mgps Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 första handen. alla är dåliga spelare som jag spelat mot lite tidigare. 5 limpar, bb ställer. range: AK-A7+22-99(ev TT-JJ med) utg synar. range: samma som bb. har 99, värt att försöka trippla eller ska man låta de dåliga spelarna slå ut varandra i vanlig ordning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Inte för jag är någon bra sng-spelare men varför har du räknat bort QQ-AA från deras range? Framförallt från UTG's... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Blixtfold? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 hahha lite komisk fråga. Solklar fold! Huuur många händer som helst som du antingen är dominerad mot eller så har du en coinflip! You've got to gamble to win, men inte här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2006 hahha lite komisk fråga. Solklar fold! Huuur många händer som helst som du antingen är dominerad mot eller så har du en coinflip! You've got to gamble to win, men inte här men deras range ÄR som jag säger. AA-QQ spelar inte dessa spelare såhär. om jag nästan alltid har högsta paret men ibland får stryk av TT eller JJ och annars har emot mig ett mindre par och Ax eller två händer som blockar varandra, typ AJ och AK? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Det är inte första april idag, ganska roligt ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MAC Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 hahha lite komisk fråga. Solklar fold! Huuur många händer som helst som du antingen är dominerad mot eller så har du en coinflip! You've got to gamble to win, men inte här men deras range ÄR som jag säger. AA-QQ spelar inte dessa spelare såhär. om jag nästan alltid har högsta paret men ibland får stryk av TT eller JJ och annars har emot mig ett mindre par och Ax eller två händer som blockar varandra, typ AJ och AK? Du säger att de är dåliga=du är aldrig säker på deras hd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Blixtfold? Japp, så är det enligt mig oxå... Om du Pokerstove'r med de ranges du anger att dina FI har så har du ca 31% chans att vinna. Är det verkligen värt det tycker du? Dessutom, stämmer dina ranges? Brukar de ställa in med denna HD i första handen? Det finns såklart väldigt olika uppfattning om hur du ska göra i den här handen men jag skulle nog vilja ha minst KK för att syna i det här läget! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 hahha lite komisk fråga. Solklar fold! Huuur många händer som helst som du antingen är dominerad mot eller så har du en coinflip! You've got to gamble to win, men inte här men deras range ÄR som jag säger. AA-QQ spelar inte dessa spelare såhär. om jag nästan alltid har högsta paret men ibland får stryk av TT eller JJ och annars har emot mig ett mindre par och Ax eller två händer som blockar varandra, typ AJ och AK? Hur spelar han som synar all-inen om han har AA, eller KK? Fold? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 hahha lite komisk fråga. Solklar fold! Huuur många händer som helst som du antingen är dominerad mot eller så har du en coinflip! You've got to gamble to win, men inte här men deras range ÄR som jag säger. AA-QQ spelar inte dessa spelare såhär. om jag nästan alltid har högsta paret men ibland får stryk av TT eller JJ och annars har emot mig ett mindre par och Ax eller två händer som blockar varandra, typ AJ och AK? Hur många SnG's har du spelat mot dessa två eftersom du är HELT säker på deras HD ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2006 hahha lite komisk fråga. Solklar fold! Huuur många händer som helst som du antingen är dominerad mot eller så har du en coinflip! You've got to gamble to win, men inte här men deras range ÄR som jag säger. AA-QQ spelar inte dessa spelare såhär. om jag nästan alltid har högsta paret men ibland får stryk av TT eller JJ och annars har emot mig ett mindre par och Ax eller två händer som blockar varandra, typ AJ och AK? Hur spelar han som synar all-inen om han har AA, eller KK? Fold? raise till 100 direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2006 hahha lite komisk fråga. Solklar fold! Huuur många händer som helst som du antingen är dominerad mot eller så har du en coinflip! You've got to gamble to win, men inte här men deras range ÄR som jag säger. AA-QQ spelar inte dessa spelare såhär. om jag nästan alltid har högsta paret men ibland får stryk av TT eller JJ och annars har emot mig ett mindre par och Ax eller två händer som blockar varandra, typ AJ och AK? Hur många SnG's har du spelat mot dessa två eftersom du är HELT säker på deras HD ? 