Gå till innehåll

Dagboken läggs ner! Adios amigos.


Kissemissen

Recommended Posts

Haha ja herrejävlar. Får den mannen ett läge att pusha gör han det ju varje gång. Måsteju ha varit en riktigt tiltad syn av den andre snubben, annars är det ju bland det värre jag sett, även om det är bratov vi möter.

 

Kollade upp min PT och Mr Nick3034 ligger på 0 preflop raise och 90 VP$IP så det är väl ingen stjärna direkt :P Kanske förklarar hans move. Han satt förresten på en jättestack idag. Över 1200 ett tag, trots att han spelade riktigt dåligt. Fick lite av honom...

 

Menar du att han ligger + i din PT? I min var han plus tills idag då han hamnade på 700 back illa kvickt efter mina duster med honom.

 

Vilken site lirar du på nu? Och vad hade du för anledning till bytet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 606
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha ja herrejävlar. Får den mannen ett läge att pusha gör han det ju varje gång. Måsteju ha varit en riktigt tiltad syn av den andre snubben, annars är det ju bland det värre jag sett, även om det är bratov vi möter.

 

Kollade upp min PT och Mr Nick3034 ligger på 0 preflop raise och 90 VP$IP så det är väl ingen stjärna direkt :P Kanske förklarar hans move. Han satt förresten på en jättestack idag. Över 1200 ett tag, trots att han spelade riktigt dåligt. Fick lite av honom...

 

Menar du att han ligger + i din PT? I min var han plus tills idag då han hamnade på 700 back illa kvickt efter mina duster med honom.

 

Vilken site lirar du på nu? Och vad hade du för anledning till bytet?

 

Nu hann du svara efter min redigering ;). attans!

 

Nä, nick kanske verkar inte vara nån lysande spelare heller ;). Angående bratov så kan får killen riktigt bra betalt av mindre begåvade spelare. Därvav hans stacker ibland. Han tiltar folk väldigt lätt. Fast otroligt lätt att vinna pengar av honom om man tänker lite.. Hade ett gyllende läge för en 800$ pott mot honom idag. Han raisar upp 8. Jag synar med 66. Flop 6h5hJc, han bettar 14$ jag raisar till 40$. Förväntar mig en push med 400$ men va fan..... Killen hittar foldknappen för första gången i livet.:shock: :shock: ..

 

 

Bytt till PG. Hade en väldigt bra deal på CDpoker förut med 40% rakeback. Tyvärr så försvann den delen i början av året och som jag skrivit förut så är min rakeback för december, 3500$, frysta på min amerikanske affiliates konto. Segt! Playgate är bra dock och antagligen skattefritt (nederländska artillerna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej. Ja jag lirar också Playgatepoker faktiskt. De sköter sig ypperligt som host för mitt pokerspel ;)

 

Angående mina bordsbyten så försöker jag byta så fort det sitter 3 eller fler grinders i klass med mig själv på samma bord. Vissa gånger kan det ju till och med hända att ett bord blir fyllt av enbart grinders, och då är jag absolut inte sen med att springa iväg med svansen mellan benen. I början av sessionerna försöke rjag till och med hitta bord helt utan grinders, men det brukar ju vara ganska svårt. Har iaf bra koll på vilka jag slår och vilka jag ska akta mig för nu för tiden. Den liraren jag hyser mest respekt för får nog va PhoneLoan. Vet inte om jag haft en jävla otur med hur jag springer in i snubben, men känns som han ägt mig varje hand vi spelat.

 

Var ju på väg upp på NL400 i dagarna men tog förnuftet till fånga och väntade lite. Det var nog bra det också, då jag inte spelat på topp de 2 dagarna innan denna. I och med att jag drar iväg på fredag till alperna över sportlovet, så kommer det inte bli mkt mer spel i februari. Har också haft en hektisk tid med 3 prov på 8 dagar, så jag har helt enkelt inte hunnit spela särskilt mkt alls i februari. Var ju iväg på skidresa i början av månaden också. 10k händer har det blivit totalt, och de 3500$ jag e + på dessa är det ju synd att klaga över :D

 

