Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Regelfrågor_

-Någon som vet vad som händer om man inte lyckas komma i mål med en pjäs, måste man gå ett helt varv till?

-Får man välja vilken pjäs man använder, tex slår man en 5a o man har 3 pjäser ute, får man välja själv vilken man ska flytta?

Postad
Regelfrågor_

-Någon som vet vad som händer om man inte lyckas komma i mål med en pjäs, måste man gå ett helt varv till?

-Får man välja vilken pjäs man använder, tex slår man en 5a o man har 3 pjäser ute, får man välja själv vilken man ska flytta?

driver du med mig? Vadå om man inte kommer i mål? Är man i boet så kan man ju iaf inte gå ett varv till, du kan ju inet gå bakåt galning.

Klart som fan, men du får inte hoppa över dina egna gubbar.

Postad
Är man 2 steg från mål så måste man väl slå en 2a för o gå i mål, vad händer om man slår en 4a här?

Jo, de måste man ju, resten av stegen går man tillbaka med så slår man en 4a så står man kvar på samma ställe.

Som jag kommer ihåg det så kan man välja vilka pjäser man vill flytta om man har fler ute, men sen finns det väl regler för hur man få ut spelare ur boet. Har för mig att man måste slå en 1a eller en 6a för att få flytts ut nya pjäser.