Gå till innehåll

NL200 - Vad har jag och vad synar ni med?


Recommended Posts

Inledande spel 873109205.

 

Dirky-D sitter vid 0 med $162,48.

maxolof sitter vid 1 med $410,43.

eeken123 sitter vid 2 med $213.

MarcusAS sitter vid 3 med $325,36.

berry.king sitter vid 4 med $20.

gregoo22 sitter vid 5 med $38.

 

Dealern sitter vid 0.

 

maxolof lägger en blind på $1.

eeken123 lägger en blind på $2.

 

(eeken123 ges xx)

 

Före floppen:

MarcusAS foldar.

berry.king synar med $2.

gregoo22 synar med $2.

Dirky-D synar med $2.

maxolof synar med $1.

eeken123 satsar $10.

berry.king foldar.

gregoo22 foldar.

Dirky-D foldar.

maxolof synar med $10.

 

Floppen kommer upp

7k Ks 10h.

 

maxolof satsar $6.

eeken123 synar med $6.

 

Turnkortet kommer upp 4s.

 

maxolof satsar $8.

eeken123 höjer med $37.

maxolof synar med $37.

 

Riverkortet kommer upp 4h.

 

maxolof satsar $15.

eeken123 höjer med $115. (Rejsen är till 130)

 

Vad sätter ni mig på och vilka händer synar ni med om ni är fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gaaah...eeken, jag vill så gärna svara bara för att d e du =). Men fan, du vet att det är nl200 för mig när som helst och du vet att vi kommer bråka om potterna som så många ggr förut. Inte ett knyst säger jag om hur jag tänker poker på ett forum som kryllar av primaspelare, äckligt -EV. Hatar dig o älskar dig, o nog ligger jag plus på dig elr e vi +/- 0?

 

Äh WTF, du har 1010 i hålet elr e du tom...nära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gaaah...eeken, jag vill så gärna svara bara för att d e du =). Men fan, du vet att det är nl200 för mig när som helst och du vet att vi kommer bråka om potterna som så många ggr förut. Inte ett knyst säger jag om hur jag tänker poker på ett forum som kryllar av primaspelare, äckligt -EV. Hatar dig o älskar dig, o nog ligger jag plus på dig elr e vi +/- 0?

 

Äh WTF, du har 1010 i hålet elr e du tom...nära?

 

OT: Du är gullig ribberfors! Detta kommer jag och eeken garaterat skratta åt på fyllan imorron. Vi har oftat suttit och filossoferat över dig när vi grindat, hatkärlek här också fast mest kärlek <3

 

On topic: Tycker det luktar set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har QsJs, synade med öppet stegdrag och fick kombodrag på turn därför höjer du. När han bara synar tycker du han verkar svag så du betar hårt på rivern för att bluffa. Fi har dock genomskådat dig och synar med KQ. Han vet att du är en aggro fan som överbetar om man minbetar in i dig...

 

How is my aim? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du är tom. Typ AQ eller kanske ännu troligare ~JJ. Det senare för att du först försöker hålla nere potten för att du kanske leder och sen inser att han är svag (men du är troligare svagare).

Nån gång ibland har du väl KK också men jag tycker det luktar mobbing lång väg. Och AK och övriga enparshänder känns väldigt otroliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har QsJs, synade med öppet stegdrag och fick kombodrag på turn därför höjer du. När han bara synar tycker du han verkar svag så du betar hårt på rivern för att bluffa. Fi har dock genomskådat dig och synar med KQ. Han vet att du är en aggro fan som överbetar om man minbetar in i dig...

 

How is my aim? =)

 

Så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet linjen kan inte AK vara speciellt vanlig hand här. Jag skulle då inte spela den så hårt på river.

Monster eller luft(missat drag). Riverbeten känns vid första anblicken mer som luft. Den hamnar liksom mitt emellan troliga bet med monster. Har man riktigt bra här känns det som man antingen såsar in och hoppas på det bästa eller raisar betydligt mindre för att få en gråtsyn.

En sån här mittemellan bet tolkar jag lite som "jag vill att du ska tro att jag har monster", gör själv sånna betar ibland. Säkert rejält färgad av att du postat handen men men, my 50c.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart har du KK/TT Säg att du har raise HD pre i det läget med AQ+TT+ Du lär inte spela AK så särskilt ofta så där faller den handen mer eller mindre bort knappast AA heller särskilt ofta så. Så med AQ,QQ,JJ=16+6+6 komb vi kan väl tro att det i genomsnitt var ca 2 A ute vilket prefloppspelet indikerar(vi kan ju själva ha ett A också). Det blir då 8+6+6=20 komb(bluff komb) mot 3+3(KK/TT) kåkkomb. Pottoddset blir ca 33% och säg att du bluffar 90% floppx50% turn 30% river av de kvarvarande händerna i de skedet. Då blir vinstoddset 20x0,9x0,5x0,3=2,7/(2,7+6)=0,31. Jag hoppas och tror att de % bluff jag räknat med är i överkant och alltså att vinstoddset bara kan vara lägre.

Har du en bredare raiseHD pre så kan det bli en lite annorlunda resultat då mängden skräp från start är större och att det kanske inte är så lätt att korrigera sin blufffrekvens till detta. Det kan ju leda till att man har med sig lite förmycket till river. Men som jag ser det så är det som bäst en ytterst marginell syn om man själv skulle Ha AK. AA hade jag nog synat med felaktigt förmodligen av princip när de blev så oortodoxt spelad.

En annan interessant sak med den här handen är att ju tightare din preflopp HD är destå större blir chansen att du har monstret(Kåk) ofta är det ju så att om ett möjligt monster finns ute så stiger chansen att den med en bredare HD har det.

Ytterligare en faktor som jag tycker talar för fold är motståndarens fiskiga bettande. Oftast bettar ju denne stort åtminstånde 1 gång under resans lopp om han har en stark hand. Så troligen har han sämst hand ändå och EV för en ev JJ/QQ borde vara större med syn varför dessa händer inte är särskilt troliga. Har du en bluff så bör det vara AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...