Gå till innehåll

Gratis backup/ghost-lösning för XP?


morberg

Recommended Posts

Har bestämt mig för att blåsa min maskin och installera om den. Handlade en extern USB-drive för backup, men det följde inte med någon mjukvara.

 

Har någon bra tips på gratis mjukvara för XP som kan användas för att göra antingen en backup eller att ghosta hela driven? Tanken är att trycka över hela C: till den externa USB-mojten och sen formattera om C, installera det jag använder och sedan plocka tillbaks saker från backupen allteftersom jag kommer på att jag behöver det.

 

Om kopian/backupen är "riktiga" filer (dvs. inte en .bkf-fil eller annat jox som jag behöver en applikation för att titta på ) är det ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen riktig datanörd så det jag skriver kan kanske vara felaktigt.

Men vanliga filer som bilder, filmer, dokument, favoriter, mail mm är det bara att kopiera.

Förstår inte riktigt vitsen att göra en ghostkopia som den är nu om du tycker att den fungerar dåligt.

En ghost skall du väl göra när du precis lagt om datorn och allt är instalerat och i toppskick.

Program kan vad jag vet inte kopieras in från en kopia utan måste instaleras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...