i samma läge igen? Ja!!!

 

Jo, visst har du helt rätt där. Tack för de uppmuntrande raderna! Det är ju tack vare sådana spelare man kan plussa fint även på lägre nivåer. Önskar bara att det kunde vända snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära pokervänner,

 

Har senaste månaden haft en riktigt jobbig downswing på Pokerstars och försöker därför analysera mitt spel för att hitta luckor att täta till.

 

På mina senaste 10k händer i pokeroffice ser jag att jag bl.a i sitter och förlorar katastrofalt stora summor med händer som QQ/JJ. Nivån jag lirat på är NL25.

 

Låga par har jag bättre stats på, siffrorna är inte lika röda där och det beror väl på att jag har så lätt för att slänga den handen när jag inte träffat trissen.. men hur spelar ni vidare med QQ/JJ vid låg flopp? Tycker det är så oroväckande ofta folk callar med t.ex 9-7, T-8 och träffar två par direkt vid flopp.. när man sedan får en reraise mot sig, vet man inte alls hur stark ens hand är.. otroligt trött även på alla utdragningar man får på turn/river när degen åkt in efter flopp och folk lyckas träffa två par. Känns nästan som att en hand som TJ är starkare än QQ på t.ex floppen T-2-3 regnbåge. Det är väl sånt som ska jämna ut sig med tiden, men men..

 

Har ni andra bra plussiffror på QQ/JJ?

 

 

Är inte så att du fegar ur om överkort kommer och inte betar ut flop?

Billigare att beta ut 3/4-pott (om du raisat pre) än att syna ner. Om någon synar är det bara att checka ut eller släng om du du möter motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så att du fegar ur om överkort kommer och inte betar ut flop?

Billigare att beta ut 3/4-pott (om du raisat pre) än att syna ner. Om någon synar är det bara att checka ut eller släng om du du möter motstånd.

 

Jo, visst kan det vara så. Betta 3/4-pott är standard, men jag kan nog vara lite dålig på att continuationbetta. Vill helst inbilla mig att jag backat för att jag har otur med korten, men det kan vara svårt att lira helt optimalt när man har en jobbig downswing.

 

Kollar igenom lite stats från pokeroffice. Det är blandat mellan NL25 och NL50 på 10 050 händer.

 

AA (14 ggr.) + 15 $

KK (40 ggr.) - 161 $

QQ (48 ggr.) -370 $

JJ (71 ggr.) -499 $

99 (70 ggr.) +240 $

88 (71 ggr.) +77 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla lol.. tappade nyss två inköp till med QQ. Jag reraisar all in på turn då det inte finns några överkort och det höjts pre. Jag kan inte väl inte ha sån otur att jag är uppemot AA/KK igen tänker jag? Han har lagt runt 7-8 $ in i potten fram till dess och blixtcallar på ytterligare 20.. han callar med AK. River K.. Sen underbart se hur dessa jenkare ryggdunkar varandra.. "very nice call fred", "u got balls" etc.. "ty m8" svarar han stolt.. Måste verkligen lämna den här sunkiga nivån. Det är bara ett lotto.

 

Denna typ av calling station är alltid välkommen till mitt bord! OK du hade otur i denna giv, men i långa loppet vinner du ju stort mot någon som synar på detta sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla lol.. tappade nyss två inköp till med QQ. Jag reraisar all in på turn då det inte finns några överkort och det höjts pre. Jag kan inte väl inte ha sån otur att jag är uppemot AA/KK igen tänker jag? Han har lagt runt 7-8 $ in i potten fram till dess och blixtcallar på ytterligare 20.. han callar med AK. River K.. Sen underbart se hur dessa jenkare ryggdunkar varandra.. "very nice call fred", "u got balls" etc.. "ty m8" svarar han stolt.. Måste verkligen lämna den här sunkiga nivån. Det är bara ett lotto.

 

I det läget gjorde du helt rätt medans han spelade helt fel.. det va bara tur att han klonkade en K då du va i ledning hela vägen tills rivern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst kan det vara så. Betta 3/4-pott är standard, men jag kan nog vara lite dålig på att continuationbetta. Vill helst inbilla mig att jag backat för att jag har otur med korten, men det kan vara svårt att lira helt optimalt när man har en jobbig downswing.

 

Kollar igenom lite stats från pokeroffice. Det är blandat mellan NL25 och NL50 på 10 050 händer.

