Gå till innehåll

NLT - SnG, första handen, 99 mot 2 pushar pre?


mgps

Recommended Posts

Hur som helst så har jag svårt att tro att det är +EV$ att syna två all in i första handen med 99! Du vinner en gång av tre ungefär och torskar två inköp de andra gångerna. Du får räkna själv på vilken snittplacering du måste ha på de SnG's där du synar och vinner, för att det ska bli +EV$ när du räknat bort alla de gånger du åkt ut i första handen.

 

ja det är sant. tack för bra svar!

 

tänkte först folda men fick sen ett ryck och synade.

 

gissa händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En gissning är väl AA-QQ och typ AK-AQ, eller nåt sånt.

 

bb hade AKs och utg TT så jag hade rätt i mina reads men sprang tyvärr in i värstafallet.

 

men så kom vi ju fram till att jag borde foldat fast jag hade rätt i vilka händer jag satte dem på :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gissning är väl AA-QQ och typ AK-AQ, eller nåt sånt.

 

bb hade AKs och utg TT så jag hade rätt i mina reads men sprang tyvärr in i värstafallet.

 

men så kom vi ju fram till att jag borde foldat fast jag hade rätt i vilka händer jag satte dem på :lol:

 

Sluta kalla dina motståndare för fiskar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gissning är väl AA-QQ och typ AK-AQ, eller nåt sånt.

 

bb hade AKs och utg TT så jag hade rätt i mina reads men sprang tyvärr in i värstafallet.

 

men så kom vi ju fram till att jag borde foldat fast jag hade rätt i vilka händer jag satte dem på :lol:

 

Sluta kalla dina motståndare för fiskar...

 

 

för att jag är det själv? :lol:

 

eller du tycker det är töntigt? för övrigt kallar jag ej dem fiskar någonstans i tråden...

 

 

och tydligen hade jag rätt i min syn om man bortser från att en trippling ej garanterar vinst eller itm.

 

så nu när jag har 48% equity, syn eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar knappt ens en ohöjd pott med 99 så tidigt, kanske på knappen/CO med några limpare framför men inte annars. Som nästan alla redan sagt är det en tokfold med allt utom AA-KK typ.

 

 

jag limpar 99 i sen pos och synar aldrig en höjning om jag inte har bar implicita odds.

 

det här är skillnad.

 

hade det höjts normalt, säg 4bb och en syn efter hade jag lagt.

 

men som spelat så är jag säker på att deras HD innehåller sämre händer än min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gissning är väl AA-QQ och typ AK-AQ, eller nåt sånt.

 

bb hade AKs och utg TT så jag hade rätt i mina reads men sprang tyvärr in i värstafallet.

 

men så kom vi ju fram till att jag borde foldat fast jag hade rätt i vilka händer jag satte dem på :lol:

 

Sluta kalla dina motståndare för fiskar...

 

 

för att jag är det själv? :lol:

 

eller du tycker det är töntigt? för övrigt kallar jag ej dem fiskar någonstans i tråden...

 

 

och tydligen hade jag rätt i min syn om man bortser från att en trippling ej garanterar vinst eller itm.

 

så nu när jag har 48% equity, syn eller fold?

 

du har inte 48% equity

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 49.5661 % 48.96% 00.60% { 99 }

Hand 2: 25.2165 % 23.70% 01.52% { TT-22, A7s+, A7o+ }

Hand 3: 25.2174 % 23.70% 01.51% { TT-22, A7s+, A7o+ }

 

 

vad betyder det här då?

 

Alltså, försök förstå att du har på inget sätt bekräftat att du har satt dem på rätt hd. Du kan inte göra antagandet att en person synar men tex alla händer....sen när han vänder upp AK, TT, QQ eller något sånt, dra slutsatsen att han synar med alla händer eftersom att du hade rätt i att de händer som han nu verkligen synade med ingick i din uppskattning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, mot en massa limpare och en höjning kan du dunka all-in om du vill vara aggro och ha en chans att ta potten preflop. Och hoppas då att höjaren inte har en högre pocket, har han inte det så har du en coinflip om han synar.