Nåja, när jag återkommer från alperna är det ny månad, och jag ska tveklöst upp på NL400 och spela. Lär väl dock bli ett par dagar för att komma tillbaka till spelet på NL200 först, men förhoppningsvis ska jag etablera mig på NL400 i mars, precis som du planerar ;)

 

 

Usch. Fy B prov imorgon, och PF/poker har tagit allt för mkt pluggtid ikväll. Inte bra, men men. Sånt e livet som spelberoende :D

 

Hur många händer grindar du i månaden förresten? Du snackar om 3500$ RB för december, det måste ju vara en jävla massa spel bakom dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej. Ja jag lirar också Playgatepoker faktiskt. De sköter sig ypperligt som host för mitt pokerspel ;)

 

Angående mina bordsbyten så försöker jag byta så fort det sitter 3 eller fler grinders i klass med mig själv på samma bord. Vissa gånger kan det ju till och med hända att ett bord blir fyllt av enbart grinders, och då är jag absolut inte sen med att springa iväg med svansen mellan benen. I början av sessionerna försöke rjag till och med hitta bord helt utan grinders, men det brukar ju vara ganska svårt. Har iaf bra koll på vilka jag slår och vilka jag ska akta mig för nu för tiden. Den liraren jag hyser mest respekt för får nog va PhoneLoan. Vet inte om jag haft en jävla otur med hur jag springer in i snubben, men känns som han ägt mig varje hand vi spelat.

 

Var ju på väg upp på NL400 i dagarna men tog förnuftet till fånga och väntade lite. Det var nog bra det också, då jag inte spelat på topp de 2 dagarna innan denna. I och med att jag drar iväg på fredag till alperna över sportlovet, så kommer det inte bli mkt mer spel i februari. Har också haft en hektisk tid med 3 prov på 8 dagar, så jag har helt enkelt inte hunnit spela särskilt mkt alls i februari. Var ju iväg på skidresa i början av månaden också. 10k händer har det blivit totalt, och de 3500$ jag e + på dessa är det ju synd att klaga över :D

 

Nåja, när jag återkommer från alperna är det ny månad, och jag ska tveklöst upp på NL400 och spela. Lär väl dock bli ett par dagar för att komma tillbaka till spelet på NL200 först, men förhoppningsvis ska jag etablera mig på NL400 i mars, precis som du planerar ;)

 

 

Usch. Fy B prov imorgon, och PF/poker har tagit allt för mkt pluggtid ikväll. Inte bra, men men. Sånt e livet som spelberoende :D

 

 

Mm, din tanke med bordsbytena tycker jag låter rimlig. Bara onödigt att sitta med massa tighta grinders när det finns guld någon annanstans. Har de senaste veckorna varit bättre bord (sämre spelare) än normalt. Min egen strategi är att först och främst sortera borden efter p/f%. Och sen w8ing list på alla bord med över 30%. Sedan joinar jag de bord där det inte är smockat med grinders (generellt sett så är det högst 2 grinders per 30 p/f% bord, enligt mig). Iom att jag spelar 8 bord så försöker jag dock sitta kvar på de bord jag väl satt mig på. Tar ju ett tag att sätta sig in i okända Fi's spelstilar. Spelar oftast inte längre än 1-2h sessions om än det.

 

I höstas var det för övrigt riktigt bra värde på de flesta borden, sen fylldes det på med en j**** massa grinders ett tag och det blev plötsligt mycket svårare att hitta bra bord. Nu har det dock kommit en hel del nya DÅLIGA grinders (inte bara 7baratov utan en massa fler) + att fiskbeståndet ökat. Så totalt sett så ser värdet mycket bra ut på NL 200 ipoker för tillfället!

 

Tycker inte heller att du ska stressa upp till NL 400, vilket du inte verkar göra heller. Du plussar riktigt bra på NL 200 (läs 3500$ på 10k händer :) ) och det är antagligen ingen tillfällighet. 4000-10 000$ (20-40 inköp) är inte alls omöjligt på NL 200 ipoker som du säkert förstått. 25 000 - 70 000kr i månaden ;). Men som pokerspelare vill man ju alltid uppåt så...........

