ssjos Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter Preflop: Hero is SB with [Kh], [Ad]. UTG calls, 4 folds, Button raises, Hero 3-bets, 1 fold, UTG calls, Button caps, Hero calls, UTG calls. Flop: (13 SB) [9d], [Tc], [8d] (3 players) Hero checks, UTG bets, Button raises, Hero calls, UTG calls. Turn: (9.50 BB) [5d] (3 players) Hero checks, UTG bets, Button raises, Hero calls, UTG 3-bets, Button calls, Hero calls. River: (18.50 BB) [Qs] (3 players) Hero checks, UTG bets, Button calls, Hero folds. Final Pot: 20.50 BB Midpos tar potten med: Td 7d (flush 10 high) Dealer shows: Th Jh (pair of 10s) Dealern raisar ut och jag försöker isolera honom med AKo. Dock så coldcallar en kille som limpa från first pos. Floppen känns ganska kass men jag har backdoor flush draws och jag kan tänka mig att det skulle hålla upp om jag träffar nåra av mina overcards, och med 4 bets preflop så synar jag. Efter actionen preflop och flop så sätter jag dealer på QQ, JJ eller i värsta fall TT, eftersom han verkar försöka betta ut folk. Turn är när jag får problem. Jag plockar upp mitt backdoorflushdraw och med en stor pot vill jag gärna se river. Min call här på 2 bets cold kan mycket väl ha varit fel men jag resonerade att med alla stegdrag på bordet så kanske ett av mina par skulle kunna hålla också. Blev rikgit ledsen när mid-pos drog 3 bets dock :\. River är inte så mycket att dalta om, given fold då jag missa. Borde jag foldat flop eller turn kanske? Jag inte heller förstår hur killen som spela JT lirade... jag kunde mycket väl vart på overpair och 3dje flushkortet träffa turn. Ändå drar han en raise för kung och fosterland. * RP - QoS * Citera
Macaronis Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Totalt värdelöst HH. Ser varken stackdjup eller hur mycket höjningar är. Men att raisa på en T98 med två färgkort med AK är självmord. Otroligt illa spelat. Hitta foldknappen och ordna HH. Sorry, var inne på NL och trött på alla dåliga HH utan stackdjup. Citera
ayecappy Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 perfekt hh, man slipper scrolla som i många andras, varför skall du veta stackarna, menar du om någon riskerar bli allin under handen? Höjningarna ser jag perfekt var de är någonstans, vill du jag skall peka ut var du hittar dem? han höjde inte heller på en "t98" bräda, han synade två kallt. Om det är något som är onödigt så var det din kommentar, skärp dig. Citera
D.H. Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Turn är när jag får problem. Jag plockar upp mitt backdoorflushdraw och med en stor pot vill jag gärna se river. Min call här på 2 bets cold kan mycket väl ha varit fel Det är absolut inga fel på denna syn. Du har pott-odds att syna, och kan ju dessutom räkna med att bli synad på rivern om du träffar. Däremot är synen på floppen högst tveksam. Det är fullt möjligt att flera av dina K- och A-outs inte alls är outs. Och så det uppenbara steg-draget. Jag skulle nog lägga ner på floppen. Macaronis: Detta är FLT, och HH:n fyller sitt syfte alldeles utmärkt. Lätt att följa, all väsentlig information finns. Citera
Gyre Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Totalt värdelöst HH. Ser varken stackdjup eller hur mycket höjningar är. Men att raisa på en T98 med två färgkort med AK är självmord. Otroligt illa spelat. Hitta foldknappen och ordna HH. FL... chilla! Citera
WeeM Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Macaronis vaknat på fel sida eller? vafan ska du med stackdjup med till i FL? och kan du inte räkna ut vad betsen är i FL får du nog ta och läsa på lite. gällande handen så är jag lite tveksam till Flop spelet, i övrigt helt ok. Citera
