Gå till innehåll

Recommended Posts

***** Hand History for Game 5527551958 *****

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sat Dec 23 13:54:15 EST 2006

Table Table 126982 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: aReaLGonEKiD ( $15.97)

Seat 2: diamanti04 ( $26.55)

Seat 3: Fi ( $10.16)

Seat 4: EckiTheGambler ( $45.82)

Seat 5: Hero ( $30.10)

Seat 6: Maefuvp ( $24.40)

Maefuvp posts small blind (0.10)

aReaLGonEKiD posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qh, Ac ]

diamanti04 folds.

Fi raises (1) to 1

EckiTheGambler folds.

Hero calls (1)

Maefuvp folds.

aReaLGonEKiD calls (0.75)

** Dealing Flop ** : [ Ah, Kc, 4h ]

aReaLGonEKiD checks.

Fi bets (2)

Hero calls (2)

aReaLGonEKiD folds.

** Dealing Turn ** : [ 4s ]

Fi bets (4)

Hero raises (8) to 8

Fi calls (3.16)

Fi is all-In.

** Dealing River ** : [ 6d ]

Creating Main Pot with $20.37 with Fi

** Summary **

Main Pot: $20.37 | Side Pot 1: $0.84 | Rake: $1.05

Board: [ Ah Kc 4h 4s 6d ]

 

Ska jag spela annorlunda här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag hade reraisat pre men annars bra.

 

Jag har lite svårt för det här med att re-raisa en vanlig 3-4xbb höjning preflop. Om någon gör en sådan höjning, reraisar jag med AK, AA, KK och QQ. Att reraisa pre med händer som AQ gör mej misstänkt att om ngn synar min re-raise har denna oftast bättre händer och tar därför potten oftare (?) Om du reraisar med AQ leder du då vanligtvis också ut med ett countinuationbet? Om Fi höjer min reraise preflop är det väl en enkel läggning, förusatt att spelaren är medelbra? Är det några fler händer du reraisar med preflop förutom AQ? Varför är det bra att spela så?

 

Allt förutsatt att det är shorthanded och medelbra spelare på NL25.

 

Några frågor som en glad amatör gärna skulle vilja ha svar på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag backar allt ebisumaru skrev, och jag slår också ofta om den pre. Men känner du dig obekväm att spela 3-bettade potter postflop så tycker inte jag du BEHÖVER slå om den här, och än mindre utan reads eller när höjningen kom UTG+1. Dessutom funderar jag på om man kanske rent generellt bör vara softare med det lite lighta 3-bettandet på den här nivån, men det är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt för det här med att re-raisa en vanlig 3-4xbb höjning preflop. Om någon gör en sådan höjning, reraisar jag med AK, AA, KK och QQ. Att reraisa pre med händer som AQ gör mej misstänkt att om ngn synar min re-raise har denna oftast bättre händer och tar därför potten oftare (?) Om du reraisar med AQ leder du då vanligtvis också ut med ett countinuationbet? Om Fi höjer min reraise preflop är det väl en enkel läggning, förusatt att spelaren är medelbra? Är det några fler händer du reraisar med preflop förutom AQ? Varför är det bra att spela så?

 

Allt förutsatt att det är shorthanded och medelbra spelare på NL25.

 

Några frågor som en glad amatör gärna skulle vilja ha svar på :)

 

Oj, många frågor! Ska försöka svara så gott jag kan. När jag spelade NL25 så tror jag att jag reraisade AK, AQ och par över 7or eller 8or ungefär. Detta gjorde jag mer eller mindre alltid eftersom den absoluta majoriteten på NL25 inte letar efter mönster i ditt spel eller ens kommer ihåg föregående pott som spelades!

 

Sen när man kommer upp i nivå så får man justera de händerna lite och bara syna ibland och 3beta diverse skräp ibland. Men på låglimit är det inget man behöver tänka på.

 

Sen tycker jag om att justera händerna lite beroende på ett par saker:

Motståndaren: Är han tajt så reraisar jag oftast bara TT+ och AK. Är han lös kan man reraisa lite fler händer så som AJ, AT, KQ och skojiga små händer som 97s. Detta förutsätter dock att han kan lägga preflop en del.

 

Position: Har du AT i BB mot en UTG raise är det ofta en enkel fold medans det är en självklar reraise om bara du och SB är med i potten. Generellt så bör man ha mycket mer respekt för raisare som är UTG och UTG+1 än CO och Buttonraisar. Experimentera att trebeta CO och knappen ofta och se vad som händer! De lägger sig nog oftare än du tror.

 

Angående continuationbet så gjorde jag det alltid mot en motståndare. Jag tror inte det ger så mycket att hålla på att trolla för mycket på floppen. Försök bara spela enkelt!

 

Om du blir 4-betad pre när du har AQ (eller AK för den delen) är det alltid en enkel fold på NL25.

 

Anledningen till att det är viktigt att trebeta mer än AA-QQ och AK är dels att du ofta har bäst hand och vill låta motståndarna betala för att floppa med dig dels att de mer observanta spelarna (det finns ändå en del) inte ska kunna sätta dig på en väldigt snäv HD när du 3-betar. Detta gör att du kan få ut mer värde av dina AA-QQ.

 

Hoppas jag kom med nåt användbart tips! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...