Gå till innehåll

Shorthanded SnG K-K?


bentus

Recommended Posts

Hej!

Hur skulle ni göra om ni plockar upp en K-K på en 5 manna SnG?

 

Man sitter UTG och vet att de andra har varit riktigt fiskiga.

Alla har ungefär lika stor stack.

 

 

 

Själv har jag lyckats få den när jag suttit UTG två varv i rad nu båda gånger har jag värdebettat och alla har lagt sig.

 

Jag spelar på primas $2 5manna SnG's

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, ibland händer det att alla efter dig får dåliga händer och då kommer de inte syna din raise.

 

Om du t.ex höjer med K8 nån gång så kommer de också ibland lägga sig.

 

Poker är en jobbig sport, ibland när man har en bra hand så lägger sig alla och några gånger så har nån en ännu bättre hand och höjer dig. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket beror ju på vad som hänt vid bordet de senaste händerna.

Har det varit mycket limp och family pots? Har det varit mycket hårt spel och folk satsat halva stacken med "any Ax"? Vad har dom andra gjort tidigare då UTG limpat eller gjort en mini-raise eller tryck in allt?

 

Utan någon som helst info så skulle jag satsa 3-4xBB. Och jag skulle maska, dvs vänta tills min tid nästan runnit ut. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de ja börja fundera på var om man bara skulle syna eftersom det är rätt stor sannorlikhet att de lägger sig när man bettar 3X vilket är en fjärdedel av deras stackar kanske borde försöka syn-raisa

 

 

Men o andra sidan får jag ju spö alla A om de floppar m.m

 

Aja skulle gärna vilja veta vad ni gör sj har jag nog kommit fram till att de jag gjorde är det bästa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som brukar hjälpa när det gäller att få en syn är att så länge mörkarna är låga (gärna kanske bara första och andra nivån) försöka kasta in några bluffar pre-flop. En bra princip är att höja exakt lika mycket varje gång, t.ex 3 el 4xBB så inte fi ser om du bluffar eller har nåt. När fi har upptäckt att du bluffar en del så är de mer villiga att börja toksyna, eller tom slå om med luft. Men vid det här laget har ju då såklart börjat tighta upp dig lite och kan börja plocka lite sköna potter.

 

Var försiktig dock så att du inte blir för shortstacked i början då det fort blir svettigt när mörkarna höjs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de ja börja fundera på var om man bara skulle syna eftersom det är rätt stor sannorlikhet att de lägger sig när man bettar 3X vilket är en fjärdedel av deras stackar kanske borde försöka syn-raisa

 

 

Men o andra sidan får jag ju spö alla A om de floppar m.m

 

Aja skulle gärna vilja veta vad ni gör sj har jag nog kommit fram till att de jag gjorde är det bästa

 

limpa kk finns inte, speciellt om det är som fiskigt som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag limpar ganska ofta AA/KK UTG, dock förutsätter det betydligt djupare stackar. Så här nånting:

 

PokerStars Game #7513457032: Tournament #38434772, $20+$2 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/12/19 - 15:27:56 (ET)

Table '38434772 1' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: mayday74 (2950 in chips)

Seat 2: Erik20 (1470 in chips)

Seat 4: joefez (1490 in chips)

Seat 5: benayk1 (1910 in chips)

Seat 6: mrkrinkle773 (1450 in chips)

Seat 7: Kapol (1370 in chips)

Seat 8: 7-2theNuts (1460 in chips)

Seat 9: jwkj (1400 in chips)

jwkj: posts small blind 10

mayday74: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Erik20 [Ks Kh]

Erik20: calls 20

joefez: folds

benayk1: folds

mrkrinkle773: raises 40 to 60

Kapol: folds

7-2theNuts: folds

jwkj: calls 50

mayday74: calls 40

Erik20: raises

 

När du skriver att motståndet är fiskigt så säger det inte så mycket. Det hela handlar ju mer om hur ofta någon annan höjer innan floppen. Dessutom är, som sagt, stackdjupen en väldigt viktig faktor. Om blindsen är höga behöver man ju inte gråta om man plockar upp dom utan kamp. Däremot tycker jag oxå det är tråkigt att bara vinna blinds med en riktig premiumhand, varför jag gärna provar en limpraise tidigt i en sng.

Edit: Notera att jag inte spelar sh, vilket borde göra en viss skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur skulle ni göra om ni plockar upp en K-K på en 5 manna SnG?

 

Man sitter UTG och vet att de andra har varit riktigt fiskiga.

Alla har ungefär lika stor stack.

 

 

 

Själv har jag lyckats få den när jag suttit UTG två varv i rad nu båda gånger har jag värdebettat och alla har lagt sig.

 

Jag spelar på primas $2 5manna SnG's

 

Inget att göra åt att folk lägger sig ibland. Du vann ju potten så var glad istället. Dessutom är KK och QQ ibland riktigt jobbiga händer på låglimit då många synar allt med Ax och sedan träffar A med lite tur. Jag tycker nog att du alltid kan spela QQ+ med höjning när du är UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hej!

Hur skulle ni göra om ni plockar upp en K-K på en 5 manna SnG?

 

Man sitter UTG och vet att de andra har varit riktigt fiskiga.

Alla har ungefär lika stor stack.

 

 

 

Själv har jag lyckats få den när jag suttit UTG två varv i rad nu båda gånger har jag värdebettat och alla har lagt sig.

 

Jag spelar på primas $2 5manna SnG's

 

Raisa 3BB. Limpa och du får minst två helt okända händer med dig. Lägger sig alla så synd, nästa giv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...