Gå till innehåll

NLT - SH, hur spela de olika gatorna?

Recommended Posts

Postad

En hand från twoplustwo:

Anta att det spelas 6-manna shorthanded

No reads on villian my 1st hand at the table .50/1

stacks are 70 each.

I get KQ :spade: in the cuttoff

i raise it to 4 button calls.

Flop K :diamond: 6 :spade: 2 :heart:

Vad anser ni att det är rätt att göra på floppen?

Cb för att vara konsekvent eller c/c för att få ut mer värde av en sämre hand?

C/r tycker jag känns totalt meningslöst då vi "bara" får syn av händer som slår oss.

I check villian bet 8 i call

Turn 2 :spade:

I check, villian bets 18 I?

Given check på turn?

Nu blev det check men sedan? Men vad nu? Syn tycker jag, omslag får bara bort sämre händer. Eller ska man slå om med tanke på att man plockade upp färgdraget? Men det känns också onödigt då AK, 66 synar och antagligen får man inte syn av andra händer.

Om vi antar att vi synar. Vad gör vi om vi får in färgen? Värdebet direkt tycker jag, men hur mycket?

Om river faller blank vad gör vi då? C/c alltid, c/c på inte alltför stora betar eller är en c/f på sin plats. Betar han alla gator med en sämre hand? Att höja för värde tycker jag bara känns dumt.

Hade ni spelat någon gata annorlunda om både vi och fi hade suttit med 100bb på bordet istället?

Blev kanske lite mycket frågor men hoppas att någon orkar ge lite synpunkter i alla fall.

Postad
En hand från twoplustwo:

Anta att det spelas 6-manna shorthanded

No reads on villian my 1st hand at the table .50/1

stacks are 70 each.

I get KQ :spade: in the cuttoff

i raise it to 4 button calls.

Flop K :diamond: 6 :spade: 2 :heart:

Vad anser ni att det är rätt att göra på floppen?

Cb för att vara konsekvent eller c/c för att få ut mer värde av en sämre hand?

C/r tycker jag känns totalt meningslöst då vi "bara" får syn av händer som slår oss.

CB för värde och för att vara konsekvent. Jag tror snarare man får ut mer värde av en sämre hand genom att betta, eftersom han checkar endel händer han skulle ha synat med. Undantaget är ju om han är väldigt aggressiv, så kan du låta honom bluffa.

I check villian bet 8 i call

Turn 2 :spade:

I check, villian bets 18 I?

Given check på turn?

Nu blev det check men sedan? Men vad nu? Syn tycker jag, omslag får bara bort sämre händer. Eller ska man slå om med tanke på att man plockade upp färgdraget? Men det känns också onödigt då AK, 66 synar och antagligen får man inte syn av andra händer.

Om vi antar att vi synar. Vad gör vi om vi får in färgen? Värdebet direkt tycker jag, men hur mycket?

Om river faller blank vad gör vi då? C/c alltid, c/c på inte alltför stora betar eller är en c/f på sin plats. Betar han alla gator med en sämre hand? Att höja för värde tycker jag bara känns dumt.

Hade ni spelat någon gata annorlunda om både vi och fi hade suttit med 100bb på bordet istället?

Blev kanske lite mycket frågor men hoppas att någon orkar ge lite synpunkter i alla fall.

Jag skulle pottat för värde på turn också, alternativt check-raisat all-in för att få ut en bluff till.

Om pengarna inte redan är inne på rivern skulle jag ställt in om vi träffar färgen men c/c annars.

Egentligen beror allt på reads. Men vi är för shortsatckade för att inte få in pengarna i den här handen.