Gå till innehåll

SM JJ på BB 120 kvar.


elvis77

Recommended Posts

Våran Hjälte får JJ på BB, Har c:a 340 000 i stacken.

Blinds 7,5k/15k

Bordet är ganska tight, Ofta tar raisaren potten direkt.

Fi är en av de mera aktiva vid bordet, dock inte maniac. Han har tagit ner en del potter pre och bettat hem några på floppen utan att visa.

 

Fi har c:a 310 000, sitter UTG och slår upp till 46k...alla foldar fram till hjälten som synar.

 

Pott $99 500

 

Flopp 3 :heart: 6 :spade: 8 :club:

 

Hjälten bettar ut $50 000 och FI ställer med $264 000

 

Vad göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn, då han verkar vara agressiv kan det mycket väl bara vara AK eller AQ här. Kan kan knappast sätta dig på ett högre PP samt att han antagligen har svårt att se att du träffat flopp.

 

Samtidigt kan han ju ha PP i regionen 99-QQ också, eller träffad triss. Men jag hade tagit synen, för mycket i potten för fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med TT så skall man oftast höja preflopp.

 

Eftersom du inte gjorde det och slowspelade ditt höga par så måste det betyda att du tror dig leda i detta läget och vill vara säker att Fi inte träffar sina två överkort på floppen.

 

Fi kan sitta på A8 och tror sig leda.

 

Har du otur så sitter Fi med högre pocketpar - men eftersom du inte kontrollerade det pre-flopp genom att höja så måste du då haft tanken att du ledde och ville slowspela.

 

Själv hade jag nog checkat på floppen och låtit Fi gör sin fortsättningsbet - varpå jag då återhöjt all-in.

 

Som du spelat handen nu så måste du syna. Sitter Fi på överpar eller träffat trissen så får du hoppas på turen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...