 

Men du har i alla fall en chans att ta potten utan att ens se en flop.

 

Synar du ens EN all-in med 99 så är det en rejäl chansning, mot TVÅ all-ins är det dumdristig tokchansning, något man kan ta när man har typ 3BB kvar och måste trippla för att överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 49.5661 % 48.96% 00.60% { 99 }

Hand 2: 25.2165 % 23.70% 01.52% { TT-22, A7s+, A7o+ }

Hand 3: 25.2174 % 23.70% 01.51% { TT-22, A7s+, A7o+ }

 

 

vad betyder det här då?

 

Alltså, försök förstå att du har på inget sätt bekräftat att du har satt dem på rätt hd. Du kan inte göra antagandet att en person synar men tex alla händer....sen när han vänder upp AK, TT, QQ eller något sånt, dra slutsatsen att han synar med alla händer eftersom att du hade rätt i att de händer som han nu verkligen synade med ingick i din uppskattning...

 

nej visst de kan ha haft de sämsta händerna i sin HD just den här gången.

 

men om vi lämnar det(jag tror jag har rätt), om jag har 48% equity(har jag det eller inte), ska jag syna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om vi lämnar den situationen(jag tror jag har rätt), om jag har 48% equity(har jag det eller inte), ska jag syna då?

 

Om vi säger att du har rakt av 50% chans att vinna, så ska du folda.

 

Jag menar, så här tidigt? Varför ta chansen att åka ut 50% av de gånger du synar så här tidigt i en SnG? Är du osäker på om du kommer att få en bättre chans än så här innan blindesn blir för höga och du äts upp?

 

Är det bara för att du tycker att det är kul och spännande: Go for it. Gambla, få en rush, sparka igång en ny när du torskar.

 

Är det för att du tror att det är en bra sak att göra rent ekonomiskt, att du tjänar pengar på att ta den här 50% synen i första handen så ska du tänka om. För det är inte en smart sak att göra om man ser på det "pengamässigt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om vi lämnar den situationen(jag tror jag har rätt), om jag har 48% equity(har jag det eller inte), ska jag syna då?

 

Om vi säger att du har rakt av 50% chans att vinna, så ska du folda.

 

Jag menar, så här tidigt? Varför ta chansen att åka ut 50% av de gånger du synar så här tidigt i en SnG? Är du osäker på om du kommer att få en bättre chans än så här innan blindesn blir för höga och du äts upp?

 

Är det bara för att du tycker att det är kul och spännande: Go for it. Gambla, få en rush, sparka igång en ny när du torskar.

 

Är det för att du tror att det är en bra sak att göra rent ekonomiskt, att du tjänar pengar på att ta den här 50% synen i första handen så ska du tänka om. För det är inte en smart sak att göra om man ser på det "pengamässigt".

 

Tror du har missat att han har chansen att mer än trippla upp på en 50/50 chans till vinst...så då är frågan ungefär...om nån ställer med AQ i sb i första handen och råkar vända upp den...ska jag då syna med AK...Ja det är en syn om du har 48 % equity... (Men jag gillar inte alls ditt sätt att försöka förklara ditt dåliga spel med att sätta dina motståndare på hd:s som passar dig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, mot en massa limpare och en höjning kan du dunka all-in om du vill vara aggro och ha en chans att ta potten preflop. Och hoppas då att höjaren inte har en högre pocket, har han inte det så har du en coinflip om han synar.

 

Men du har i alla fall en chans att ta potten utan att ens se en flop.

 

Synar du ens EN all-in med 99 så är det en rejäl chansning, mot TVÅ all-ins är det dumdristig tokchansning, något man kan ta när man har typ 3BB kvar och måste trippla för att överleva.

 

Tycker det låter väldigt dumdristigt att reraisa allin mot många spelare tidigt i en sng med 99 för att hoppas på att ingen har högre pp..

