Looseweak Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 I rankingens formel står sqr som variabler i uttrycket, men jag hittar ingen förklaring till dem. Förmodligen kommer jag skämmas av dumhet när jag får det förklarat för mig, men jag hittar verkligen inte meningen med dem. Citera
Fdix Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 I rankingens formel står sqr som variabler i uttrycket, men jag hittar ingen förklaring till dem. Förmodligen kommer jag skämmas av dumhet när jag får det förklarat för mig, men jag hittar verkligen inte meningen med dem. Roten ur i guess. Citera
Looseweak Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Postad 14 December , 2006 sqr - Square root, låter rimligt. Tack ska du ha för ett snabbt svar! Citera
mgps Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 I rankingens formel står sqr som variabler i uttrycket, men jag hittar ingen förklaring till dem. Förmodligen kommer jag skämmas av dumhet när jag får det förklarat för mig, men jag hittar verkligen inte meningen med dem. Roten ur i guess. eller i kvadrat. Citera
cheunce Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Om du syftar på detta så står det faktiskt sqrt Rankingpoäng per spelare och turnering = k*p*sqrt(m/n) Viktad summa = 1/sqrt(t) * SUMMAN(Rankingpoäng per spelare och turnering) k - vikt-koefficient, LIVE = 0.5, Online = 1, etc. p - placeringpoäng i tävlingen, sista plats ger 1, första plats ger "antal spelare" m - total prispott för denna turnering. n - antal deltagare i denna tävlingen. t - antal spelade tävlingar för aktuell spelare. Sqrt står för roten ur. Sqr står för "kvadraten" dvs upphöjt i 2 men det brukar man skriva ^2. Vill man kan man ju även skriva roten som upphöjt i en halv eller ^0,5 Edit: Bara och googla efter sqrt och wiki så får du denna träff. Enjoy Citera
Recommended Posts