Gå till innehåll

Shortstackad med TT på knappen, fi uppträder hotfullt. Syn?


Apex

Recommended Posts

Följande hand inträffade i PokerStars Sunday Million senaste söndag. Ca. 600 spelare av 6680 startande återstår så vi är alltså ITM.

 

PokerStars Game #7388944331: Tournament #36698061, $200+$15 Hold'em No Limit - Level XIV (3000/6000) - 2006/12/10 - 20:09:55 (ET)

Table '36698061 328' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Hero (26420 in chips)

Seat 2: MakiGoto (35680 in chips)

Seat 3: TrulyRaNd0m (64588 in chips)

Seat 4: astonwilli (91420 in chips)

Seat 5: Tamilen (82394 in chips)

Seat 6: GripDsNutz (245432 in chips)

Seat 7: durrtyD (161680 in chips)

Seat 8: kingfshr (55626 in chips)

Seat 9: $imm0n$ (188096 in chips)

Hero: posts the ante 300

MakiGoto: posts the ante 300

TrulyRaNd0m: posts the ante 300

astonwilli: posts the ante 300

Tamilen: posts the ante 300

GripDsNutz: posts the ante 300

durrtyD: posts the ante 300

kingfshr: posts the ante 300

$imm0n$: posts the ante 300

MakiGoto: posts small blind 3000

TrulyRaNd0m: posts big blind 6000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Th Ts]

astonwilli: folds

Tamilen: folds

GripDsNutz: folds

durrtyD: raises 10000 to 16000

kingfshr: folds

$imm0n$: raises 26000 to 42000

Hero: ???

 

Både durrtyD och $imm0n$ har varit rätt tighta härtills så speciellt $imm0n$ re-raise tyder på en monsterhand men å andra sidan blir jag ju tvungen att trycka in degen inom kort i vilket fall som helst. Frågan är alltså om jag bör syna här eller invänta ett bättre läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med bara ungefär 4,5BB kvar i stacken hade jag nog gått all-in med i princip vilket par som helst, även mot en raise och en re-raise, och definitivt med par i tior. Vi är redan ITM som sagt, då känns det enligt mig bättre att gambla för en chans till högre placering när man har en spelbar hand i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att vi är short skulle jag ha blixtfoldat och väntan in en bättre timing att istället stjäla blindsen. Du är med mycket stor sannolikhet uppe mot MINST ett överpar, kanske två och ligger i så fall ordentligt under preflop.

 

Tryck på foldkanppen och vänta på bättre tillfälle blir mitt råd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enten fold eller all-in. En regel er hvis du har mindre enn 10 ganger BB så er det all-inn eller fold. Her er du sannsynligvis 50% eller bedre. Ta en sjans! Enten legger de og du vinner potten ellers så får du sannsynligvis en 50/50 situasjon som du kan vinne. :) Man kan ikke sitte å vente på AA eller KK her. Når du er såpass lowstack må du pushe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att vi är short skulle jag ha blixtfoldat och väntan in en bättre timing att istället stjäla blindsen. Du är med mycket stor sannolikhet uppe mot MINST ett överpar, kanske två och ligger i så fall ordentligt under preflop.

 

Tryck på foldkanppen och vänta på bättre tillfälle blir mitt råd...

Ja, ungefär så resonerade jag också, om $imm0n$ däremot bara hade synat så hade nog degen åkt in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ju tro att re-raisen är minst QQ, väldigt sällan AK tror jag, sen finns det ju faktiskt ingen garanti att FI1 viker även om chansen naturligtvis är stor.

 

Tror ändå att autoställ nästa hand är vettigare, du har som bäst 50/50 denna handen iofs ev med en del döda pengar men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll tummarna och in med degen säger jag.

 

Jag tror att $imm0n$ sitter på AJ+, KQ eller 88+. AA hade han kunnat checka för att beta på flop och eventuellt få in mer pengar men de övriga händerna vill han nog bara plocka upp potten med och gå vidare.

 

Det kan ju även vara en direkt stöld om han också läser durrtyD som tight och hoppas på att han lägger sig vid hårt motstånd. durrtyD blir dessutom hårt pressad mellan dig och en re-raise och får svårt att syna så hamnar förhoppningsvis ensam mot $imm0n$. Hoppas på höga kort eller stöldförsök.

 

Du sitter så pass illa till så att jag skulle hellre ta chansen att vinna en större pott än att försöka stjäla blinds. Trippla upp till nästan 80k om jag räknar rätt med bra kort denna hand eller försök sno blinds och hamna på 37,5k om du lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll tummarna och in med degen säger jag.

 

Jag tror att $imm0n$ sitter på AJ+, KQ eller 88+. AA hade han kunnat checka för att beta på flop och eventuellt få in mer pengar men de övriga händerna vill han nog bara plocka upp potten med och gå vidare.

 

Det kan ju även vara en direkt stöld om han också läser durrtyD som tight och hoppas på att han lägger sig vid hårt motstånd. durrtyD blir dessutom hårt pressad mellan dig och en re-raise och får svårt att syna så hamnar förhoppningsvis ensam mot $imm0n$. Hoppas på höga kort eller stöldförsök.

 

Du sitter så pass illa till så att jag skulle hellre ta chansen att vinna en större pott än att försöka stjäla blinds. Trippla upp till nästan 80k om jag räknar rätt med bra kort denna hand eller försök sno blinds och hamna på 37,5k om du lyckas.

 

 

Lite VÄL optimistisk HD va? Spelar han på det viset med AJ eller KQ lär han knappast ha byggt sin stack på detta vis. Han var tight sa vi, det förutsätter ofta att han är tight även vad gäller syna andras raisar. Min HD för samma han är snarare AK, QQ+ (JJ+)

 

Och faktum är att även en allin med 72 nästa hand och du får en syn kan du ha bättre odds än vad du har denna handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...