Gå till innehåll

Jacobmal och Nebbis - a poker love story


Marcel

Recommended Posts

Herregud. Ja det var lite kul, men Nebbis karaktär är ju så o-Nebbig den kan vara, och hur fan kan ni säga att storyn var bra skriven? Rent tekniskt är det en sörja.

 

Sen är det ju inte världens mest originella grej att skriva homoerotiskt om två kontroversiella figurer.

 

En geting av fem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Herregud. Ja det var lite kul, men Nebbis karaktär är ju så o-Nebbig den kan vara, och hur fan kan ni säga att storyn var bra skriven? Rent tekniskt är det en sörja.

 

Sen är det ju inte världens mest originella grej att skriva homoerotiskt om två kontroversiella figurer.

 

En geting av fem.

en geting av noll för att du orkar tro du är tung recensent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud. Ja det var lite kul, men Nebbis karaktär är ju så o-Nebbig den kan vara, och hur fan kan ni säga att storyn var bra skriven? Rent tekniskt är det en sörja.

 

Sen är det ju inte världens mest originella grej att skriva homoerotiskt om två kontroversiella figurer.

 

En geting av fem.

en geting av noll för att du orkar tro du är tung recensent.

 

ohlol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud. Ja det var lite kul, men Nebbis karaktär är ju så o-Nebbig den kan vara, och hur fan kan ni säga att storyn var bra skriven? Rent tekniskt är det en sörja.

 

Sen är det ju inte världens mest originella grej att skriva homoerotiskt om två kontroversiella figurer.

 

En geting av fem.

en geting av noll för att du orkar tro du är tung recensent.

 

hahahahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN HALLÅ!?#= 99% av er har aldrig träffat "nebbis" eller "jacobmal" och ändå finner historien så otroligt rolig för den "ironiserar" desssa 2 gubbar.... ''

 

ni tycker den är rolig för den driver med 2 gubbar som alla e avensjuka på...

 

Det är naturligtvis sant att 99% av "oss" aldrig har träffat ovannämnda herrar (eller några av dom andra i historien). Men likväl har man ju någon sorts "relation" till dom här på forumet efter att ha läst väldigt mycket färgstarka poster och texter som dom har författat. Det blir ju lite som att skratta åt en sketch med Zlatan, Göran Persson eller Robinsson-Kalle (eller va fan dom heter). Det är kul för att man har en väldigt begränsad bild av dessa herrar och så ironiserar man eller förstärker de få personlighetsdrag som man, rätt eller orätt, tycker sig se hos personen.

 

Det är ju också roligt för att artikelförfattaren "sparkar uppåt". Det är alltid kul att driva med respekterade personer just för att dom normalt sätt har en så obestridbar auktoritet. Det hade inte alls varit lika roligt om det hade handlat om t.ex. Bluffaren som redan tagit en hel del skit på forumet. Då hade hånskrattet satt sig i halsen.

 

Sen handlar ju inte detta om avundsjuka. Det är svårt att vara avundsjuk på någon man aldrig träffat. Jag har dock en otroligt stor respekt för alla dessa herrars pokerkunskaper, något som knappast förändras av ett ironiskt inläg på pokerforum. Däremot skulle möjligen repekten bli större om dom liksom Matteprof, Ola och Jello visar att dom har lite självdistans och kan uppskatta humor även när den riktas mot en själv.

 

Mina fem cent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är ju homobiten inte det som är roligt. Det är ju bara klistret som håller ihop historien egentligen. Det verkligt roliga är ju det som är poker / forumsrelaterat:

 

 

- Du är min lilla LAG, Jacobmal

- Men du är mest LAG, Nebbis

- Nej, det är du

- Nej du!

- Nej, du är mest LAG

 

 

 

- Åh, Jacobmal... du är så duktig... jag älskar verkligen din lakoniskhet. Du är min egen lilla Hemingway. Allt ligger under ytan.

 

 

 

- Hold Em tycker jag, det är så otäckt med Omaha eftersom det tenderar att missgynna weak-tighta spelare, säger Matteprof med pipig stämma

 

 

 

Needless to say... nästan alla pengarna åker in pre-flop första handen..... (Matteprof foldar K-K UTG)... Brandborn plockar upp A-2s och eftersom han är ungefär lika lös-paranoid som microlimitfiskarna på Ladbrokes kan han inte folda, Jacobmal å sin sida motiverar sin all-in syn med 2-3s med "I give action, so I get action", Hjort vill givetvis inte visa sig svag så han trycker in med 6-6 och motiverar sitt beslut: "jag gjorde några extremt komplicerade metaberäkningar och kom fram till att detta spel var +EV, Nebbis har vid det här laget blivit så full att han inte bryr sig utan härmar flinandes Jacobmal när han utan att ha tittat på korten trycker in markerna och säger: I give action, so I get action, Iremark steker länge med sin A-Ks... han vill så gärna syna för att visa att han är lika tuff som de stora grabbarna... men foldar till sist och säger: "Är sååå sugen... har Q-Ts..."

 

 

- Och sen är du weak tight också, säger Nebbis med låg stämma

 

osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artikelförfattaren "sparkar uppåt". Det är alltid kul att driva med respekterade personer just för att dom normalt sätt har en så obestridbar auktoritet.