 

Hoppas det går bra på provet/proven! Sätt skolan först alltid så slipper du tänka gymnasiet nå mer. Att läsa upp ämnen på komvux etc suger xxxx...

 

 

Mitt inlägg blev nog väldigt osammanhängande men den blir förhoppningsvis inte betygsatt så jag skippar korrekturläsningen!

-------------------------------------------------------------------------------

 

På tal om att plugga. Nu ska jag sätta in lappar i lagboken. Kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den liraren jag hyser mest respekt för får nog va PhoneLoan. Vet inte om jag haft en jävla otur med hur jag springer in i snubben, men känns som han ägt mig varje hand vi spelat.

 

Han är tight preflop och har grymt svårt att släppa händer postflop, så jag tycker inte att han är så bra men jag har inte heller överdrivet många händer på honom så jag kan ha fel. Iofs ska väl sägas att jag själv har lirat rätt dåligt denna månad då jag varit konstant semitiltad och det kanske han har märkt och synar av mycket bara därför. Men han har gjort ett och annat iskallt move mot andra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är tight preflop och har grymt svårt att släppa händer postflop, så jag tycker inte att han är så bra men jag har inte heller överdrivet många händer på honom så jag kan ha fel. Iofs ska väl sägas att jag själv har lirat rätt dåligt denna månad då jag varit konstant semitiltad och det kanske han har märkt och synar av mycket bara därför. Men han har gjort ett och annat iskallt move mot andra också.

 

yo. Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen inte pokersugen idag.... Plussa iaf 100$.. wee. Ingen som kommenterar mina händer ett par sidor bakåt btw?

 

Standard right?

Table "TURBO" Maliq

Seat 1: blund82 ($458.12 in chips)

Seat 5: Hero($219.00 in chips)

Seat 6: jamalami ($111.30 in chips) DEALER

Seat 8: krouty ($33.14 in chips)

Seat 10: johnkane ($245.05 in chips)

krouty: Post SB $1.00

johnkane: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to jamalami [sA HA]

Dealt to Hero[CQ CA]

blund82: Fold

hero: Raise $8.00

jamalami: Raise $14.00

krouty: Fold

johnkane: Fold

Hero: Call $6.00

*** FLOP *** [C9 C10 DK]

Hero: Check

jamalami: Bet $20.00

Hero: Raise $205.00

jamalami: Allin $77.30

*** TURN *** [s7]

*** RIVER *** [C7]

*** SUMMARY ***

Total pot $331.30 Rake $2.00

hero: wins $331.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har med planer att gå upp till NL $400 i mars :)

 

Rullen ligger på ca $20k nu så det känns som att det är dax.

 

Kanske ska man börja på ipoker, finns det några schyssta deals där?

 

B.t.w. kattungen, har du två skärmar till dina åtta bord eller? Alla är shorthaded, I guess?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yo. Vad nickar du?

 

SkyBlue82, nu tillbaka och förhoppningsvis tiltfri. Blev otroligt utdragen idag men lyckades hitta lillplusset, 25$. 8 inköp fördelat på 4 bord och ändå vara i princip break even suger. ;) Hittade en för mig ny superfisk idag också, bmwturbo från Tyskland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har med planer att gå upp till NL $400 i mars :)

 

Rullen ligger på ca $20k nu så det känns som att det är dax.

 

Kanske ska man börja på ipoker, finns det några schyssta deals där?

 

B.t.w. kattungen, har du två skärmar till dina åtta bord eller? Alla är shorthaded, I guess?

 

tja, bortbyt(ingen) >>>(kunde inte komma på nå roligare).... Jag sitter på laptop med 8 bords miniview. Funderar på att slösa pengar på en skärm nångång men det funkar bra med detta just nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SkyBlue82, nu tillbaka och förhoppningsvis tiltfri. Blev otroligt utdragen idag men lyckades hitta lillplusset, 25$. 8 inköp fördelat på 4 bord och ändå vara i princip break even suger. ;) Hittade en för mig ny superfisk idag också, bmwturbo från Tyskland.

 

Hoppas det vänt nu iaf iom att du plussade otroliga 25$ ;). 8 inköp på fyra bord är fan hett. Hur kommer det sig btw? Du är väl inte så enormt laggig vad jag kommer ihåg..

