Gå till innehåll

NLT - SH, AA i re-raisad pott, linje för turn?

Recommended Posts

Postad

Hej!

Här kommer en hand från NL100 6-max på Tain. FI har inte varit så jätteaktiv, men har inga direkta reads på honom. Han har ca 75bb i sin stack och jag har ca 125bb i min.

Hero: AA

UTG höjer till 3, UTG+1 foldar, CO foldar, Hero höjer till 10. SB foldar, BB foldar, UTG synar.

Floppen kommer upp: 873 rainbow. (Pott 21.5$)

-- Fin flopp för mig, inte några höga kort och inga rimliga drag. Kan nog få bra betalt om han sitter på ett överpar. Betar ut 16, känns som en bra storlek för att mjölka ett sämre par på pengar. Han synar efter att ha stekt ett tag. Sätter honom på 99-QQ nu.

Turnen kommer upp: J (Pott 53.5$)

--- Inte så bra kort. Har han JJ blev jag just utdragen, har han 99 el. TT får jag nog inte så mycket mer betalt. QQ borde väl dock ännu vara betalningsvillig.

Hur gör vi nu på turn? Bet eller check? Fi har endast 48bb kvar så ett potbett sätter honom all-in. Har han träffat knekten kommer han nog ändå att gå all-in på rivern så vi får nog ingen billig river vid check ändå.

Antar att det här inte är en så jättesvår hand, men med djupare stackar är det väl knivigare?

Postad

Om du tror att du antagligen är WA/WB så varför inte check/syna (troligtvis en AI)?

Om du tror att han enbart har 99-QQ så kan han ju likgärna sätta dig på typ AK eller dy. och genom att checka låta han bluffa lite med 99,TT och även låta han betta med QQ (fast då tror han att han leder) och om du ändå hade tänkt att se showdown och han skulle visa JJ, so be it.

Mvh, KF!