Gå till innehåll

Hänga upp sig på dagsresultatet


Zyr

Recommended Posts

hur undviker man att inte stirra sig blind på dagsresultatet?

 

är så trött på att det känns som knivar i magen varje dag man tappar 200-300 plusset ner till -3xx sista kvarten

 

eller varje dag man tokbackar, eller varje lång period då man inte kommer nån vart..

 

läskiga är att jag skottar inte, detta är på min vanliga nivå jag spelat på i ca 4 månader :S

 

vet att jag är en vinnande spelare, men måste bli av med denna skit, påverkar mitt spel och mitt välmående utanför pokern

 

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det kan hjälpa att visa händer man spelat som man är tveksam över för någon pokerspelare som man har respekt för. Sen om man enas om att man iaf inte spelat apdåligt så brukar man må bättre.

 

Har själv lite problem med det dock, inte så mycket just dagsresultat, men kan gå ner mig rätt mycket under downswings. Mår pokerspelare bra i allmänhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte det här som många gör fel? Stirrar sig blinda på vad som skett just idag och inte tänker lite mer långsiktigt. Man kan spela dåligt vissa dagar eller har ruskig oflyt. Så är det bara. Med oflyten följer ofta dåligt spel också, iaf för min del. Det är liksom bara att bita ihop och försöka att glömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta och stirra på dagsresultatet och skaffa dig ett kakylark där du skriver in dagsresultatet och även har ett flytande medelvärde på vinsten de senaste 10 dagarna.

 

 

Det viktiga där är att hålla medelvärdet på ett positiv nivå så kan du se dig som en vinnande spelare även om du vissa dagar gör ett negativt resultat pga dåliga kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur undviker man att inte stirra sig blind på dagsresultatet?

 

Det är en bra fråga, för jag tror det är bra för ens spel att inte "bry" sig för mycket om dagsresultatet.

 

Nu vet inte jag hur du för statistik över ditt spelande. Men istället för att kolla hur det gick en viss dag så ska du hellre fokusera hur ditt snitt $/h ser ut över:

1. aktuell månad

2. de tre senaste månaderna

3. de senaste tolv månaderna.

 

Varje spelad timme är ju då i genomsnitt en vinst. En session är bara en session bland alla andra, och det specifika resultatet för den dagen är bara en del av det större resultatet.

 

Risken med att fokusera för mycket på en dags resultat är att man kan tilta, börja jaga tillbaka och istället förlora mer.

Acceptera en dålig dag, se det i ett större perspektiv, och istället fokusera på hur du spelat vissa händer den sessionen. Det kan ju finnas så många orsaker till varför du backat en session. Har du tex blivit utdragen hela kvällen, så har du antagligen spelat bra men haft otur. Alltså är det ju inget att bry sig om, att resultatet är negativt.

Eller så har du spelat några händer dåligt. Fundera igenom de händerna, ta lärdom och nästa gång så spelar du en liknande hand bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...