Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En hand som jag funderat på utspelade sig på Full Tilts NL100.

Jag har spelat semilöst preflop och passivt postflop, VPIP runt 27-30. Fi har spelat tajt(11VPIP, 6PFR) och aggressivt(CB'at 100%). Han/hon har spelat upp sig från 40$ till nästan 100$ men har bara visat ett fåtal händer.

Funderingar kring samtliga gator mottas tacksamt!

Flame on :)

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

4 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $98.90

Hero: $213.70

SB: $76

BB: $126.70

Pre-flop: (4 players) Hero is Button with :kc :ad

UTG folds, Hero raises to $3.5, SB calls, BB folds.

Flop: :3c :6c :3h ($8, 2 players)

SB bets $4, Hero calls.

Synar här för att se vad som händer på turn

Turn: :kh ($16, 2 players)

SB bets $13, Hero calls.

Jag brukar spela TPTK rätt passivt när det bettas till mig. Dels för att fånga bluff och dels för att det inte är världens starkaste hand.

River: :8h ($42, 2 players)

SB is all-in $55.5, Hero ??

Jaha, här kommer en push, är det en stack-a-donk hand som FI har eller är jag bra här?

Postad

Jag tror han har A6 hjärter, KQ eller bluff. ( Kan han slowspela AA pre?)

Syn och gråt när han visar runner runner färgen. Eller känn dig som en hjälte när han visar upp 54 klöver

Postad

Givet din passiva linje får du nog ta och syna där ibland, men inte alltid. Jag skulle syna kanske 35%, folda resten. Antingen är du uppe emot två klöver eller 66, om statsen är tillförlitliga. 43s/53s/A3s borde ju inte ingå i hans range.

Postad

(Välj FTR som output i konverteraren så blir kortsymbolerna rätt.)

11 VPIP är inte mycket. CB-statsen undrar jag om du kan använda till något då han i denna handen _inte_ CB eftersom det var du som höjde PF. Att han spelar handen från SB snarare än från BB gör också att han sannolikt har en hand.

Jag hatar att betala av snortighta spelare som inte ger action och foldar på floppen.

Postad

Anledning till att jag synade flop var att FI var aggressiv och jag planerade att floata/se en billig showdown. Nu blev det inte så vilket gjorde att jag foldade river. Folda turn kan jag inte göra när jag träffar K. Jag hade nog synat om river varit en icke-hjärter. Ingen som förordar att höja turn? Ser själv det som problematiskt eftersom jag lätt gör min hand till en bluff och i princip blir potcommited.

Håller med om att man inte ska betala av snortajta spelare. Fick dock lite mer info om spelaren lite senare då jag såg han pusha med bottom-two vilket fick mig att tro att hans postflopspel inte var lika tajt som preflopspelet. Om jag hade haft den infon hade jag nog synat här.

En annan kanske orelevant tanke var att jag gärna behåller en bra stack eftersom det imagemässigt är bra (lättare att bluffa) och kan vara till fördel i framtida potter. Detta är kanske lite feltänkt och bara baserat på min erfarenhet som säger att man får mer respekt som storstack. Men jag skulle gärna få lite feedback på detta även om det är off-topic.

Postad
TPTK är en typ av hand som dåliga spelare överspelar, han har en hand, folden är helt korrekt men dina 2 st calls är onödiga, du är slagen på flop.

anser att de är vekt lägga AK på detta torra bräde finns ett färgdrag ute..

mot en spelare!

och nu när han förbättrar så förstår jag inte att han vill ha värde.. slår vi om på turn 2-2.5 gånger hans bet. så ser vi enkelt om han har färgdrag lr en naken 3:a.. dom flesta brukar inte vilja sett ett enda kort till på detta bräde med en 3:a..

jaja. klaga på infobet.. men jag ser de som ett valuebet med AK på denna turn att slå om..