 

BMWTURBO är väl inte alltför dålig tror jag. Bara lite för synbenägen kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att donera några $ på ipoker-cashgamet ifall jag har tid:-)

 

Bra. Vi behöver lite fiskar. Dags att kicka igång den debatten igen då.

 

Kissemissen, P_kid(kanske), ebis(kanske?), Cop(kanske?), Jeppan(kanske?), PxT (vill du vara med?), Aim4vegas(kanske?), Thehefman(kanske?)..

 

 

Jag söker bekräftelser!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan donera några inköp om jag får in pengar på den där jäkla siten.

 

Soft.

 

Följde ditt tips. Tänkte mindre synade mer....det kostade 600 :roll:

Tack! :-P

 

YW.

jag är med, är det söndag vi kör? posta infon igen!

 

Softish, sure.

Låter kul, jag donerar gärna lite.

 

Softast!

Kan inte. Drar till alperna fredag.

 

Icke soft.

Vilken jävla debatt? Jag tänker INTE läsa igenom 25 sidor för att hitta info om det du snackar om. ;)

En ganska soft debatt om att spela CG mellan "vänner" från pf.nu genom ipoker. Läs mer nedan..

 

--------------------------------

 

Ok nice att det börjar bli lite intresse. Orkar inte heller bläddra tillbaka i denna dagbok för att hitta vad jag skrev så hittar på lite nytt :P.

 

Från början var detta en idé jag kom på om att det vore coolt att inoffiellt kora en ipoker mästare bland oss som skriver dagbok på ipoker, genom en HU turnering. Men den idén sög ju så det blev istället CG samt att det är öppet för alla pf.are som vill vara med.

 

Jag och Ebamisaru (kommer aldrig lära mig stava det namnet) kom fram till att nu på söndag 24/2 vore fint. Speltid får vi bestämma närmare. Mitt förslag är att vi kör på en lagom slaskig nivå också, NL 100. Men allt är ju öppet för diskussion så vi kör det i frågor istället. Om ni vill vara med så kan ni ju komma med förslag.

 

Vilken tid på söndag?

 

Vilken nivå?

 

Hur löser vi detta med borden (kanske går att fixa privata?????)?

 

Hur många bord kör vi???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker vi kör runt 22tiden på sön, då är det som störst chans att alla hemma. Ska vi köra max en timme?

 

NL100 tycker jag är perfekt, tveksam ev+ på detta table eller;-)

 

Bäst vore väl med ett privat bord om det går att fixa. Annars OM vi håller tiden, är det väl rätt lätt att hoppa in på ett tomt cg bord och "sit outa" till alla är sammlade, hinner det komma någon objuden inna alla samlats lär han snart flytta på sig då vi inte lirar förens folk e där. Men det förutsätter att vi är max 6 pers, gör det något om vi har någon snyltare med om vi e färre?

 

Ett bord tycker jag vi kör så man kan grinda vanliga cg bord vid sidan av.

 

Lär väl bli några roliga hh på denna session...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen kommenterar mina gamla händer :(. Kanske för att de är för långt bak.. Aja. fuckit. Här kommer en ny.

 

Fi är normaltight TAG...

Plockar upp både nötstegdrag och nötfärgdrag på turn. Ska jag donka in rubbet? Comitta mig själv? Blev lite kluven iom att brädan är parad och han bara synade pf (QQ ? TT? ).

 

Table Augustenborg

Seat 1: PagRyan ($174.00 in chips)

Seat 3: fi ($541.12 in chips) DEALER

Seat 5: Ouchie18 ($423.10 in chips)

Seat 6: x($209.00 in chips)

Seat 8: KidCincinatti ($84.23 in chips)

Seat 10: lolourgay ($236.75 in chips)

Ouchie18: Post SB $1.00

x: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to x[:As::Ks:]

KidCincinatti: Fold

lolourgay: Fold

PagRyan: Fold

fi: Raise $8.00

Ouchie18: Fold

x: Raise $22.00

fi: Call $16.00

*** FLOP *** [:Ts::Qh::4c:]

x: Bet $39.00

fi: Call $39.00

*** TURN *** [:4s:]

x: ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...