acekabor Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 om man är i sen position och ser att 4-5 pers har gått med för att se floppen och man sitter med två höga kort på handen i stil med AKo så står det i Winning low limit hold'em av lee jones att man skall höja med dessa kort för att dessa "går bra mot få motståndare". Men vi säger att om jag höjer och alla följer med är det är det fortfarande korrekt att göra på detta sätt när man har höga kort eller är det slöseri med pengar (limiten jag spelar på är .25/.50 ) en sak har jag dock märkt och det är att folk visar mkt mer respekt för ens höjning om den sker i tidig position med det är ju en annan sak Citera
Nidson Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Ja, det är fortfarande korrekt att höja, din hand har garanterat mer än 1/6 (mot fem motståndare) chans att vinna potten. Dessutom har du position vilket gör det hela ännu mumsigare. Citera
Knapp_0 Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Hej, Jag har kollat lite på min statistik i PO just på AKo. Det är i tidig position jag ligger plus. Jag tror att det är anledningen du nämner här. En höjning i sen position resulterar inte i att någon som redan betat lägger sig. En höjning i tidig position däremot lockar fler till fold och man blir utköpt i mindre grad. Numera tar jag det lungt pre-flop med AK både off och suited för att istället checkraisa på flop/turn om jag träffar. Tiden får utvisa om det är rätt. Något som jag lurar på är om det är lönsamt att reraisa preflop om man sitter direkt efter raisaren. Där brukar jag fega ur och bara calla. Citera
RaMz Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 AK i sen position är en självklar valuehöjning mot 4-5 pers. AQo kan diskuteras. Citera
Knapp_0 Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Det finns iofs en alternativ förklaring till min faktiskt usla statistik på AK. Nämligen att jag inte släpper handen fort nog när jag inte får träff. Jag menar höjer man pre-flop vill man ju gärna vara kung några sekunder till... Citera
gdaily Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Något som jag lurar på är om det är lönsamt att reraisa preflop om man sitter direkt efter raisaren. Där brukar jag fega ur och bara calla. Det är ett mycket bra move att re-raisa direkt efter en höjjare - dels så tvingar du bort många motståndare med din dubbelhöjning, dels så isolerar du dig mot en fiende som du har position på, men en hand som sämst är 50%-ig mot allt utom AA/KK. Citera
Recommended Posts