Gå till innehåll

Bästa SNG siten


MacDaddy

Recommended Posts

Svårt o multitabla på fulltilt ? när man inte kan köra 1600x 1200

 

Jag spelar då 12bord utan problem. Överlappning ja. Men vad spelar det för roll?

Jag körde med 1280*960 tidigare, nu ändrade jag till 1024*768 för att slippa flytta musen flera meter. Överlappning är bra. Då slipper man bli tiltad för att man folda TT mot AK och 99 då floppen var AT9.

Mer överlappning till folket för tusan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt o multitabla på fulltilt ? när man inte kan köra 1600x 1200

 

Jag spelar då 12bord utan problem. Överlappning ja. Men vad spelar det för roll?

Jag körde med 1280*960 tidigare, nu ändrade jag till 1024*768 för att slippa flytta musen flera meter. Överlappning är bra. Då slipper man bli tiltad för att man folda TT mot AK och 99 då floppen var AT9.

Mer överlappning till folket för tusan!

 

Appropå tilt. Råkade folda AA pga "didnt act in time" idag :lol: . Senare under samma SnG och spel ITM. Torskar TRE all in (ja jag täckte han alla gånger utom den sista) mot samma FI som alla tre gångerna hade AA! Hur jävla sannolikt är det! :evil: Ingen bra dag, vi är inte kompisar AA och jag idag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu prövat på lite SnG:s (på full tilt) efter ett halvt års uppehåll. Dock på den blygsamma 2 och 5 $ nivån. Intäkterna från frirullarna räcker inte till mer och jag har inte tänkt sätt in några pengar full tilt fö närvarande. Men nu till saken. Jag tycker det är fruktansvärt tigt på full tilts turneringar. Ja även på 2+0.25 nivån. Det är ju tightare än på ipokers 20+2 nivå. Att krypa in till prispengarna går inte, man måste stjäla blinds så mycket man vågar(ja lite mer än jag skulle vilja), om man inte haft lyckan att vinna ett par storpotter. På ipoker kan man i större utsträckning låta de andra gambla ut varandra. Hur är det i de lite dyrare turneringarna? Blir det ännu tightare (undrar om det kan vara det)?. Är det så här kanske SnG:s skall vara.

Det är dock lite passivt också. Jag har sett flera spelare blivit uppätna av blindsen och det är mycket säkrare att ställa än på tex ipoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu prövat på lite SnG:s (på full tilt) efter ett halvt års uppehåll. Dock på den blygsamma 2 och 5 $ nivån. Intäkterna från frirullarna räcker inte till mer och jag har inte tänkt sätt in några pengar full tilt fö närvarande. Men nu till saken. Jag tycker det är fruktansvärt tigt på full tilts turneringar. Ja även på 2+0.25 nivån. Det är ju tightare än på ipokers 20+2 nivå. Att krypa in till prispengarna går inte, man måste stjäla blinds så mycket man vågar(ja lite mer än jag skulle vilja), om man inte haft lyckan att vinna ett par storpotter. På ipoker kan man i större utsträckning låta de andra gambla ut varandra. Hur är det i de lite dyrare turneringarna? Blir det ännu tightare (undrar om det kan vara det)?. Är det så här kanske SnG:s skall vara.

Det är dock lite passivt också. Jag har sett flera spelare blivit uppätna av blindsen och det är mycket säkrare att ställa än på tex ipoker.

 

Har iofs aldrig spelat på så pass låga nivåer på FTP men på $33+3 är det inte särskilt tight. Runt 200/400 brukar bubblan komma exempelvis.

 

Själva poängen med SNG's är ju inte att man ska folda sig in i pengarna utan att du ska känna igen pushhänder och synhänder på bubblan, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100BB på Paradise Poker också... Du börjar med 5/10 och 1000 i startstack. Långsamt överlag...

 

Hur ofta ökar blindsen? Hur är trafiken?

 

Blindsen ökar var 10:e hand så det går rätt långsamt när en del tänker...

Trafiken är inte mycket att hurra för, det var mycket jänkare där förut. På nivåer över $50 är det riktigt dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...