 

Jag undrar också varför du ens tänker på synen med 99, bara chipskåt kanske, men fortsätt så du. Btw så kallade du visst dina motståndare för fiskar i ett inlägg i denna tråd :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF! Kan alla sluta citera MIG som om JAG är trådskaparen som vill syna!!!??? :shock::shock::shock:

 

Som MEST säger jag att man kan pusha om man tror att alla lägger sig, om folk bara har limpat hittils och en höjt, ingen BORDE vara villig att syna en all-in. Men det är en stor skillnad från att vara den som synar till att vara den som pushar all-in.

 

Öhhh, har JAG missat chansen att trippla och förklarar MITT dåliga spel med en 50% chans?????

 

Det föreslogs att man skulle bortse från allt annat och att man hade typ 50% chans och om man skulle syna då. Och NEJ, jag tycker inte att en trippling av sin stack är värt en 50% chans att åka ut första handen i en SnG. Bara för att du tripplar betyder det inte att du kommer på 2:a placering, vilket är det minsta du måste göra för att inte backa på den här fantastiska dealen med en chans att trippla i början.

 

Fattar Ni eller ska jag ta det en gång till? :shock:

 

 

EDIT: Tilläggscitat och kommentar: "om nån ställer med AQ i sb i första handen och råkar vända upp den...ska jag då syna med AK...Ja det är en syn om du har 48 % equity..."

 

AK mot AQ, ja då är man rätt blåst om man inte synar. Vad har 48% med de korten att göra? Vad har de korten med den här situationen och frågan att göra överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag inte fattar det där med att han har 48%? Jag ser att det är beräknat i ett betydligt mer avancerat program än Pokerstove som jag använde men hur kan det skilja så mycket? Hur är denna "48%-beräkning" gjord? Säger absolut inte att jag har rätt när jag säger ca 31%, vill bara veta hur jag gjort fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag inte fattar det där med att han har 48%? Hur är denna "48%-beräkning" gjord?

 

Det jag har gått efter är bara ett antagande, att man struntar i vad de egentliga oddsen är, vi tar för givet att vi faktiskt HAR 48% och frågan som ställs sedan är: Ska vi syna med 48%?

 

"men om vi lämnar det(jag tror jag har rätt), om jag har 48% equity(har jag det eller inte), ska jag syna då?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 48% chipequity ska du självklart syna första handen i en SnG. Att det är tidigt är ett argument för syn, inte emot det.

 

Va? Jag tänker precis tvärtom, är det jag som tänker fel? :?

 

Tidigt i en SnG så ser jag det som en tokchansning att syna med 48%, det är ju ingen garanti att man kommer att vinna hela SnG bara för att man vinner första handen? Det borde komma lägen där man har bättre chans än 48% där man helst kan trycka in degen så man ökar sina chanser ytterligare genom att den andre kan folda.

 

Är det korrekt att syna coinflips för hela slanten första handen i en SnG?

Vilka håller med om att man ska syna för 48% första handen?

 

 

 

Max Cady: Aha, OK. Trodde du var en i konspirationen om att hänga den här tråden runt min hals och fråga mig "Varför synar du med 99?"" ;):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 48% chipequity ska du självklart syna första handen i en SnG. Att det är tidigt är ett argument för syn, inte emot det.

 

Va? Jag tänker precis tvärtom, är det jag som tänker fel? :?

 

Tidigt i en SnG så ser jag det som en tokchansning att syna med 48%, det är ju ingen garanti att man kommer att vinna hela SnG bara för att man vinner första handen? Det borde komma lägen där man har bättre chans än 48% där man helst kan trycka in degen så man ökar sina chanser ytterligare genom att den andre kan folda.

 

Är det korrekt att syna coinflips för hela slanten första handen i en SnG?

Vilka håller med om att man ska syna för 48% första handen?

 

 

 

Max Cady: Aha, OK. Trodde du var en i konspirationen om att hänga den här tråden runt min hals och fråga mig "Varför synar du med 99?"" ;):lol:

 

50/50 för dubbling är väl alltid ett vik? 50/50 för trippling är ju en annan sak.

 

dlinder, varför har jag inte 48%?

 

liksom jag har sett dem spela tillräckligt mycket för atat vara säker påd eras HD:ar.

 

men ni bara vägrar att tro mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...