Gå till innehåll

NLT - Trn, Poker SM AJ på knappen


Recommended Posts

Jag sitter på knappen och plockar upp AJ :diamond:

Jag har 138K

92 spelare kvar och average ligger alltså på 426K

 

Mörkarna är 12,5K-25K

 

Utg+2 har 309K och höjer till 72K

Alla foldar fram till mig

Jag tryckte in allt, rätt eller fel?

 

Är ju i behov att att dubbla upp, men samtidigt så är det en som höjer i tidig position och med tanke på de pottodds som han får kan han ju knappast lägga någonting. Det är ju lite av en norsk bluff skulle man ju kunna säga...

Men är det rätt eller fel att trycka in allt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är fel spelat.

 

Du har ett M på under 5 så du ska i princip trycka all-in med vilken hand som helst under förutsättning att ingen fi har höjt innan eller helst inte ens limpat innan. Men mot en 3xBB höjning före från en FI som har ett M på 11 och inte borde vara desperat skulle jag folda allt utom TT+. Hade fi däremot haft ett M på 5 eller mindre (dvs lika desperat som du) så skulle jag reraisa all-in för då kan han mycket väl sitta med en sämre hand.

 

Kan vara bättre att trycka med 72o UTG (med tanke på fold equity som visserligen är låg hur du än gör med ett M under 5) än att syna med AJs på knappen mot en Raisare.

 

Som du själv säger så kommer han inte att folda och du är som bäst en liten favorit.

 

My 2 cents. Låt gärna proffs MTT spelarna komentera mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...