Mr_Hansen Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 FI är lös och fiskig, har minraisat mina preraisar rätt ofta dessutom är han norsk. syn? PokerStars Game #7481269675: Hold'em No Limit ($3/$6) - 2006/12/17 - 10:10:11 (ET) Table 'Nausikaa II' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: osko ($558 in chips) Seat 2: PoorUser ($674 in chips) Seat 3: Ceber ($1615 in chips) Seat 4: Hjernevask ($1272.90 in chips) Seat 6: cspdealer ($195 in chips) osko: posts small blind $3 PoorUser: posts big blind $6 montycal: sits out *** HOLE CARDS *** Dealt to Ceber [Th Tc] Ceber: raises $18 to $24 Hjernevask: calls $24 cspdealer: folds osko: folds PoorUser: folds *** FLOP *** [9s 5h 5c] Ceber: bets $36 Hjernevask: raises $36 to $72 Ceber: calls $36 *** TURN *** [9s 5h 5c] [Ad] Ceber: checks Hjernevask: bets $84 Ceber: calls $84 *** RIVER *** [9s 5h 5c Ad] [2s] Ceber: checks Hjernevask: bets $246 Ceber: ? Citera
Baloos Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 kast, vet inte vad han kan ha faktiskt men en femma eller vad som helst som slår dig. Citera
Mr_Hansen Postad 17 December , 2006 Författare Rapport Postad 17 December , 2006 han har 53/35 i stats så han kan ha väldigt bred hd. men vad klickraisar han mig med på floppen, bettar rätt svagt på turn och sen gör en grov bet på river? Citera
K_MaN Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Jag skulle ha foldat redan vid turn och inväntat ett bättre tilfälle för att ta alla hans pengar. Citera
pwned Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 skulle nog säga att du spelar denna hand rätt fiskigt själv Citera
Mr_Hansen Postad 17 December , 2006 Författare Rapport Postad 17 December , 2006 skulle nog säga att du spelar denna hand rätt fiskigt själv motivera Citera
andpet Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Vad är din plan med att bara syna fiendens raise på floppen? Vad är din plan med att syna turn? Själv tycker jag att du får ta och syna river om du synade turn (mao så tror du inte att esset hjälpte). Dock så tycker jag det känns som om fienden sitter på en femma. Om du ska hitta synen måste fienden vara fiiiskig. Jag menar, sitter fienden på lägre PP/9X borde väl fienden rimtligtvis checka river? Citera
Mr_Hansen Postad 17 December , 2006 Författare Rapport Postad 17 December , 2006 Vad är din plan med att bara syna fiendens raise på floppen? Vad är din plan med att syna turn? Själv tycker jag att du får ta och syna river om du synade turn (mao så tror du inte att esset hjälpte). Dock så tycker jag det känns som om fienden sitter på en femma. Om du ska hitta synen måste fienden vara fiiiskig. Jag menar, sitter fienden på lägre PP/9X borde väl fienden rimtligtvis checka river? floppen: han kan ha 22-JJ och vill testa mig han kan tom ha A hög känns det som turn bettar han så svagt så han känns fortfarande inte ritkigt stark. och JA fi är fiskig. och på river så vill han ju antingen ha betalt eller så vill han inte ha sd Citera
pwned Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 ok här kommer en motevering. flop,varför bara syna hans raise?RR han på floppen om han känns vek,när man möter en motståndare som han så har han8 av 10 ggr 9àn i denna hand,dvs top par på flop,ev A9. jag hade slått om flopp sen ledit ut på turn och hade jag fått mothugg såp hade jag värderat om ,troligtvis lagt mej. Citera
eeken Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 ok här kommer en motevering. flop,varför bara syna hans raise?RR han på floppen om han känns vek,när man möter en motståndare som han så har han8 av 10 ggr 9àn i denna hand,dvs top par på flop,ev A9. jag hade slått om flopp sen ledit ut på turn och hade jag fått mothugg såp hade jag värderat om ,troligtvis lagt mej. Måste man inte vara 18 för att spela poker? (läs: lär dig stava) Citera
pwned Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 ursäkta..trodde vi snackade handanalys här,vill du klaga på stavningar är det väl bättre du hänger på din lokal bokklubb? ot,började nog spela poker innan du var påtänkt.. Citera
rickie Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Är väl okejj spelat om man kastar river. Citera
Mr_Hansen Postad 17 December , 2006 Författare Rapport Postad 17 December , 2006 nån fler som vill säga nåt innan resultatet kommer upp? Citera
jojje2k Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Vad är din plan med att bara syna fiendens raise på floppen?.... Vill du re-raisa floppen alltså? Citera
jackbalsam Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 ok här kommer en motevering. flop,varför bara syna hans raise?RR han på floppen om han känns vek,när man möter en motståndare som han så har han8 av 10 ggr 9àn i denna hand,dvs top par på flop,ev A9. jag hade slått om flopp sen ledit ut på turn och hade jag fått mothugg såp hade jag värderat om ,troligtvis lagt mej. Måste man inte vara 18 för att spela poker? (läs: lär dig stava) Måste man kunna stava för att få fylla 18? Citera
