Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte om jag övertänker den här handen. Btn och BB är båda lösa, passiva fiskar. Har sett båda ta sjuka, passiva linjer med starka händer.

Min image borde är väldigt tight och förmodligen solid. Har varit i SD en gång med Btn när jag betade flopp och betalade av med TPMK för 1/2 och 1/4 pott mot hans floppade tvåpar.

BB ($1243.14)

UTG ($1139)

y0 ($1301.50)

CO ($697)

Button ($1131)

SB ($990)

Preflop: y0 is MP with Kspade.gif, Kdiamond.gif. SB posts a blind of $5.

1 fold, y0 raises to $40, 1 fold, Button calls $40, 1 fold, BB calls $30.

Flop: ($125) Qdiamond.gif, Kclub.gif, Tspade.gif(3 players)

BB checks, y0 bets $97, Button calls $97, BB raises to $194, y0 ?

Jag sätter BB som sämst på QT, men jag tror hans range är starkt viktad mot AJ/TT (QQ/AK är troliga att slå om pre). Förmodligen har jag som bäst en flipp mot hans HD om vi får in allt på floppen. Jag tror han väldigt sällan (i stort sett aldrig) har någon typ av draghand (antingen har jag honom krossad eller har 35% equity själv).

Knappen har tidigare slowspelet topp2 i position i en trevägspott. Han kan ha alla tvåpar och set (set mer sällan). Mest troliga händer för honom tror jag är hyffsade enparshänder med hål/öppen stege som har en del outs mot mig.

Någon som inte vill höja?

Postad
Btn och BB är båda lösa, passiva fiskar. Har sett båda ta sjuka, passiva linjer med starka händer.

Hur kan du sätta de på så snäva händer?

Jag tycker det låter som de kan ha QJ, JT här med (BB vill kanske köpa ett gratiskort på turn?). Skulle syna flopp, pottbetta/pusha(om BB bettar ut) på en turn utan Ess/9. Om du får omslag, böna och be till pokergudarna. Toppset släpper man väl inte mot löspassiva fiskar?

Postad
Hur kan du sätta de på så snäva händer?

Jag tycker det låter som de kan ha QJ, JT här med (BB vill kanske köpa ett gratiskort på turn?). Skulle syna flopp, pottbetta/pusha(om BB bettar ut) på en turn utan Ess/9. Om du får omslag, böna och be till pokergudarna. Toppset släpper man väl inte mot löspassiva fiskar?

Jag sätter BB på en ganska smal HD eftersom han är en passiv dålig spelare som gör en mini c/r mot två spelare på en bräda som troligtvis träffat någon av de andra ganska bra. Han har tidigare tagit liknande linjer med starka händer. Hans spel är ett tecken på en mycket stark hand och görs sällan med drag IME.

Knappen har jag inte alls på så snäv HD.

Jag synar pga vi har position. Höjer turn.
Fast inte position på spelaren som förmodligen har outs mot oss.
Postad

y0: Tack för förtydligandet. Om BB har TT eller QT spelar han ju som en komplett idiot som ger odds åt draghänder. Personligen skulle jag nog se på min hand som nästnöten i nuläget och spela den försiktigt och bara syna. Den stora nackdelen är ju att man får med draghänder men du har ju nästan lika många outs att förbättra som draghanden (max 7, 3Q,3T,1K). A eller 9 på turn så är det ett enkelt lägg. Vid en blank får du se vad BB gör.

Flame on ;)

Postad

Jag synar för att få med knappen och visa svaghet. Fattar inte alls vitsen med att trebetta, då det fullkomligen skriker ut din hand. Det är ju mer eller mindre en garanti för att motspelarna ska spela vidare utan att göra misstag.

Postad
Jag synar för att få med knappen och visa svaghet. Fattar inte alls vitsen med att trebetta, då det fullkomligen skriker ut din hand. Det är ju mer eller mindre en garanti för att motspelarna ska spela vidare utan att göra misstag.

Kanske om man är världshistoriens största vektajting. Alternativt spelar mot överparanoida idioter. Men ja, generellt är syn bästa vägen. Dock var det en rätt grov överdrift att en raise skriker ut ens hand.

Postad
Kanske om man är världshistoriens största vektajting. Alternativt spelar mot överparanoida idioter. Men ja, generellt är syn bästa vägen. Dock var det en rätt grov överdrift att en raise skriker ut ens hand.

Ah, det var kanske dåligt formulerat. Borde skrivit styrkan på ens hand. Trebettar vi den här floppen mot två fi's, varav en har kallsynat vår CB och en min-checkraisat oss övriga båda så säger vi ju mer eller mindre att vi är redo att stoppa in här och nu och utifrån det kan fi spela bättre poker än vad han förhoppningsvis kan göra om vi bara synar. Det var dit jag ville komma.