Gå till innehåll

Dagboken läggs ner! Adios amigos.


Kissemissen

Recommended Posts

Var stejkad på diverse sidor förut på 2-4/3-6, men nu har jag avbrutit stejken efter en lillrush i februari :]. Nu bygger jag rulle på ipoker. Blir mest 1-2/2-4 nu i början, men det har börjat fint så jag kommer förhoppningsvis klättra =)

 

nice. hemligt nick antar jag:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 606
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man gör fan inga cash på de högre nivåerna så jag testar lyckan på NL 50... Nä!

 

CL-matchen på 6an var så seg så bestämde mig för att testa spela ABC-poker på NL 50. Gick bra plussade 1 inköp på 400 händer (8 bord)! mina stats var:

 

13/5/1.7 jag foldade SB to steal 100% och hade 5% att. to steal blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår testade jag som sagt kör ABC-poker på NL 50. Idag körde jag istället superagressive. Spelat 1.5h 800 händer 8 bord. Började med 400$ på borden slutade med 1200$. Wow, 800 plus! Inte riktigt.. slutar 34$:P.

 

mina stats var VPIP 47 PFR43. Körde oxå 8 bb höjningar pf som standard oxå. Lyckades väl tilta endel och få ett par andra att skratta (spelade ibland riktigt ruttet!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 4. Svårt att sätta honom på en hand, men tror inte han har 9x eller 10x och då får han svårt att syna ett bet, ca 60-70%. Iom hans fiskraise pre tror jag inte att det e helt omöjligt att han sitter på överkort som han inte kan släppa trots att han inte träffat (kanske långsökt), tror att din hand kan stå där oftare än man tror.

 

Hand 6. Enkelt värdebet. Tror han kan syna med 88-99 o 7x. Raise/check/bet frekvensen ser bluffig ut och man får ofta syn av liknande händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 4. Svårt att sätta honom på en hand, men tror inte han har 9x eller 10x och då får han svårt att syna ett bet, ca 60-70%. Iom hans fiskraise pre tror jag inte att det e helt omöjligt att han sitter på överkort som han inte kan släppa trots att han inte träffat (kanske långsökt), tror att din hand kan stå där oftare än man tror.

 

Hand 6. Enkelt värdebet. Tror han kan syna med 88-99 o 7x. Raise/check/bet frekvensen ser bluffig ut och man får ofta syn av liknande händer.

 

Hand 4. Även jag hade svårt att sätta honom på en hand. Tror inte heller att han sitter på en 9a eller en 10a. EV+ att betta rivern imho. Bettade 60 och han foldade.

 

Hand 6. Trodde som dig. Så jag bettade och han när han synade skrek jag JJ och han hade JJ :P.

 

Imponerande att ha 43% pfr när du spelar 8 bord. det motsvarar ju typ 15-20 bord nötknack. :)

 

Jo det var lite segt :). Fick en fin image dock. Synd att jag slaskade bort så jäkla mycket under tiden jag byggde upp denna image dock. Så när jag väl fick betalt sista 25 min så blev det mest att jag tog igen :P. Kul var det dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var en sån där dag när inget stämmer i princip. Överset, nedsynad när man bluffar och dåliga träffar+ en rad sega beats. Spelade riktigt tight men lyckades ändå backa 800$ på cget och 200$ på turneringar. Vann dock en satellit (läs, hade mest chips när den var slut :P) och klonkade en plats till 250k GTD om cirka en månad.. 440$ buyin....(ipoker)

 

----------------------------

 

Idag var det nya tag. Bort med den tighta stilen och istället superagressive på NL 200. Körde statsen 37/32/5 på 8 bord i ca 1.5h. Mycket crazybluffar och fick betalt som fan när jag väl träffade i slutet på sessionen. Slutar upp 440$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 - Är jag dum i huvet eller brilljant? Känns som bluff eller stål... No read.

 

Dealt to Hero[:5d::5c:]

shtirliz: Fold

joeh1975: Call $2.00

ArtistLhem: Call $2.00

Huxfluxen: Fold

Hero: Raise $11.00

SandraTeaser: Call $10.00

joeh1975: Call $10.00

ArtistLhem: Call $10.00

*** FLOP *** [s2 C3 S4]

Hero: Bet $35.00

SandraTeaser: Fold

joeh1975: Call $35.00

ArtistLhem: Fold

*** TURN *** [D2]

Hero: Check

joeh1975: Check

*** RIVER *** [D4]

Hero: Check

joeh1975: Bet $80.00

Hero: Call $80.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lär ju inte valuebetta ett midpair känns det som. Onödigt att göra handen till en bluff. Högre par utesluter jag efter spel pre och flopp.

 

Mitt tips är att han missade sitt färgdrag och vill bluffa bort dig. Nice call. Som sagt, stål eller luft känns de som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lär ju inte valuebetta ett midpair känns det som. Onödigt att göra handen till en bluff. Högre par utesluter jag efter spel pre och flopp.

 

Mitt tips är att han missade sitt färgdrag och vill bluffa bort dig. Nice call. Som sagt, stål eller luft känns de som.

 

Var inne på samma linje som dig. Döm av min förvåning när han visade 67 offsuit :P. Missat inside-straight draw!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 50 min, sen börjar det lagga. Orka inte spela mer då.. +230.

 

Theelch, hittar inte din fråga. ställ igen..

