Gå till innehåll

Hagbards statistik och bokföring i Excel version 3!


Hagbard

Recommended Posts

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det någon därute som kört boken i en engelsk excelversion?

Håller på och fixar lite till nästa version och det vore bra att veta om det finns några problem där.

Lite översättningshjälp skulle jag behöva oxå.

Jag mailar er som hjälpt till förut. Hoppas ni har tid, ork och lust att göra en insats nu med.

 

Jag använder den engelska versionen av excel. Det fungerar mycket bra! Har inte hittat några konstigheter.

 

Tycker att du har gjort ett utmärkt jobb!

Tusen Tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder den engelska versionen av excel. Det fungerar mycket bra! Har inte hittat några konstigheter.

 

Tycker att du har gjort ett utmärkt jobb!

Tusen Tack!!

Det var kul att höra.

Vad har du för nationella inställningar i Windows?

Använder du svenskt eller engelskt Windows förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har stött på ett problem som jag inte fattar....

 

Har gjort withdraw från neteller tidigare, funkade fint med att fylla i uttag från BR och det.

 

Idag har jag tagit ut deg från en site till neteller. då är det nåt som blir fel i durrent BR på overallbladet. Gör jag uttaget från siten på money-bladet så stämmer allt fint men när jag sedan fyller i deposit på neteller på nästa rad så blir den summan dubbel i "current BR"

 

Verkar vara något knas i nån formel eller nåt men jag e rudis på excel så det e nog ett jobb för dig hagis..=)

 

ser ju iofs bra ut att rullen växer när man tar ut....lol:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har stött på ett problem som jag inte fattar....

 

Har gjort withdraw från neteller tidigare, funkade fint med att fylla i uttag från BR och det.

 

Idag har jag tagit ut deg från en site till neteller. då är det nåt som blir fel i durrent BR på overallbladet. Gör jag uttaget från siten på money-bladet så stämmer allt fint men när jag sedan fyller i deposit på neteller på nästa rad så blir den summan dubbel i "current BR"

 

Verkar vara något knas i nån formel eller nåt men jag e rudis på excel så det e nog ett jobb för dig hagis..=)

 

ser ju iofs bra ut att rullen växer när man tar ut....lol:-D

Påminner lite som Pokertrackerproblemet. Använder du PT?

Om inte, har du gjort samma manöver förut som har stämt, i den här nya versionen?

Och i så fall, vilka rader är du på nu, när det blir fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm....jag använder PT..:shock:

 

Har bara gjort uttag förut, inte förflyttning som nu. Är nu inne på rad 11 och 12, uttaget på rad 11 verkar dock funka, först när jag gör motsvarande insättning på rad 12 som det knasar....

 

Tack på förhand!

Kan inte hitta något fel i boken. Du kan läsa om PT-problemet här:

http://www.pokerforum.nu/forum/showpost.php?p=547949&postcount=104

Har du kollat om det ser likadant ut om du stänger ner PT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska jag syna mig själv lite hårdare...igen....:oops:

 

Hade lagt upp neteller som en site i settings-bladet, som i den förra versionen. vilket ledde till att degen hamnade på två ställen vilket inte märktes förns det handlade om lite större summor på neteller.

 

så det va lixom sbs igen va.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns en ny version upplagd. Fixat de buggar som diskuterats tidigare i tråden, plus att jag gjort om lite i "Monthlystats"-bladet. Man kan nu fylla i lite fler uppgifter från tidigare år, för att kunna jämföra lite bättre mellan åren.

 

En stor skillnad finns från tidigare versioner:

I "Money"-bladet fylls nu "Withdrawals from BR..." (kolumn I), i som NEGATIVA tal. När man kopierar över från äldre bok måste man alltså ändra de gamla uppgifterna från positiva till negativa tal.

 

Det här har jag gjort bara för att boken ska vara enhetlig. ALLA uttag fylls i som negativa tal.

 

Gå till första inlägget i tråden för att ladda ner.

Enjoy! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Måste bara tacka för en fantastisk bok, vilket jobb du måste ha gjort.

 

Men till mitt problem, jag fyller i det jag har spelat och när jag fyller i

fältet Cash out så stängs hela programmet ner detta upprepar sig

många många gånger innan det tillslut funkar, och så är det varenda gång.

Jag sliter det lilla hår som finns kvar i frustration, så jag tänkte

bara höra om någon varit med om något liknande och vad som kan tänkas vara problemet.

 

Jag sitter med en Mac (MacBook Pro).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Måste bara tacka för en fantastisk bok, vilket jobb du måste ha gjort.

 

Men till mitt problem, jag fyller i det jag har spelat och när jag fyller i

fältet Cash out...

Har faktiskt aldrig hört talas om något liknande problem. Iofs är min kunskap om Mac lika med noll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för en bra bok..

 

Har precis börjat använda ditt excelark och jag kanske har missuppfattat det hela men när jag spelat en session (multitable 6 bord) så skriver jag in en rad under session när jag börjar och slutar, klickar sedan på "no limit"-fliken och fyller i en rad med deposit $600 (om jag lirar NL100) och sedan cash out beror på hur mycket jag gått plus/minus. Därefter klickar jag på moneybladet och tankar upp den rakeback jag stigit. Finns det något annat sätt som man bör göra på, jag orkar inte sitta och fylla i en rad för varje bord man öppnar/stänger =) Det jag vill komma fram till är om jag gör rätt lr ej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för en bra bok..

 

Har precis börjat använda ditt excelark och jag kanske har missuppfattat det hela men när jag spelat en session (multitable 6 bord) så skriver jag in en rad under session...

Jag funderar på vad du har för version? Sessions-bladet finns inte i den nya versionen. Om du inte har 3.07.0121, så ladda ner den.

Boken är inte optimal när man spelar så många bord som du, men för att allt ska stämma med tidsräkning, vinst per timme osv, så bör man fylla i en rad för varje bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara säga tack för en otroligt bra bok (den nya versionen ännu grymmare). Har kört med den i ett halvår nu och den har hjälpt mig enormt med den lilla pokerkarriär jag har haft.

 

I love you Hagbard, keep up the good work =)

Tackar och bockar!

Nu blev det lite enklare att gå till jobbet idag! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag fått ett felmedelande i raden: I8 "Overall"-bladet "Withdrawals from BR

felmedelande : #REF!

Finner inta var jag kanske bokført helt fel -måste ju ha gjort ett sådant fel antar jag men jag finner det inte

 

mvh

Mikke

När man får ett sådant "Referens"-fel, beror det oftast på att någonting som en cell refererar till har försvunnit. Det kan bero på att man själv har gjort något knasigt (t ex tagit bort en rad där man skrivit fel), eller att excel har hittat på något konstigt. Vad som än hänt så brukar det vara svårt att få ordning på problemet.

Jag föreslår att du tar hem filen på nytt, packar upp och för över dina uppgifter.

Hjälper inte det, så hör av dig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

För mig syns inte valutorna i moneybladet om man har gjor en deposit eller withdrawal, bara om man fått rakeback eller bonus. Om jag markerar hela valuta-kolumnen så syns alla valutor skuggade, även deposit och withdrawal.

Kan det vara någon inställning i mitt excel?

Jag har laddat ner senaste versionen och även exempelboken med samma resultat.

 

/Piprex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...