Gå till innehåll

Homegame 10-9s blir Top2


Recommended Posts

Sitter i ett homegame då denna handutspelar sig. Blinds 1/2. Spelar NL Texas.

UTG+1 Höjer 6 (En väldigt tajt-passiv spelare)

UTG+3 Synar (Lös-aggressiv)

och jag på knappen synar med 10-9s

alla andra lägger sig

 

Flop: 10-4-9 regnbåge

 

UTG+1 bettar 6

UTG +3 höjer till 12

Jag funderar lite och slår sedan om till 25

 

Tycker ni jag gjorde rätt i att slå om där?

Berättar senare vad som hände sedan, efter jag fått lite kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard att slå om där tycker jag. Finns för många kort som kan skrämma både oss och Mr LAG på turn för att det ska vara värt att kallsyna. Tycker dock ska höja mer, 3x typ.

UTG+1 är väl antingen helt tom eller så har han riktigt bra (som i överpar) och det släpper en sån spelare väldig sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard att slå om där tycker jag. Finns för många kort som kan skrämma både oss och Mr LAG på turn för att det ska vara värt att kallsyna. Tycker dock ska höja mer, 3x typ.

UTG+1 är väl antingen helt tom eller så har han riktigt bra (som i överpar) och det släpper en sån spelare väldig sällan.

 

Agree. Floppen är ju snudd på dröm-flop med den handen. En rejäl raise ska det vara.

 

Sen är det också intressant att veta era stackar. För om stackarna är flera hundra BB då kanske man inte men vill gå all-in mot väldigt kraftigt motstånd. Men det ska nog mycket till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi satt väl med runt 100-200 i stackarna.

 

Det som sedan hände var att båda Folda och UTG+1 visa QQ ch UTG+3 visa KK. UTG+3 ville trappa med KK vilket man i efterhand kan säga var helt fel. Hade han smällt in en re-raise pre-flop hade det varit heads up mot QQ och det hade då kunnat bli en riktigt stor pott.

 

Efter det var jag ändå ganska säker på att jag spelade rätt. Hade bordet parat hade jag varit i trubbel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som sedan hände var att båda Folda och UTG+1 visa QQ ch UTG+3 visa KK. UTG+3 ville trappa med KK vilket man i efterhand kan säga var helt fel.

 

LOL, hyfsat tight homegame. Kanske dags att uppdatera LAG-stämpeln på UTG+3 till weaktightpassive-tomte-med-glimne-som-idol? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi satt väl med runt 100-200 i stackarna.

 

Det som sedan hände var att båda Folda och UTG+1 visa QQ ch UTG+3 visa KK. UTG+3 ville trappa med KK vilket man i efterhand kan säga var helt fel. Hade han smällt in en re-raise pre-flop hade det varit heads up mot QQ och det hade då kunnat bli en riktigt stor pott.

 

Efter det var jag ändå ganska säker på att jag spelade rätt. Hade bordet parat hade jag varit i trubbel.

 

 

sen kan du ju ändra readen på lagen, till weaktight fisk.

 

sen kan man ju fråga sig vars fan fold finns på kartan på detta bräde med KK och QQ direkt på flop?!?!

 

plus att du smäller till för lite höj 3*12 kr lr nå liknande..

 

men när dom var så här veka hade du gjort bäst i att bara synat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt sjuk hand, verkar som alla tycker att alla 3 spela fel i handen.

 

qq borde kanske beta mer på flopp??? mjölkbeta ur position på den floppen är inte genialt.

 

kk kan ta en syn preflop ibland om det skriker styrka i erat homegame att 3beta preflop (kanske dags att göra det lite oftare va?). men raise till 12 på floppen är mkt vekt. finns som sagt mkt skrämselkort o actiondödarkort. kanske beta 25-30 om ngn betar 1/3 pott. (borde han nog gjort oavsett vilka kort han har på handen. )

 

9t spela väl handen hyffsat om man tar i beaktning vilka spelare han möter. de borde inte kunna folda den raisen han gör. svårt o ta betalt om 2 överpar lägger sig på 9tx rainbow för 19-13kr (50kr+ i potten)

 

hade du spelat 5-10 på ngn klubbar med 1-2k framför dig hade pengarna åkt in senast på turn.

 

-ni kanske spelar för skojs skull, men jag skulle försöka mig på powerpoker a la brunson varje gång ni lirar o verkligen göra livet surt för polarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...