 

AA (14 ggr.) + 15 $

KK (40 ggr.) - 161 $

QQ (48 ggr.) -370 $

JJ (71 ggr.) -499 $

99 (70 ggr.) +240 $

88 (71 ggr.) +77 $

 

Det där såg ju verkligen inte bra ut. Spelar du ofta QQ/JJ all in pre? Om någon höjt innan dig t.ex. Isåfall bör du nog sluta med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där såg ju verkligen inte bra ut. Spelar du ofta QQ/JJ all in pre? Om någon höjt innan dig t.ex. Isåfall bör du nog sluta med det.

 

Jag spelar i princip aldrig QQ/JJ all in pre, undantag någon stackars shortstack som gamblar med 5bb, men däremot har jag alldeles för ofta haft svårt för att släppa när floppen är låg och nån pushar efter en reraise. Då är man jag ju ofta slagen.. Siffrorna borde väl egentligen jämnat ut sig något under en normal period, då jag ändå i minst hälften av lägena leder, men haft det riktigt jobbigt me utdragningarna. Att siffrorna för just QQ/JJ är så höga, kan också vara lite missvisande då jag förlorat några monsterpotter med just dessa (har bl.a två set mot set med JJ där jag backat närmare 200 $) ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen bra stat. känns lite som om du försöker slowspela QQ och JJ för länge och bjuda dina motståndare för bra pottods. Tycker ändå att killen som klonkade kungen spelade idiotiskt och det måste stå honom dyrt i längden.

 

Jo, jag har många händer då jag t.ex reraiser alldeles för svagt. Vi säger att jag har QQ och floppen är 2-6-T med två spader uppe. Fi raisar upp till 4bb, då har jag ibland bara nöjt mig med att reraisa upp till 8 bb, som att det skulle avskräcka.. Antingen borde jag väl mer bara avvakta och kolla vad turn är, eller reraisa all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vart bara tvungen att gå in och kolla i PO hur jag låg till med pocketpar.

 

Det är grönt på AA, KK (vilket det bör vara :) ) och på JJ i cashgame, vilket ju är trevlig läsning men på QQ ser det mycket illa ut. Jag måste nog ta och se över vad det är som gör denna minus statistik. Det är ju väldigt grönt på QQ i SnG och MTT.

 

Nu är ju detta bara baserat på 4000+ händer eftersom jag ganska nyligen införskaffade PO så det kan ju vara tillfälligheter med tanke på det låga antalet spelade händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan välja att folda JJ/QQ direkt...

På 0,25 så vill väl alla se floppen, så du kan ju limpa med och hoppas på set. Eller minibeta pre. Är du typ först in i senare position så är det säkert rätt att beta.

 

Att överbeta en flopp med överkort verkar ju korkat om du inte bara vill ha syn de gånger någon har TP eller bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan välja att folda JJ/QQ direkt...

På 0,25 så vill väl alla se floppen, så du kan ju limpa med och hoppas på set. Eller minibeta pre. Är du typ först in i senare position så är det säkert rätt att beta.

 

Att överbeta en flopp med överkort verkar ju korkat om du inte bara vill ha syn de gånger någon har TP eller bättre.

 

:D kul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära pokervänner,

 

Har senaste månaden haft en riktigt jobbig downswing på Pokerstars och försöker därför analysera mitt spel för att hitta luckor att täta till.

 

På mina senaste 10k händer i pokeroffice ser jag att jag bl.a i sitter och förlorar katastrofalt stora summor med händer som QQ/JJ. Nivån jag lirat på är NL25.

 

Låga par har jag bättre stats på, siffrorna är inte lika röda där och det beror väl på att jag har så lätt för att slänga den handen när jag inte träffat trissen.. men hur spelar ni vidare med QQ/JJ vid låg flopp? Tycker det är så oroväckande ofta folk callar med t.ex 9-7, T-8 och träffar två par direkt vid flopp.. när man sedan får en reraise mot sig, vet man inte alls hur stark ens hand är.. otroligt trött även på alla utdragningar man får på turn/river när degen åkt in efter flopp och folk lyckas träffa två par. Känns nästan som att en hand som TJ är starkare än QQ på t.ex floppen T-2-3 regnbåge. Det är väl sånt som ska jämna ut sig med tiden, men men..

 

Har ni andra bra plussiffror på QQ/JJ?

 

Inte för att det är så många händer, men under december har jag spelat totalt 11 302 händer. Amount won $683,16. Alla händer som är PP står för en stor del av vinsten (eller snarare väger upp de andra förlusterna?):

 

QQ: +$143,38

JJ: +$134,12

 

Så min nybörjaranalys är väl att du har haft otur helt enkelt, kanske i kombination att du inte vill slänga händerna trots att du 'vet' att du är slagen, alternativt överspelar dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...