pajper Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Fi är 47.5/6.5/0.49 över 474 händer och har spelat sjutk passivt Absolute Poker Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 6 players Converter Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 3 folds, Button raises, Hero 3-bets, BB calls, Button calls. Flop: (9SB, 3 players) Hero bets, BB calls, Button raises, Hero calls, BB calls. Hans mothugg gör mig nervös med tanke på hans passiva spel innan, träffat setet? En syn är given dock Turn: (7.5BB, 3 players) Hero bets, BB calls, Button raises, Hero ? Ska jag syna ner eller folda direkt? för en reraise finns väl inte? Med tanke på FIs agerande tidigare så luktar det set lång väg. Stegen är också en möjlighet men inte särskild trolig med tanke på hans raise preflop Tankar? funderingar? Mot en normalt aggro spelare så hade det varit lite enklare, men här blir det klurigt. Citera
bzkt Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Finns ingen logik alls i att inte 3-beta flopen och sen donka turn. Lika bra att 3-beta flopen och beta ut turn, får du omslag där hade jag check-synat ner allt förutom A. Cappar han flopen hade jag nöjt mig med att check-syna ner turn och river. Fi kan lika gärna ha ett överpar som ett set. Med tanke på hans PFR kan vi utesluta 87 eller 96, 95, 65. Har han ett set är det bara att betala av. Citera
Metaddict Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Håller med bzkt. För övrigt finns det en viss chans att driva ut BB med en trebet på flop och därmed isolera. Hur stor den chansen är vet jag inte, den lär väl inte vara enorm. 2/4 är rätt galet Citera
Recommended Posts