Gå till innehåll

NLT - Turnbeslut oop


PinkFloyd

Recommended Posts

inte spelat spec många händer, bordet blev tre handat ganska nyligen. fi har runt 26/10/1 och känns lite smtåfiskig men inte helt blåst.

 

borde han inte pusha alla händerna som han kan syna med på flop (förutom AcKc och andra färdiga färger samt AJ som jag inte tror ligger i hans range hur som helst)? lurar jag mig själv om jag pushar turn?

 

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,355,591,949

Table Jessieland's HE, 11 Dec 2006 8:37 AM ET

 

Seat 2: xxHoraxx ($421.60 in chips)

Seat 3: D.Glimne [ JH,10H ] ($419.00 in chips)

Seat 6: benson116 ($383.40 in chips)

ANTES/BLINDS

D.Glimne posts blind ($2), benson116 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

xxHoraxx bets $15, D.Glimne bets $45, benson116 folds, xxHoraxx calls $32.

 

FLOP [board cards 9C,10C,JC ]

D.Glimne bets $75, xxHoraxx calls $75.

 

TURN [board cards 9C,10C,JC,AD ]

D.Glimne...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite enkelt sett så tycker jag 240 i potten, runt 300 kvar i stack, ursprungsstack short med 50 BB, en stark hand som förmodligen leder mot det mesta i hans HD, ur position...

 

Jag hade tryckt in det här nu, för det känns svårt att komma ifrån handen med föreliggande premisser.

 

Kan va bra att få med lite FE också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kukläge alltså, i synnerhet mot nån man inte spelat nån längre tid med som man har tendenser på.

 

Känns ju helt äckelvekt att checkfolda tvåparet 3-handat i en trebettad pott, men på den där brädan vetefan hur vi ska spela vidare alltså. Orka göra handen till en bluff liksom och hoppas få honom av händer som slår oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kukläge = Moment 22? Kanske ska ha påkerordbok och psatiws ordbok i bokhandeln :)

 

Jag tror man skjuter sig själv i foten om man går AI här rätt så ofta faktiskt. Allt som ger straightflushdraw borde han ju pusha själv med. En re-raise borde ju vara på sin plats med triss, stegen eller låg färg utifall du bara har Ac. Det är guldläge att bara syna floppen och låta dig skjuta en gång till om man själv sitter med nöten redan.

 

Fast å andra sidan kanske bordet skrämmer Fi så pass att man kan skrämma bort vederbörande med en AI. Det går ju att lägga en stege eller triss här lixom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte check ett alternativ?. Jag skulle checka denna bräda på turnen med både nötterna set och stege. Du har ju 4 outs för båten. Sedan ny bedömning efter hans åtgärd. Skulle ha lättare att syna en push i detta läget då det mkt väl kan vara ett drag än att pusha själv och bara få syn om jag är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som ger straightflushdraw borde han ju pusha själv med. En re-raise borde ju vara på sin plats med triss, stegen eller låg färg utifall du bara har Ac.

 

precis.. läget på turn känns alltså som att jag antingen sitter mot nuts eller mot ett dåligt spelat drag. som psatiw säger blir det fan svårt att slänga 2p 3handed när så mycket har gått in före flop. har även denna hand lite i bakhuvudet som utspelade sig några minuter tidigare på ett annat bord;

 

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,355,563,963

Table Hobart, 11 Dec 2006 8:15 AM ET

 

Seat 1: Doormouses ($840.50 in chips)

Seat 4: xxHoraxx ($944.80 in chips)

Seat 5: LAB27 ($419.00 in chips)

Seat 6: D.Glimne [ 9C,KS ] ($394.00 in chips)

Seat 7: fullboat_25 ($157.00 in chips)

ANTES/BLINDS

fullboat_25 posts blind ($2), Doormouses posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

xxHoraxx calls $4, LAB27 calls $4, D.Glimne calls $4, fullboat_25 calls $2, Doormouses checks.

FLOP [board cards 8H,7C,6H ]

fullboat_25 checks, Doormouses checks, xxHoraxx bets $15, LAB27 calls $15, D.Glimne folds, fullboat_25 calls $15, Doormouses folds.

 

TURN [board cards 8H,7C,6H,AC ]

fullboat_25 checks, xxHoraxx bets $25, LAB27 calls $25, fullboat_25 bets $138 and is all-in, xxHoraxx calls $113, LAB27 folds.

 

RIVER [board cards 8H,7C,6H,AC,AD ]

 

SHOWDOWN

fullboat_25 shows [ 4S,5H ]

xxHoraxx shows [ 10H,AH ]

fullboat_25 wins $363

 

borde han inte ha QQ-KK utan klöver eller AcQx,AcKx och kanske AxKc, av de händer vi slår? han kanske hittar synen med de två sista trots allt, orkar jag verkligen checka turn?

 

Det går ju att lägga en stege eller triss här lixom.

det blir svårt i den här handen

 

Är inte check ett alternativ?. Jag skulle checka denna bräda på turnen med både nötterna set och stege. Du har ju 4 outs för båten. Sedan ny bedömning efter hans åtgärd. Skulle ha lättare att syna en push i detta läget då det mkt väl kan vara ett drag än att pusha själv och bara få syn om jag är slagen.

 

han checkar nog bakom jävligt ofta på turn om han inte har mig slagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det är svårt så kan en tight spelare lägga triss/stege med den floppen, men det är svårt :)

 

Alltså den andra handen visar ju klart att han gillar färgdrag iaf. Han kan ju omöjligt trott han var bäst med AT när fullboat går AI.

 

Men låt säga att han har ungefär samma hand här, AcTx exempelvis då ser det ju inte ljust ut för din del. Fast i andra handen hade han ju hålstege + färgdrag så då kan han ju ha AcKx nu. Som sagt det är ett moment 22.

 

Alltså har han nötfärgdraget eller färgstegedraget så kommer han syna en AI men då är ju frågan hur ofta han har nötfärgdraget + "dig dominerad" redan på turn med AcJx/AcTx.

 

Blir intressant att se vad som hände för sånna här lägen hatar jag. Vid push har han nöten vid check får han nöten :twisted:

 

Skicka frågan till Ola för vette fan om det finns facit asså :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...