Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Föreställ er följande hand;

NL Hold'em 0.25/0.5 6-table.

Fi är SB och Du är BB. Båda två sitter med, ska vi säga $ 50?

Du blir tilldelad T :heart: , T :diamond:.

UTG folds.

UTG+1 folds

UTG+2 folds

D folds

fi calls 0.25

Du raise 2.5

fi calls 1.5

Okej, du har en helt ok hand, dock rätt svårspelad. Fi kan väl ha vad som helst egentligen, några höga PP är dock inte troliga.

Flop: T, :spade: K :spade: 4 :club:

Fi checks

Du raise 5

Fi calls 5

Du har floppat set och det känns väl bra, men färgen skrämmer ändå. Om Fi sitter på två spader ska han få betala för att dra på färgen tänker du, därav potbettet.

Turn: 5 :heart:

Fi checks

Du raise 7

Fi calls 7

Ofarligt kort. Låt åt oss säga att din magkänsla och allt annat pekar på att din motståndare drar på färgen.

River: 9 :club:

Fi checks.

Okej, du har med (nästan) all säkerhet vunnit handen. Fi missa sin färg och checkar på rivern.

Fråga är vad du gör nu? Ska man dra på ett fett potbet eller? Du får ju aldrig syn av en sämre hand här så ett potbett tycker jag känns olustigt här. Ska man minibetta och få in 0.5 ytterligare i potten enbart för att Fi synar och vill se din hand?

Om man trycker in hela stacken så synar troligtvis Fi bara på KK. På så sätt känns det som om man bara kan förlora på gå all-in. Eller ska man pusha och hoppas att han kanske sitter på 99?

Undanber mig kommentarer angående preflopspel och typ storlek på höjningarna.

Det jag vill diskutera är spelet efter rivern.

Over n' out.

* RP, la till NL och flytt till THe - QoS *

Postad

Om du har en read att han är en typisk fisk "calling station" kan jag tänka mig att han synar ett skapligt bett på rivern med typ K7 k8 och framför allt k9. Den stora risken här känns som QJ ,många synar öppen stege med dåliga odds. Om du har känslan av att han är en skaplig eller bra spelare tycker jag ej det är motiverat med ett bett här.

Postad

Beror på min read på fi. Känner jag att han är lös och kan ha gått med på K-par och backdoorflush så lägger jag in 0.5pot kanske. Vissa som jag ve t synar ALLTID med top-par då 2-potbet. Om jag tror han bara drog mot färg så blir det svårt, kanske tom 4-pottbet för att vissa synar ner med A när dom tror att man försöker köpa potter. Beror helt på.

Viktigt att snabbt kartlägga fisken, för den ändrar väldigt sällan dess simriktning, och därför lättare att få den att simma in i ens plånbok.