Gå till innehåll

Satellitstrategi


Waggho

Recommended Posts

Jag ligger just nu bra till i en satellit, har 10k i marker vilket kommer vara snittet när bubblan nås. Det är 64 spelare kvar av 212 och 32 får pris. Jag är osäker på hur jag ska spela nu, om jag i princip kan folda mig ITM och få en plats eller om jag måste spela pga att bubblan kommer att ta lång tid?

 

Efterlyser också allmän satellitstrategi, googlade lite men hittade inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste få slänga ut en fråga om satelliter. Jag spelar inte så många turneringar och jag insåg härom dagen att under mina fyra-fem år med pokern aldrig har spelat en satellit.

 

Om jag vill spela en turnering som har en buy-in som är för hög för min bankrulle, så ser jag det som att jag kan lika gärna försöka klonka in pengarna i en sit'n go eller ett cashgame som att spela en satellit till turneringen. Då har jag dessutom fördelarna att jag kan spela min "satellit" när jag vill och var jag vill.

 

Finns det någon fördel med satelliterna till större turneringar som jag har missat? Finns det någon typ av rabatt eller annan fördel med i kalkylen över huvud taget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte folda dig till pengarna. Bubblan tar vanligtvis lång tid. Däremot så kan du spela färre händer och bättre händer. Utnyttja din stack till att stjäla blinds och unvik slantsinglingar för hela din stack.

 

 

Kvaltävlingar brukar ha bra värde för att många som spelar dem är mycket dåliga pokerspelare. Får man bra kort i början när de dåliga spelarna fortfarande är kvar så kan man bygga en stor stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste få slänga ut en fråga om satelliter. Jag spelar inte så många turneringar och jag insåg härom dagen att under mina fyra-fem år med pokern aldrig har spelat en satellit.

 

Om jag vill spela en turnering som har en buy-in som är för hög för min bankrulle, så ser jag det som att jag kan lika gärna försöka klonka in pengarna i en sit'n go eller ett cashgame som att spela en satellit till turneringen. Då har jag dessutom fördelarna att jag kan spela min "satellit" när jag vill och var jag vill.

 

Finns det någon fördel med satelliterna till större turneringar som jag har missat? Finns det någon typ av rabatt eller annan fördel med i kalkylen över huvud taget?

 

I en vanlig turnering om 10% får pris så är det stor övervikt till finalbordet. Mao måste du komma bland de 10 bästa för att få något värde att tala om överhuvud taget.

 

Säg att det är 300 deltagare i en 10+1$ turnering och 30 prisplatser men för att få ihop till en 100+10$ turnering måste du ju komma bland de 10-15 bästa

 

I en satelit till nämda 100+10 turre får ju 27 st pris och alla får ihop inköpet till turneringen. så det borde vara lättare att komma precis ITM och få inköpet än att vara tvungen att komma förbi halva ITM fältet i en vanlig turnering.

 

Annars förstår jag ju din tanke. Har oxå tänkt att man lika gärna kan grinda några timmar för att få ihop till turren.

 

Inte heller jag har faktiskt provat några sateliter ännu men jag ska testa några stycken och se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...