Gå till innehåll

NLT -Tomahawk bluffbetar på river, bra eller anus?


bossbaver

Recommended Posts

Är det helt stört spelat? han verkar ganska vek och jag sätter honom på typ liknande hand? ev AK? alt iofs PP (gissningar)

gillar att "flowa" eller vad det heter, "bluffsyna-hela vägen till river och sedan lägga in ett move"

 

and #37040679-42416 at Northumberland (No Limit Hold'em)

Started at 14/Dec/06 12:16:00

 

UKCATS912 is at seat 0 with $16.25.

CrazyTomahawk is at seat 1 with $18.20. neeeeej inte helt fullt inköp, jag vet ;)....

juzter2k is at seat 2 with $26.25.

happy60 is at seat 3 with $5.25.

simonallan is at seat 4 with $28.45.

jay_1980 is at seat 5 with $8.55.

The button is at seat 1.

 

juzter2k posts the small blind of $.10.

happy60 posts the big blind of $.25.

 

UKCATS912: -- --

CrazyTomahawk: Qc As funkar o lira

juzter2k: -- --

happy60: -- --

simonallan: -- --

jay_1980: -- --

 

Pre-flop:

 

simonallan folds.

jay_1980 folds.

UKCATS912 raises to $.85. typ standard höjning...= 2höga kort?

CrazyTomahawk re-raises to $1.45. klen reraise?

juzter2k folds.

happy60 folds.

UKCATS912 calls.

 

Flop (board: 5h Ts 8s): hmm ingen träff

 

UKCATS912 bets $1.75. jaha, Mhm, ok

CrazyTomahawk calls. synar?

 

Turn (board: 5h Ts 8s 9h): ingen träff här heller

 

UKCATS912 bets $1.75. samma bet som på floppen?

CrazyTomahawk calls. vad kan han ha liksom, bluffsyna med tänkbar stege kanske? ;)

 

River (board: 5h Ts 8s 9h 2s): hepp, ingen hjälp här heller, men jag SKULLE kunna ha både stege och färg... hmm, ska jag.....

 

UKCATS912 bets $1.25. mindre rejs än tidigare gator?

CrazyTomahawk raises to $5. nee, då får han skylla sig själv... ELLER?

UKCATS912 _________________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På denna nivån, icke...

 

Preflop, för vek reraise, antingen synar du bara o låter han ha initiativ eller så re-raisar du ordentligt, minst 3xhans bet.

 

Sen gillar jag inte dina bluffsyner, kanske bara är jag, men vad ska han sätta dig på som slår honom? Det enda jag kan se är att du skulle ha kunnat träffa triss, men då du bara synar hela vägen är han ju tvungen att ta syn på rivern förutsatt att han minst har ett par.

 

Att du skulle bettat på detta viset med träffad stege finns inte, visst kanske färgen kan fåhan att vika, men alldeles för många gånger är de för nyfikna på dessa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att floata en kille två gator efter att han bettar in i oss på flop efter att vi reraisat honm pre (om en menlös massage), för att på river raisa honom... Det är nog inget jag rekomenderar...

 

Vet inte vad du försöker reppa..

 

Slå upp som man preflop så löser sig det mesta, och bettar han då in i dig vekt på flop pressa honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar att "flowa" eller vad det heter, "bluffsyna-hela vägen till river och sedan lägga in ett move"

 

Ordet du söker är floating och det är ju inte något som jag skulle rekomendera att man gör på en spelare man inte har read på.

 

ahh, ok floata :D

 

min tankegång med hela handen var att han egentligen inte blivit hjälpt av korten på bordet utan enda händerna han kunde ha va som sagt 2höga kort typ ak, aq, kqs och någon form av pp, kan va allt från 55-JJ känns det som... bred hd men ändå inte... hade han träffat med sitt pp hade han nog betat fetare, men i fallet låga pp finns ju ändå ett par skrämselkort osm kan få bort honom på river + stegen + färgen...

 

överkort utan träff synar ju inte gärna min bet heller...

 

that´s what i thought in that moment anyway.... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att floata en kille två gator efter att han bettar in i oss på flop efter att vi reraisat honm pre (om en menlös massage), för att på river raisa honom... Det är nog inget jag rekomenderar...

 

Vet inte vad du försöker reppa..

 

Slå upp som man preflop så löser sig det mesta, och bettar han då in i dig vekt på flop pressa honom.

 

jo det verkar ju dock lite enklare iofs...till saken hör nog TYVÄRR att jag fått både AA och KK där det blivit rundfold och typ 0 betalt på samma bord inom en timme ungefär och inte mycket annat spelbart, så jag ville inte skrämma bort FI redan preflop... ganska tight bord...

hmm, såhär i efterhand låter det bara ännu sjukare av mitt spel, :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kanske borde öva på att lägga dig ist för att floata..

 

jo troligtvis, men detta har funkat ganska bra på sistone...

 

...liksom denna gång:

 

UKCATS912 bets $1.25. CrazyTomahawk raises to $5.

UKCATS912 folds. CrazyTomahawk is returned $3.75

(uncalled).

 

 

 

Hand #37040679-42416 Summary:

 

$.60 is raked from a pot of $12.75.

CrazyTomahawk wins $12.15

 

 

mmmmen jag vet inte... kanske krävs monster readen för detta spel egentligen, vilket jag vanligtvis inte har utan bara en: "TYP-toktag" kan ju lika gärna vara mega-kort-torka liksom.. hmm jaja denna gång gick det, :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska floata tycker jag du ska checkraisa turn också och om han synar kanske skjuta på river igen. Funkar dock inte så bra på de lägre nivåerna dock.

 

låter rimligt,

 

anledningen till att synade hela vägen var hans storlek på betten.. =tunna, och ÄNNU tunnare på river, hade han krämat på från start hade jag foldat... vilket jag kanske borde ta till mig gällande mitt eget spel oxå, att kräma på med större bets än vad jag gör...

 

men som sagt, tror inte FI satte mig på AQ här iallafall.... och det är ju ändå DET som är viktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...