stoffe83 Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Om någon med astma har slut på sin medicin och inte har tillgång till att låna utav någon, hur kan man då göra för att underlätta andningen när man faktiskt skulle behöva medicinen? Citera
Jennez Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Lugna andetag, lugna ner personen överhuvudtaget. I värsta fall plockar du fram en bic-penna och gör en trak... Citera
thekid Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Om man får ett anfall så brukar det hjälpa att försöka hålla sig lugn, att inte stressa upp sig för mycket. Astmatiker med pågående anfall brukar sitta ner och hålla tag i tex knäna för att fixera skulderbladen för att använda den accessoriska andningsmuskulaturen, som ett led i att hjälpa dem andas. Detta sker automatiskt när man känner att man har svårt att andas. Hade det varit jag hade jag sett till att alltid ha medicin eller på något sätt skaffa den så fort som möjligt. Det är ingen lek. Citera
thekid Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Givetvis om det är allergisk astma det handlar om, avlägsna allergenet snarast möjligt. Citera
stoffe83 Postad 11 December , 2006 Författare Rapport Postad 11 December , 2006 Tack för svaren! Givetvis ska det finnas medicin hemma, men nu har vi missat den biten! det är inget anfall (ännu) Tjejen har feber, ont i halsen, huvudet och magen (kan iofs bero på graviditeten) Men hon får lite små panik av att andningen blir svårare och jobbigare! Men jag får försöka lugna henne! Tack igen! Citera
thekid Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Känner hon igen andningsbesvären som en astmaattack? Om ni har bil hade ni kunnat svänga förbi nånstans (tex akuten eller vad ni nu har som är öppet där ni bor) och fixa en inhalator ifall det känns väldigt obehagligt. Det ska inte vara för mycket krångel. Citera
Brumpa Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 en elfläkt och blöt handduk eller nåt.. hjälper iaf på filmerna som går på teve.. Citera
Recommended Posts