 

 

Såg förövrigt att de skaffat NL 500/1000 på ipoker. Lär ju vara högsta cg bordet på nätet?

 

Det måste det väl vara? NL100000 med andra ord? Annars är väl det högsta NL 300/600 på vissa typ FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på fi. Försöker stjäla blinds med any2 (i detta fall Q4o :P). Får syn. Cb:ar floppen med TPNK. Han checkar turn och det luktar färgdrag så jag bettar igen, aningen svagt men gör det med tanken att folda för alla omslag (Fråga 1: bra eller dåligt?) . Han synar igen bara. Rivrar trissen och han bettar plötsligt ut. Fråga 2: Syn lr push?.. Ganska ointressant fråga iom att han är rätt short. Men säg att han sitter med 150-200$ pf. Fråga 3. Hur agerar vi river då?

Seat 1: Hero($200.00 in chips) DEALER

Seat 3: jrrochefx ($129.00 in chips)

Seat 5: Roy2 ($198.85 in chips)

Seat 6: serratus ($233.00 in chips)

Seat 8: Jun777 ($91.00 in chips)

Seat 10: watyoulikeBOB ($230.35 in chips)

jrrochefx: Post SB $1.00

Roy2: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero[:Qs::4c:]

serratus: Fold

Jun777: Fold

watyoulikeBOB: Fold

Hero: Raise $8.00

jrrochefx: Call $7.00

Roy2: Fold

*** FLOP *** [:Qh: H8 C7]

jrrochefx: Check

Hero: Bet $15.00

jrrochefx: Call $15.00

*** TURN *** [s6]

jrrochefx: Check

Hero: Bet $25.00

jrrochefx: Call $25.00

*** RIVER *** [CQ]

jrrochefx: Bet $32.00

Hero: ???

 

Svarsformulär

 

Fråga 1:

 

Fråga 2:

 

Fråga 3:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 50 min, sen börjar det lagga. Orka inte spela mer då.. +230.

 

Theelch, hittar inte din fråga. ställ igen..

 

 

Såg förövrigt att de skaffat NL 500/1000 på ipoker. Lär ju vara högsta cg bordet på nätet?

 

Kollade du inte på playmoney då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade du inte på playmoney då?

 

Ahh, fan. Så var det nog..

 

Jag är inte helt dumihuvet ;). självklart var det realmoney.. För att hitta dit så trycker du/ni på Cash Tables > No limit holdem. Finns inte på listan (iaf inte på Playgate, Noiq) för nivåer men tryck på blinds bara så kommer det upp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på fi. Försöker stjäla blinds med any2 (i detta fall Q4o :P). Får syn. Cb:ar floppen med TPNK. Han checkar turn och det luktar färgdrag så jag bettar igen, aningen svagt men gör det med tanken att folda för alla omslag (Fråga 1: bra eller dåligt?) . Han synar igen bara. Rivrar trissen och han bettar plötsligt ut. Fråga 2: Syn lr push?.. Ganska ointressant fråga iom att han är rätt short. Men säg att han sitter med 150-200$ pf. Fråga 3. Hur agerar vi river då?

Seat 1: Hero($200.00 in chips) DEALER

Seat 3: jrrochefx ($129.00 in chips)

Seat 5: Roy2 ($198.85 in chips)

Seat 6: serratus ($233.00 in chips)

Seat 8: Jun777 ($91.00 in chips)

Seat 10: watyoulikeBOB ($230.35 in chips)

jrrochefx: Post SB $1.00

Roy2: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero[:Qs::4c:]

serratus: Fold

Jun777: Fold

watyoulikeBOB: Fold

Hero: Raise $8.00

jrrochefx: Call $7.00

Roy2: Fold

*** FLOP *** [:Qh: H8 C7]

jrrochefx: Check

Hero: Bet $15.00

jrrochefx: Call $15.00

*** TURN *** [s6]

jrrochefx: Check

Hero: Bet $25.00

jrrochefx: Call $25.00

*** RIVER *** [CQ]

jrrochefx: Bet $32.00

Hero: ???

Svarsformulär

 

Fråga 1: Jag skulle vilja beta lite mer på turn. Folda för omslag är bra om han inte är väldigt lurig.

 

Fråga 2: Jag synar bara river. Känns som han har luft/stål oftare än han betalar av med mellanpar.

 

Fråga 3: Bara syn.

 

Jag tycker inte om preflop egentligen. Q4o är helt enkelt en för dålig hand, även först in på knappen. Jag tror att alla gånger du tar blindsen vägs upp av gångerna du floppar nåt halvbra och hamnar i problem.

 

NL500-1000 förresten? Sjukt eftersom jag bara sett folk på 100-200 en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, fan. Så var det nog..

 

Jag är inte helt dumihuvet ;). självklart var det realmoney.. För att hitta dit så trycker du/ni på Cash Tables > No limit holdem. Finns inte på listan (iaf inte på Playgate, Noiq) för nivåer men tryck på blinds bara så kommer det upp..

 

Du, dte ha du helt rätt i! my bad haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 50 min, sen börjar det lagga. Orka inte spela mer då.. +230.

 

Theelch, hittar inte din fråga. ställ igen..

 

 

Såg att det var rätt längesen efter ditt första inlägg, men kollade vad jag svarade när jag quotade ditt inlägg i min dagbok.

 

Har föresten 328 händer på PT med rockstatsen 17/11,8/1,9. Vart ligger du på i genomsnitt och vad vill du ligga på ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...