Bjorn_ Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Borde jag foldat flop eller turn kanske? Jag inte heller förstår hur killen som spela JT lirade... jag kunde mycket väl vart på overpair och 3dje flushkortet träffa turn. Ändå drar han en raise för kung och fosterland. Ja du bör definitivt folda på floppen för två bets. Att betta ut själv först eller att syna ett bet är ok med tanke på potodds etc men att checka och sedan syna två kallt är ingen höjdare. Däremot så är det en ganska given syn på turn. Tycker inte heller JT snubbens spel är något att klaga på, på floppen har han ju TP, ett överkort samt öppet stegdrag. Känns ju ganska rimligt att gissa att man är favorit där. På turn så kommer ju det tredje färgkortet men grejen är ju att chansen är ganska stor att UTG om han nu inte är på färgdrag ändå väljer att representera ett och därför kan det vara värt att test honom med en raise även om jag nog tycker att det är klart foldläge när han trebettar tillbaka. (Tycker dock att hans syn här är ett mycket mindre misstag än din syn på floppen). Vad gäller UTG så är det ju värsta tomtespelet preflop men sedan får han ju mirakelträff med TP plus öppet straight flushdrag. Missar värsta trebetsläget på floppen gör han ju också. Skulle jag bli tvungen att bedömma spelarna i denna pott på bara denna hand och var tvungen att staka en av er med 100 dollar skulle jag välja han med JTs som den som spelar minst dåligt. Hoppas jag inte låter (för) dryg nu... Inget illa ment. /Bjorn Citera
Elken Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Folda floppen. Det jag tycker är intressant är hur killen med JTs bör spela på turnen när UTG betar ut igen efter att det tredje färgkortet kommit... Förstås mkt beroende på reads...Håller med bjorn att du inte bör klaga på honom. Ditt callande på floppen skriker ut att du varken har ett överpar eller ett set eftersom du då måste trebetta på den där brädan. Tycker att du spelade sämst postflopp - coldcallar 2 bets på floppen när brädan ser mkt farlig ut. Jag brukar inte vara särkillt rädd för att motståndarna sitter på monsterhänder men du kan dra i princip dött med gutshot flush som enda chans mot en stege eller vara dominerad av händer som A10 eller ett set. Folda floppen är bäst. 3-betta floppen är näst bäst. Cold-calla två är sämst. Citera
telle Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Dealer shows: Th Jh (pair of 10s) jag får det till stege? Citera
ssjos Postad 8 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2005 Tack för alla kommentarer. Sant, jag borde antagligen foldat floppen. Tror det var en halvt tiltad call faktsikt, hade haft nåra jobbiga händer innan och sen sitter man med AK och blir cappad från dealer. Det är nog ett av problemen med mitt spel, jag har svårt att spela när potten blir stor tex preflop. Det svåra var att potten låg på 13 SB redan vid flop och jag lade 2 till SB för att syna. (Det är dubbelt så mycket som det skulle vara i en normal Raise --> call situation) Floppen var ganska risig men varken A eller K skulle ivf ge någon annan en stege. (Jo telle, Dealer satte stege på river dock så gjorde det nog ingen större skillnad för handen ) Citera
Macaronis Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Ops! Missade helt att det var FL, är så insnöad på NL. Ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg. Citera
Hjort Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 Mitt spel: Raise preflop, check-fold på floppen, syn (eller kanske trebet) på turn, fold på river. Orsaken att jag vill folda på floppen är att mina odds inte är jättebra och att mina par-outs vid en rätt stor del av mina motståndares händer kommer vara antingen otillräckliga eftersom någon redan har bättre än par eller förbättra motståndaren mer än dig. AA kommer ju ofta vara ute efter det här prefloppbetandet, eftersom inget ess floppat ökar bara sannolikheten för det. Orsaken att jag funderar lite på en trebet på turn är att det är ett rätt skrämmande kort och om man är uppe mot motståndare som har för vana att göra stora laydowns med par/överpar så är det här ett rätt bra ställe att sätta press på dem. Dock är det antagligen inte lämpligt här, pga den rätt höga sannolikheten att någon redan har tvåpar eller bättre och inte kommer folda. EDIT: Nu känns mitt spel lite väl mesigt. När floppen bara startar med tre spelare totalt så kan man nog fundera rätt mycket på att beta ut. Och det känns inte alls lika långsökt att lägga ett bet extra på turn för att ta ett skott på potten. Särskilt inte som det lär frysa alla fyrbetar som inte är färg. Citera
Recommended Posts