Gå till innehåll

Angående nya formaten på forumet


rai

Recommended Posts

Hej, har snackat me några personer som hänger

här, samt min åsikt om "ombyggnaden" och kommit fram till detta:

 

Det som förut var en startsida där man fick översikt har nu blivit en sida där man ser allt som ett vanligt forum, Vi saknar defenetivt sidan där man kan se de senaste inläggen som har skrivits.

 

Förut har det alltid känns givet att surfa inn på Pf.nu, men nu skippar man det pga den ya desigen då den inte lockar lite mkt som den förra. De ja har snackat me är 3st och 4 av den iklusiv mig kommer inte besöka Pf.nu när de surfar utan bara ibland när de vill ngt spec. Så 4/5 av min vän krets kommer besöka pf mindreä n innan på grunda av den nya grafiken pga nya desingen. Ta som exempel mig. Ja brukar mesömka sidan 4-5 ggr om dagen.. NU max en och kollar inte ens trådanra för ja inte känner mig som hemma.

 

Alltså..Uselt att byta format, även trots ni admin vill det. Vi vill ha forumet som det var innan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pokerforum.nu/forum/search.php?do=getdaily hämtar dagens poster.

http://www.pokerforum.nu/forum/search.php?do=getnew hämtar senaste poster om du är inloggad.

 

Rutan med 10 senaste inläggen finns kvar uppe till höger.

 

Jag är också rätt förvirrad fortfarande, men det mesta som fanns på gamla sidan finns även nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut har det alltid känns givet att surfa inn på Pf.nu, men nu skippar man det pga den ya desigen då den inte lockar lite mkt som den förra. De ja har snackat me är 3st och 4 av den iklusiv mig kommer inte besöka Pf.nu när de surfar utan bara ibland när de vill ngt spec. Så 4/5 av min vän krets kommer besöka pf mindreä n innan på grunda av den nya grafiken pga nya desingen. Ta som exempel mig. Ja brukar mesömka sidan 4-5 ggr om dagen.. NU max en och kollar inte ens trådanra för ja inte känner mig som hemma.

Jag använder forumet för innehållet, inte hur det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar många av de nya funktionerna och de kommer göra att jag besöker oftare. Det finns visserligen en hel del förvirrande saker och en del mindre bra. Men vi får komma ihåg att det nyss drog igång och att många av de saker vi ger feedback på, förmodligen kommer förbättras. Jag ger tummen upp för det nya forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det var bättre med en startsida utan forum. Sedan tycker jag att hela högerspalten ska bort. Detta kan ligga på en eventuell startsida eftersom det blir så plottrigt som det är nu. Ta bort PF-loggan uppe till vänster och dra sedan ut affe-länkarna i linje med forumet, som ska centreras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som kommer förändras i närtid, i det grafiska:

 

a) Bredden på forumet kommer att minskas, alla har inte fattat att man inte behöver ha forumet i helskärm :-)

 

b) Förhoppningsvis kan vi öka teckenstorleken något

 

c) Avatarerna kommer komma i vänsterkant som det var på det gamla

 

d) Tydligare "bloppar" för lästa/nya/viktiga inlägg mm

 

e) Vi ska se om man kan få till så man själva väljer blå eller grön layout

 

a-d är det som är prioriterat i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut har det alltid känns givet att surfa inn på Pf.nu, men nu skippar man det pga den ya desigen då den inte lockar lite mkt som den förra. De ja har snackat me är 3st och 4 av den iklusiv mig kommer inte besöka Pf.nu när de surfar utan bara ibland när de vill ngt spec. Så 4/5 av min vän krets kommer besöka pf mindreä n innan på grunda av den nya grafiken pga nya desingen. Ta som exempel mig. Ja brukar mesömka sidan 4-5 ggr om dagen.. NU max en och kollar inte ens trådanra för ja inte känner mig som hemma.

http://www.tjuvlyssnat.se/2006/12/aktiekursenland.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...