j2h Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Äsch, solklar bluff från hans sida. Lätt syn. Citera
-PK- Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Eftersom din hand känns väldigt "face up" på river borde han ju mycket väl kunna betta ut river så hårt med ett A. Den e ju standardspelad fram till river men med tanke på motståndarens stats så är man ju i princip tvungen att syna känns de som.. Citera
RayIV Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Är han inte helt skev som lirare (utifrån de statsen alltså) har du honom antagligen slagen ganska ofta här. Möjligen att han miniraisar den floppen med en femma men den risken känns nästan försumbar. AK/AQ slår han antagligen om preflop med om din read stämmer, miniraisar han floppen med ett kasst A kan han dra åt helvete. Kvar återstår väl de flesta nior samt rena bluffar. J9 är nog ingen tokig gissning? Citera
rickie Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Är han inte helt skev som lirare (utifrån de statsen alltså) har du honom antagligen slagen ganska ofta här. Möjligen att han miniraisar den floppen med en femma men den risken känns nästan försumbar. AK/AQ slår han antagligen om preflop med om din read stämmer, miniraisar han floppen med ett kasst A kan han dra åt helvete. Kvar återstår väl de flesta nior samt rena bluffar. J9 är nog ingen tokig gissning? Är väl snarare så att han antingen bluffar eller har en slagen. Att han bluffar alla 3 gator är väl inget man ser så jätteofta, mot någon som gott kan ha synat floppen med starka ess. Citera
Mr_Hansen Postad 17 December , 2006 Författare Rapport Postad 17 December , 2006 blev hyfsad disskution mot slutet. jag tog synen då det verkligen kändes som att han ville bli av med mig, jag tycker verkliugen att han visar svaghet på alla gatorna, först en klick, sen en bet som är ca lika stor som flopraisen och sen ett huge bet. såhär slutade handen: *** RIVER *** [9s 5h 5c Ad] [2s] Ceber: checks Hjernevask: bets $246 Ceber: calls $246 *** SHOW DOWN *** Hjernevask: shows [8c Td] (a pair of Fives) Ceber: shows [Th Tc] (two pair, Tens and Fives) Ceber collected $859 from pot *** SUMMARY *** Total pot $861 | Rake $2 Board [9s 5h 5c Ad 2s] Seat 1: osko (small blind) folded before Flop Seat 2: PoorUser (big blind) folded before Flop Seat 3: Ceber showed [Th Tc] and won ($859) with two pair, Tens and Fives Seat 4: Hjernevask showed [8c Td] and lost with a pair of Fives Seat 6: cspdealer (button) folded before Flop (didn't bet) Citera
Baloos Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 I min värld spelar han exakt som att han binder en fisk till stålet. men, men, gc Citera
andpet Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Vad är din plan med att bara syna fiendens raise på floppen?.... Vill du re-raisa floppen alltså? Nej. Inte alls. Men vi bör väl ha en plan med vår syn? Citera
jojje2k Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Vad är din plan med att bara syna fiendens raise på floppen?.... Vill du re-raisa floppen alltså? Nej. Inte alls. Men vi bör väl ha en plan med vår syn? Tänkte väl så Citera
Samim123 Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 FI är lös och fiskig, har minraisat mina preraisar rätt ofta dessutom är han norsk. syn? PokerStars Game #7481269675: Hold'em No Limit ($3/$6) - 2006/12/17 - 10:10:11 (ET) Table 'Nausikaa II' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: osko ($558 in chips) Seat 2: PoorUser ($674 in chips) Seat 3: Ceber ($1615 in chips) Seat 4: Hjernevask ($1272.90 in chips) Seat 6: cspdealer ($195 in chips) osko: posts small blind $3 PoorUser: posts big blind $6 montycal: sits out *** HOLE CARDS *** Dealt to Ceber [Th Tc] Ceber: raises $18 to $24 Hjernevask: calls $24 cspdealer: folds osko: folds PoorUser: folds *** FLOP *** [9s 5h 5c] Ceber: bets $36 Hjernevask: raises $36 to $72 Ceber: calls $36 *** TURN *** [9s 5h 5c] [Ad] Ceber: checks Hjernevask: bets $84 Ceber: calls $84 *** RIVER *** [9s 5h 5c Ad] [2s] Ceber: checks Hjernevask: bets $246 Ceber: ? "Han är norsk" Iaf back to topic. Jag hade nog pushat där, eftersom det känns som Fi syndade din rais pre eftersom han är en lose Fi och ville därför vara med o leka lite plus att han har position. På dn floppen så sätter han dig kanske på Ax eller Kx. Så när floppen kommer så har Fi träffat sin 9:a o känner att han har ett övertag mot dina Ax/Kx o därför raisar. När A:et kommer på turn så gör han ett beslut och sätter dig inte lägre på Ax utan på Kx. Men jag vet inte kan ha helt fel, men som sagt han e ju norsk kan oxo sitta på JJ o tror inte att du har A:et. Citera
Recommended Posts