Gå till innehåll

NLT - Hur spelar ni handen?


LiftWaffe

Recommended Posts

Nyligen kommit till bordet och tagit några småpotter utan strid. Fi i denna hand har dock inte varit involverad i något hittills. Hur gör vi från start till eventuellt mål? Gör jag några fel i era ögon?

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Mijas" Game ended 2006-12-14 17:18:44 GMT+01:00

Players:

UTG (EUR 34,90 in seat 1)

FI (EUR 149,30 in seat 2)

Button (EUR 89,00 in seat 3)

SB (EUR 149,85 in seat 5)

JAG (EUR 105,50 in seat 6)

 

Dealer: Button

Small Blind: SB (0,50)

Big Blind: JAG (1,00)

 

JAG was dealt: 6s - 7s

 

UTG Fold

FI Raise (3,50) inte en susning vad det innebär, förmodligen PP eller två höga

Button Fold

SB Fold

JAG Call (2,50) sexig hand som jag bara måste spela

 

Pot €7.50

Flop Ks - As - 9s inte helt misslyckad flop :)

JAG Bet (6,25) vill fejka att jag inte vill se ett fjärde spader för jag har A typ, han bör ju ha träffat den här floppen.

FI Call (6,25) ja det har han men bara syn verkar konstigt, har jag skrämt honom?

 

Pot €20

Turn Ks - As - 9s - 7h skönt inget fjärde spader

JAG Bet (14,00) kör vidare på inslagen linje är ca 3/4 pot bra?

FI Raise (50,00) jaha nu var synandet slut tydligen, set som tycker det är färdiglekt eller högre färg?

JAG All-In (81,75) tror jag leder faktiskt

FI Call (45,75) snabb syn

 

Pot €209,50

River Ks - As - 9s - 7h - 8c

 

Är detta standard eller hur hade ni gjort, vilka linjer finns? Lägga in en check någonstans? Köra en AI tidigare någonstans? Kom ihåg att inga förslag är dumma förslag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fint ut. Klart du kan checkraisa turn också, men tror vi att han kan slå om på turn är det ju bättre att betta in i honom igen och på så sätt få in degen. När han bara synar floppen och slår om så stort på turn kommer han "aldrig" att folda för en push och ju tidigare vi får in degen här, desto bättre förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyligen kommit till bordet och tagit några småpotter utan strid. Fi i denna hand har dock inte varit involverad i något hittills. Hur gör vi från start till eventuellt mål? Gör jag några fel i era ögon?

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Mijas" Game ended 2006-12-14 17:18:44 GMT+01:00

Players:

UTG (EUR 34,90 in seat 1)

FI (EUR 149,30 in seat 2)

Button (EUR 89,00 in seat 3)

SB (EUR 149,85 in seat 5)

JAG (EUR 105,50 in seat 6)

 

Dealer: Button

Small Blind: SB (0,50)

Big Blind: JAG (1,00)

 

JAG was dealt: 6s - 7s

 

UTG Fold

FI Raise (3,50) inte en susning vad det innebär, förmodligen PP eller två höga

Button Fold

SB Fold

JAG Call (2,50) sexig hand som jag bara måste spela

 

Pot €7.50

Flop Ks - As - 9s inte helt misslyckad flop :)

JAG Bet (6,25) vill fejka att jag inte vill se ett fjärde spader för jag har A typ, han bör ju ha träffat den här floppen.

FI Call (6,25) ja det har han men bara syn verkar konstigt, har jag skrämt honom?

 

Pot €20

Turn Ks - As - 9s - 7h skönt inget fjärde spader

JAG Bet (14,00) kör vidare på inslagen linje är ca 3/4 pot bra?

FI Raise (50,00) jaha nu var synandet slut tydligen, set som tycker det är färdiglekt eller högre färg?

JAG All-In (81,75) tror jag leder faktiskt

FI Call (45,75) snabb syn

 

Pot €209,50

River Ks - As - 9s - 7h - 8c

 

Är detta standard eller hur hade ni gjort, vilka linjer finns? Lägga in en check någonstans? Köra en AI tidigare någonstans? Kom ihåg att inga förslag är dumma förslag ;)

 

 

hade spelat exakt likadant. gjorde dte för inte så länge sedan emd T7s och fi hade AAA på ungefär samma bräda. liten chans att han har högre färg, betydligt fler andra händer han kan ha som vi slår så bara att dega.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...