kraclob Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Hmm? 5 miljoner kronor är inte i närheten av det belopp som krävs för att jag ska justera mitt liv. Ouch Citera
DJSilver Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Håller med fredde80, men tror det blir närmare 6000 pers som startar... Inte ens 1000 personer kommer att starta tror jag. Svenskarna är på tok för fattiga och snåla för att lägga ut över 300 dollar på en turnering. De är ju mest vana vid freerolls*haha* Citera
Cyntax Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 * Ingen AnteDen gillar jag! Skickar ni en snygg NordicBet-tröja till min segerintervju då? Citera
Steppwolf Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Om den börjar 18:00 så bårde vi vara uppe på högsta blindsnivån vid 07:00 på morgonen och då norde det bara vara tettio kvar. Då kan man gå till jobbet vid åtta och sen komma hem klockan fem och klonka hem resten. Citera
MJ Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Vill inte vara dryg o svara på NordicBets räkning, men hade jag varit officiell representant hade svaret varit UNGEFÄR såhär: tack för ert jättebratips och vi ska verkligen tänka på det nästa gång. Då vi legat ute med speldatumet i ÖVER 3 MÅNADER och ni kommer med tipset 4 DAGAR före så kanske kanske kanske kanske klagomålet kunnat komma lite lite lite tidigare eller så kunde ni planera vad som än råkar krocka lite lite lite bättre. Nästa gång ska vi komma med startdatumet lite tidigare så att ni får det lättare att planera. Tack och lov är jag inte någon representant för NordicBet. Är väl +9månader eller nåt sånt?? Citera
Aeis Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Är ju perfekt att det är på torsdag! Då hinner jag antingen åka ut eller klonka innan jag ska med flyget till London och LPW Citera
heltenkelt Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Aj då, får man vänta med klonken till nästa år då. Que? Själv skriver jag tenta i ämnet Datoriserad Mönsterigenkänning kl 08 på fredagen och är klar kl 1300. 5 timmar senare räknar jag iskallt med att jag stenklonkar mot top30 som e kvar. Vad kan gå fel? Jo, och hur många mer än dig själv drabbas om du struntar i tentan? Själv är jag framförallt cashgame spelare som tyckte det skulle vara kul att köra en turnering med ett troligt övervärde, men inte till den grad att jag måste justera min vardag för det. Respect! My bad! Citera
Pemmsen Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Men herregud! jag stör mig på folk som klaga på vilken tid/dag det är! Ni menar altså att pokersidan som arrangerar denna turnering ska anpassa sig efter era levnadsvanor? herregud asså! ni tror inte detta skulle bli ett problem eller? jag tycker att man får faktiskt anpassa sin egen tid till denna turneringen eftersom den går 1 gång per år! eller inte spela ALLS! Detta tycker jag låter rimligt, men rätta mig gärna om jag har fel! Citera
poker_oscar Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Men herregud! jag stör mig på folk som klaga på vilken tid/dag det är!Ni menar altså att pokersidan som arrangerar denna turnering ska anpassa sig efter era levnadsvanor? herregud asså! ni tror inte detta skulle bli ett problem eller? jag tycker att man får faktiskt anpassa sin egen tid till denna turneringen eftersom den går 1 gång per år! eller inte spela ALLS! Detta tycker jag låter rimligt, men rätta mig gärna om jag har fel! Det där var bland det mest korkade jag hört. Citera
teddybeahr Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Men herregud! jag stör mig på folk som klaga på vilken tid/dag det är!Ni menar altså att pokersidan som arrangerar denna turnering ska anpassa sig efter era levnadsvanor? herregud asså! ni tror inte detta skulle bli ett problem eller? jag tycker att man får faktiskt anpassa sin egen tid till denna turneringen eftersom den går 1 gång per år! eller inte spela ALLS! Detta tycker jag låter rimligt, men rätta mig gärna om jag har fel! Det där var bland det mest korkade jag hört. Han har tyvärr rätt. Inse att olika människor har olika tider som passar dem bäst. Vissa är lediga på helger, och vissa jobbar. En torsdagkväll brukar ju faktiskt inte så många människor ha så viktiga ärenden. Citera
Matteprof Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Nu så här i efterhand måste jag ge credit för strukturen. Riktigt bra struktur faktiskt! Att sen internetriggen är emot en kan man ju inte göra mycket åt Citera
fredde80 Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Tycker att man hade kunnat spela ner till 100 sista eller till kl 2 (nästan samma sak) så att "vanliga" spelare hade kunnat ta sig till jobbet... själv åkte jag ut vid 8.30 eller nått... men hade jag gått långt så hade det blivit tufft... satt och railade till 100 kvar sen iddes jag inte mer... Det hade nog blivit bättre spel också mellan plats 100-30 om man hade fått vila och kommit utvilad ikväll kl 18. Blindstrukturen var helt okej... även om man gärna hade spelat med ante.... Citera
gregcadillac Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Strukturen var riktigt bra! Det var faktiskt ganska roligt att spela turnering nu när det var en bra struktur. Jag hoppas att det blir liknande nästa år igen. Finns det någon annan turnering på nätet som inte höjer blindsen var och varannan minut, så att det blir mer spel för pengarna och dessutom bättre och roligare spel. Håller med om att det kanske hade varit lämpligt att avbryta dagens spel vid 100 spelare eller vid 101 spelare eller var det nu var man klev upp ett till steg i prislistan. Jag tycker också att man väl hade kunnat lägga in en paus på 10 minuter efter en 5-6h så att alla som behöver skita får göra det i lugn och ro. Citera
fredde80 Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Strukturen var riktigt bra! Det var faktiskt ganska roligt att spela turnering nu när det var en bra struktur. Jag hoppas att det blir liknande nästa år igen. Finns det någon annan turnering på nätet som inte höjer blindsen var och varannan minut, så att det blir mer spel för pengarna och dessutom bättre och roligare spel. Håller med om att det kanske hade varit lämpligt att avbryta dagens spel vid 100 spelare eller vid 101 spelare eller var det nu var man klev upp ett till steg i prislistan. Jag tycker också att man väl hade kunnat lägga in en paus på 10 minuter efter en 5-6h så att alla som behöver skita får göra det i lugn och ro. Det var ju en 15 min paus på schemat... vid 23:30 tror jag.. men det blev bara en 5 minutare... vet inte om man kompenserade det senare? Citera
pagelius Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Synd att inte blindsen stannar lite tidigare än 250'-500', vilket lär vara någon gång på finalbordet. Hade varit kul att se lite djupare stackar när det är den svenska mästaren som ska utses. Ett tillvägagångssätt kunde till exempel vara att frysa blindsen när finalbordet startar. Citera
Recommended Posts