Gå till innehåll

Svår spelad KK


MrHej

Recommended Posts

Hittar KK på knappen i på partYpokers 5/10 NL TEXAS..

Sitter med 950 $

 

X spelare(Mkt lös, aggresiv, höjer allt) höjer upp till 40 $ i mittpostion, jag re-raisar upp till 100 $

 

FLOPP: Kd 2c 7c

 

Träffar alltså topptriss, jag checkar.. och så gör han också..

 

Turn: Kd 2c 7c Qc

 

Jag bettar ut 120$ han synar..

 

River: Kd 2c 7c Qc Jh

 

Jag checkar han går all-in... Det kostar mig ca 700 $ att syna...

 

Ska man syna, elr folda??

 

Mvh Sebastian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså den är ju så jobbig denna handen... vet inte hur många gånger man spelat cashgame och denna hänt, har synat den alldeles för många gånger. Så många att när jag lirade 5/10 på expekt ofta försökte bli den andra kille med dragen, då alldeles för många har svårt att släppa överpar.

 

Frågan att ställa sig är väl om det finns en vettig chans att han bluffar, annars normalt sett fold va? Jag menar, har han gjort allinmove tidigare? Tom eller full då?

 

Att han är agressiv pre är ju ingen read för att han bluffar med hela stacken på denna bräda, troligen sätter han ju tid på AK,KK eller liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, så sjukt dryg hand! Skulle förstås bettat hårdare flop, men vetifan om han inte skulle synat där..

 

Det är så här att killen är jävligt aggrom höjt mig ett flertal gånger, re-raise m.m.. óch ibland varit tom.. då han checkat på river och man checkat ner eler höjt och han har släppt..

 

tillbaka till handen iaf, jag tar synen, tyvärr..

han visar upp 8c5c , och han har givetvis färgen..

 

FRÅGOR..

 

Släpper man inte 8c5c om ngn höjer 100 pre?

varför ställa all-in på river? elr var det kanske genomtänkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill som minst re-raisa 3ggr hans bet, tror iofs inte att han släpper den för 20 till här men ändå.

 

Sen släpper jag inte initiativet, du har re-raisat och visat styrka, finns ju bara KK eller PP du har, vad ska han sätta dig på, ett bet är ett måste, litar aldrig på ett bluffbet här.

 

50-75% pottbet som ett vanligt CB på flopp, och han hade haft ett vansinnigt beslut att ta, och du hade haft ett enklare.

 

Och svar, ja han ska släppa handen för re-raisen du gör, men "vet" han, att du släpper gratiskort, samt har svårt att lägga handen då den är slagen gör han ju kanske rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, så sjukt dryg hand! Skulle förstås bettat hårdare flop, men vetifan om han inte skulle synat där..

 

Det är så här att killen är jävligt aggrom höjt mig ett flertal gånger, re-raise m.m.. óch ibland varit tom.. då han checkat på river och man checkat ner eler höjt och han har släppt..

 

tillbaka till handen iaf, jag tar synen, tyvärr..

han visar upp 8c5c , och han har givetvis färgen..

 

FRÅGOR..

 

Släpper man inte 8c5c om ngn höjer 100 pre?

varför ställa all-in på river? elr var det kanske genomtänkt?

 

Du raisar ju bara 60 till pre, klart han synar med 85s. Hur kan du checka på river och han betar när du sitter på knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det bara till att betta vidare med JJ och QQ... så därför ska man betta floppen med kk också. --> särskilt när det ligger färgdrag efter floppen. På turn gäller det att inte ge Fi odds att syna med drag, nu hjälper detta inte alltid utan de synar och träffar sitt drag på rivern ändå =) Då är det bara att betala av och skriva "wp" i chatten. . . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det funkar att både betta och checka floppen här, lite beroende på hur stor 3-betsrange du har från blindarna mot just honom (om du slagit om mycket mot hans aggrisivitet och löshet tidigare). Hade du gjort det mycket, tycker jag det här är en bra flop att leda. Däremot vill jag typ alltid betta river efter den här linjen. Gillar inte checken där alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugna er nu, grejen var den att:

 

Spelaren i fråga är väldigt lös, och verkar ha något problem med mig, vad vet jag inte??

 

Ut efter dessa grunder, checkar jag flopp! För att förhoppningvis få en höjning mot sig på turn..

För man vill ju ha höjning när man sitter på topptriss..

 

Annars är det klart man betar på flop och hoppas han har träffat bra!!!

 

Men tillbaks till frågan, synar man hans all-in på river utan read, m.m????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår spelad KK

Här är tråden för dig!

Särskrivningar!

 

On Topic så hade du väl sluppit ett svårt beslut om du nån gång i handen hade bettat ordentligt. OK, 2,5 ggr hans bet preflop är väl inte jättemycket för lite och man kan säkert argumentera för att checka flop. Men på turn? Halvpott? Varför?

 

Om man som någon skrev i början av tråden återkommande har problem av typen fold eller ej när ens KK floppar set bör man nog fundera på om man spelar dessa händer för långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ställa all-in på river? elr var det kanske genomtänkt?

 

För att du sätter honom på en bluff och du callar och han får på så sätt ut mer pengar från dig än vad han skulle få om han betat turn, för då skulle färgen vara mer given.

 

Anyway, jag skulle foldat här om jag inte haft read på fi som fiskig.

 

För övrigt är handen rejält felspelad[enligt mig] höj mer preflop, bara att beta på floppen för det ligger två klöver ute. Sen om han callar är det bara att slowa ner.

 

Om bet på flop och han callar blir det bet/syn på turn och bet/fold på river.

 

Så skulle i alla fall jag spelat handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ni betta den floppen om ni hade QQ/JJ?

 

Ja, själklart, de lägen bettar jag på 99-AA spelar liksom ingen roll, bettar även på AK,AQ o AJ som standard med reservation för vem man möter o stämning vid bordet. Bettar även färgdrag och stegdrag i dessa lägen.

 

Varför inte checka bakom på flop med QQ/JJ och sen betta turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt är handen rejält felspelad[enligt mig] höj mer preflop, bara att beta på floppen för det ligger två klöver ute. Sen om han callar är det bara att slowa ner.

 

Om bet på flop och han callar blir det bet/syn på turn och bet/fold på river.

Om du spelar den som du har tänkt, hur mycket tror du att du har kvar i stacken när du betfoldar river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt är handen rejält felspelad[enligt mig] höj mer preflop, bara att beta på floppen för det ligger två klöver ute. Sen om han callar är det bara att slowa ner.

 

Om bet på flop och han callar blir det bet/syn på turn och bet/fold på river.

Om du spelar den som du har tänkt, hur mycket tror du att du har kvar i stacken när du betfoldar river?

 

Kanske får en 10a kvar som han kan spara :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar verkligen din fjuttiga raise preflop. Han får ju odds att syna med allt möjligt skräp. På floppen har jag väl generellt sätt inte något emot en check så länge du checkar andra händer här också.

 

I övrigt tycker jag du ska beta mer på turn samt beta river.

 

edit: Vad hädne med positionerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...