 

Men lol. Uppåt? Respekterade? Obestridbara? Vi pratar om folk som spelar kort om pengar.

 

Och vi hänger på ett pokerforum... Sammanhang?

 

Spänn av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN HALLÅ!?#= 99% av er har aldrig träffat "nebbis" eller "jacobmal" och ändå finner historien så otroligt rolig för den "ironiserar" desssa 2 gubbar.... ''

 

ni tycker den är rolig för den driver med 2 gubbar som alla e avensjuka på...

 

Det är naturligtvis sant att 99% av "oss" aldrig har träffat ovannämnda herrar (eller några av dom andra i historien). Men likväl har man ju någon sorts "relation" till dom här på forumet efter att ha läst väldigt mycket färgstarka poster och texter som dom har författat. Det blir ju lite som att skratta åt en sketch med Zlatan, Göran Persson eller Robinsson-Kalle (eller va fan dom heter). Det är kul för att man har en väldigt begränsad bild av dessa herrar och så ironiserar man eller förstärker de få personlighetsdrag som man, rätt eller orätt, tycker sig se hos personen.

 

Det är ju också roligt för att artikelförfattaren "sparkar uppåt". Det är alltid kul att driva med respekterade personer just för att dom normalt sätt har en så obestridbar auktoritet. Det hade inte alls varit lika roligt om det hade handlat om t.ex. Bluffaren som redan tagit en hel del skit på forumet. Då hade hånskrattet satt sig i halsen.

 

Sen handlar ju inte detta om avundsjuka. Det är svårt att vara avundsjuk på någon man aldrig träffat. Jag har dock en otroligt stor respekt för alla dessa herrars pokerkunskaper, något som knappast förändras av ett ironiskt inläg på pokerforum. Däremot skulle möjligen repekten bli större om dom liksom Matteprof, Ola och Jello visar att dom har lite självdistans och kan uppskatta humor även när den riktas mot en själv.

 

Mina fem cent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artikelförfattaren "sparkar uppåt". Det är alltid kul att driva med respekterade personer just för att dom normalt sätt har en så obestridbar auktoritet.

 

Men lol. Uppåt? Respekterade? Obestridbara? Vi pratar om folk som spelar kort om pengar.

 

Och vi hänger på ett pokerforum... Sammanhang?

 

Spänn av.

 

Är sjukt avspänd faktiskt ;) MEN: Vi befinner oss på ett pokerforum, när jag talar om respekt och auktoritet är det naturligtvis i hänseende till pokerkunskaper. Och i det avseendet har herrarna i historien iallfall min fulla respekt. Skulle vi slå oss ner och diskutera Mellanöstern politik eller spanska glosor så skulle kanske förhållandet vara det omvända, men det är knappast relevant här, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kul var det inte, hade dessutom varit roligare om man visste med vilken avsikt det är skrivet. Är det skrivet för att håna på ett skämtsamt sätt av någon som känner personerna i fråga är det klart riktigt kul, är det skrivet av nån som sitter hemma och stör sig på jargong och personer på forumet är det bara dumt och verkar faktiskt lite avundsjukt. Skriv vad man tycker till personerna i fråga eller skriv inte alls liksom.

 

känner ingen av de inblandade heller, kanske därför det inte var så kul och bara verkade avundsjukt och plumpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är varken driven av hat eller avundsjuka. Detta är bara en skämtsam, om än stundtals ganska vass, skildring av PF-postare som jag genom åren läst många poster av... en samling starka, intressanta personligheter.. ser det mer som en märklig hyllning än en elak vendetta.

 

Jacobmal och Nebbis blev innan jag lade ut tråden tillfrågade om det var Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahaha! bögar!

 

Nämen... oj.. ok... jag som en längre trott att din humor varit ytterst sofistikerad. Att du stod över bondsk, plump homo-humor... Eller också är du lite ironisk här och söker efter en klapp på huvudet eller ett LoL från Rilleg... svårt att säga vilket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahaha! bögar!

 

Nämen... oj.. ok... jag som en längre trott att din humor varit ytterst sofistikerad. Att du stod över bondsk, plump homo-humor... Eller också är du lite ironisk här och söker efter en klapp på huvudet eller ett LoL från Rilleg... svårt att säga vilket.

Han kanske är ledsen över att han blivit av med rekordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor respekt till Gdaily, Matteprof (med flera?) som lyckats ta detta för vad det är. Ett skämt.

Antagligen skulle bra mycket fler än 50% här ta åt sig på ett negativt sätt om de utsattes för något sådant!?

 

Hur man däremot kan ta åt sig på ett negativt sätt när man inte ens är en del av historian är för mig en stor jävla gåta..

 

Utan att veta mer än ansiktet på hälften av de omskrivna och inte veta något om deras person mer än vad man läser sig till här på PF så lockade historian till många fina skratt hos min sida.

Självklart är det låg humor, men jag kan inte påstå att humorn här på PF någonsin håller någon hög nivå.

Det är det som gör sidan så underhållande eller har jag fel?

 

Grymt bra fantasi dock Marcel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...