20-25 mot aktuella fiender. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2006 Blixtfold? Japp, så är det enligt mig oxå... Om du Pokerstove'r med de ranges du anger att dina FI har så har du ca 31% chans att vinna. Är det verkligen värt det tycker du? Dessutom, stämmer dina ranges? Brukar de ställa in med denna HD i första handen? Det finns såklart väldigt olika uppfattning om hur du ska göra i den här handen men jag skulle nog vilja ha minst KK för att syna i det här läget! om jag har 31% är det ju självklart fold, trodde jag hade 40% mot de rangen...? gambol it! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Hehe, klart dom kan ha AA, KK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toyzar Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Du pratar om deras range men synaren har du ju noll koll på som nån nämnde innan.. hur resonerar du när du funderar på o syna honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Känns som en enkel fold mot 2 spelare som är ai med 99 i hålet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2006 Du pratar om deras range men synaren har du ju noll koll på som nån nämnde innan.. hur resonerar du när du funderar på o syna honom? jag skrev väl rätt klart vad jag trodde han hade så förstår ej din kommentar. AK-Ax+22-99, ev TT-JJ. TT-JJ är de enda 2 händer jag är rädd för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 jättejättefold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Du pratar om deras range men synaren har du ju noll koll på som nån nämnde innan.. hur resonerar du när du funderar på o syna honom? jag skrev väl rätt klart vad jag trodde han hade så förstår ej din kommentar. AK-Ax+22-99, ev TT-JJ. TT-JJ är de enda 2 händer jag är rädd för. Så du är inte rädd för qq-aa, för dom hade han såklart foldat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lill_foppa Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Om de nu är så dåliga att du kan läsa dom och de absolut inte kommer spela annorlunda så är en all in från bb med AA inte alls osannolikt. Alldeles för många på låga SnG går all in utan ngn raise innan med monster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Blixtfold? Japp, så är det enligt mig oxå... Om du Pokerstove'r med de ranges du anger att dina FI har så har du ca 31% chans att vinna. Är det verkligen värt det tycker du? Dessutom, stämmer dina ranges? Brukar de ställa in med denna HD i första handen? Det finns såklart väldigt olika uppfattning om hur du ska göra i den här handen men jag skulle nog vilja ha minst KK för att syna i det här läget! om jag har 31% är det ju självklart fold, trodde jag hade 40% mot de rangen...? gambol it! Trodde? Det brukar bli dyrt att bara tro när det gäller poker! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2006 Du pratar om deras range men synaren har du ju noll koll på som nån nämnde innan.. hur resonerar du när du funderar på o syna honom? jag skrev väl rätt klart vad jag trodde han hade så förstår ej din kommentar. AK-Ax+22-99, ev TT-JJ. TT-JJ är de enda 2 händer jag är rädd för. Så du är inte rädd för qq-aa, för dom hade han såklart foldat? men läs vad jag skriver. d hade inte foldat nej men de hade j spelat så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Hur som helst så har jag svårt att tro att det är +EV$ att syna två all in i första handen med 99! Du vinner en gång av tre ungefär och torskar två inköp de andra gångerna. Du får räkna själv på vilken snittplacering du måste ha på de SnG's där du synar och vinner, för att det ska bli +EV$ när du räknat bort alla de gånger du åkt ut i första handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hline Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 För att upprepa föregående: FOLDFOLDFOLD Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2006 Hur som helst så har jag svårt att tro att det är +EV$ att syna två all in i första handen med 99! Du vinner en gång av tre ungefär och torskar två inköp de andra gångerna. Du får räkna själv på vilken snittplacering du måste ha på de SnG's där du synar och vinner, för att det ska bli +EV$ när du räknat bort alla de gånger du åkt ut i första handen. ja det är sant. tack för bra svar! återgår till den standardtaktiken att låta fiskarna slå ut varandra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts