Gå till innehåll

MrLort och r0lfs försök att åka på sitt livs resa


tordi

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har ingenting emot positiva inlägg, dock så anser jag och MÅNGA med mig att stora massan av dina inlägg är skitiga spaminlägg.

 

Du, sorkenkk och vilka fler? :)

 

 

EDIT: sista inlägget jag skriver i detta ärendet, vill du nått så får du skicka PM, inte för att jag kommer svara på det men ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingenting emot positiva inlägg, dock så anser jag och MÅNGA med mig att stora massan av dina inlägg är skitiga spaminlägg.

 

Du, sorkenkk och vilka fler? :)

 

 

EDIT: sista inlägget jag skriver i detta ärendet, vill du nått så får du skicka PM, inte för att jag kommer svara på det men ändå :)

 

Palla skriva upp men spyse är en iaf och vet många fler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att det blev lite action i dagboken, synd att de inte riktigt var på de sättet man tänkt sig =)

 

tack för alla lyckoönskningar!

 

Punkrockkid ingen fara, vi har mer pengar att skjuta in om de skiter sig.

 

Jag och r0lf lirade lite innan idag. Känns som vi inte riktigt har flytet nu, varit en hel de set mot överset osv. Får hoppas de vänder snart. Efter att r0lf torskade $100 på egen hand och vi $350 så ligger rullen endast på $650

 

Sålänge vi håller oss runt $1000 kommer ändå rullen dubblas när bonusen och bananerna kommer.

 

r0lf jobbar på polisarresten vilket ger mig ett bra tillfälle att dubbla upp rullen. Ska grinda 0.5/1. Kommer förmodligen lite intressant hhs senare.

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började med att backa 3 inköp på dåligt spel och oflyt.

 

Hade dunkt upp 7 bord men nu var dom bara fyra. Redde ut situationen och slutade tillslut $98

 

Rullen ligger alltså nu på $748

 

Ska ta en liten paus nu sen blir de nog mer lir.

 

Här är en hand från sektionen. Har ingen speciell read på fi, men de känns verkligen som jag har bäst hand på river. Rätt att checka turn för att hålla nere potten?

 

 

- Pietu1 sitting in seat 1 with $166.95

- MaxFly80 sitting in seat 2 with $99.00

- egonmyntsmed sitting in seat 3 with $103.62

- cheeech sitting in seat 4 with $56.20

- team9 sitting in seat 5 with $94.10

- vicks105 sitting in seat 6 with $164.55 [Dealer]

 

Pietu1 posted the small blind - $0.50

MaxFly80 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to egonmyntsmed: Ace of Clubs, Jack of Spades

egonmyntsmed raised - $4.00

cheeech folded

team9 folded

vicks105 called - $4.00

Pietu1 folded

MaxFly80 called - $4.00

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, 10 of Spades, 7 of Hearts

MaxFly80 checked

egonmyntsmed bet - $11.90

vicks105 folded

MaxFly80 called - $11.90

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

MaxFly80 checked

egonmyntsmed checked

 

** Dealing the river: 3 of Diamonds

MaxFly80 checked

egonmyntsmed bet - $17.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man slutat jobba :) ska ta en tupplur snart! Sen ska vi försöka komma upp lite nu!

 

Så fort vi kommit upp lite, så åker vi på någe skit och åker ner!

 

DaPine! Sant att många nog inte spelar AJ utg. Vi kanske borde försöka hålla lägre profil framöver. Hittils har vi verkligen inte varit rädda för att ge oss in i potter. Ska diskutera vårt spel med MrLort när jag vaknar. Vi kanske borde dra oss tillbaka lite mer!

 

Rapporterar senare idag om hur det gått! 8-)

 

Tack för intresset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att spela AJ UTG överhuvudtaget, brukar bara blir problem..

 

Du lirar alltså inte AJ utg sexhandat? Visst släpper jag den tidigt fullring, men 6handat känns de väl lamt att släppa den även fast de är utg. Bör tillägga att jag foldar den mot raise. Om det inte är blindsfight.

 

Som spelat preflopp är spelet ganska standard eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att spela AJ UTG överhuvudtaget, brukar bara blir problem..

 

Du lirar alltså inte AJ utg sexhandat? Visst släpper jag den tidigt fullring, men 6handat känns de väl lamt att släppa den även fast de är utg. Bör tillägga att jag foldar den mot raise. Om det inte är blindsfight.

 

Som spelat preflopp är spelet ganska standard eller?

 

Precis, jag tycker att det oftast bara blir problem med den handen UTG..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går väldigt upp och ner för oss. Jag lirade lite imorse och torskade ner till $505, från $780. Det var en långdragen session med en massa utdragningar och dåligt spel, vilket som ni ser, gav ett ganska stort hål i bankrullen!

 

Efter detta var vi alltså -$275 :(

 

När r0lf fick höra denna dåliga nyhet tog han genast saken i egna händer.

Han spelade lite 0.5/1 under dagen och lyckades komma upp på $800. :lol:

 

Nu ska r0lf sätta sig och lira lite igen. Jag själv ska sova. Har körlektion kl 11.40 imorn!

 

r0lf hör av sig senare 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen är vi över $1000-strecket!! :lol:

 

Jag(r0lf) har setat och grindat sex 0.5/1 NL shorthanded sedan kl 01 och spelat upp oss från $800 till $1228 8-)

 

Det innebär att vi är $448 upp för dagen!

 

Antligen kanske vi har fått tillbaka flytet. Hoppas bara att det fortsätter uppåt nu :P

 

Nu blir de sängen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att spela AJ UTG överhuvudtaget, brukar bara blir problem..

 

Du lirar alltså inte AJ utg sexhandat? Visst släpper jag den tidigt fullring, men 6handat känns de väl lamt att släppa den även fast de är utg. Bör tillägga att jag foldar den mot raise. Om det inte är blindsfight.

 

Som spelat preflopp är spelet ganska standard eller?

 

Precis, jag tycker att det oftast bara blir problem med den handen UTG..

 

:shock:

 

wp tordi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis lirat en session.

 

Går upp och ner som vanligt. Vi började dock med $800 i rullen, efter att r0lf torskat en del!

 

Vi tar nu en paus, och är uppe på $1027 !

 

Vi är ju iaf uppe över 1000 8-) Vi kommer att få minst 1000 i bonus och bananer. Men det vore ju skönt att plussa lite på borden också!

 

Men vi fortsätter snart och nöter på :) så får vi se hur de går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade ett par timma mot er igår och var fett tiltad, dock så tyckte Jag att ni körde alldeles för tight, raisade du/ni pre så var det bara att slänga typ alla händer, förurtom AK-AJ, AA-TT

Bettade ni på floppen och man raisade så foldade ni allt där ni inte verkade ha nötterna.

Dock så ser jag ju att det går bra så lycka till även om jag tycker att ni körde för tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nog bara varit de bordet. Vi har lirat alldelles för mycket händer eller iallafall jag (MrLorT) nu sen vi gått ner i nivå (var nästan regular på 2/4). Vi hade en flopps seen på drygt 30%. Bristen är att vi raisat alldelles för mycket i tidig position med sc. Men men kul med kommentaren iaf. Får lösa upp oss lite extra nästa gång vi ses ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp! Då börjar det bli dags att krypa till kojs antar jag :)

 

Jag och MrLort har haft en bra kväll. Mest positivt är att MrLort har hittat tillbaka till sitt vanliga spel, efter några tunga dagar 8-)

 

Vi antar att vi nästan är klara med BetOnBet-bonusen. Därför började vi idag spela på Poker Share, för att cleara deras bonus. Tråkigt att vi inte plussade på BetOnBet. Vi kommer dock att få minst $1000 i bonus och bananer, vilket är trevligt :lol:

 

Idag har vi verkligen hittat det spel vi sökt. Vi har tightat till oss ganska rejält pre flopp, men kör sedan betydligt hårdare efter flopp!

Vi har även börjat använda Poker Office som hjälpmedel, men vi får avvakta tills vi får ihop lite händer, innan vi kan börja använda oss av den statistiken!

 

Dagens resultat: $1053.33

 

 

___________________________________________________________

 

Bankrulle Deposit Saldo +/-

 

BetOnBet: $1000 $950 $50

Poker Share: $936 $1839.33 $903

 

Totalt $2789.33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytet har fortsatt även idag!

 

När vi spelade på BetOnBet under helgen torska vi på set mot högre set osv! :evil:

 

De senaste två dagarna har det varit helt tvärt om. På Poker Share har vi vunnit med vårat set mot ett lägre osv. Det är dom marginalerna man behöver på sin sida :twisted:

 

MrLort är i storform också, vilket har hjälpt en del!

 

Idag är vi hittils cirka $530 upp :)

Jag ska sätta mig på lite NL100 nu, återkommer senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, då var de dags att skriva ett tråkigt inlägg igen då :)

 

Jag satt och lirade medan MrLort var på träning, och det gick inte riktigt som jag tänkt mig. Kom inte riktigt in i det flyt Jag och Lort hade tidigare under dagen :?

 

Saldot på poker share har krympt med ungefär $550

Vilket naturligvis inte MrLort blev glad av att höra.

 

Lirade iaf upp de $965 vi hade på BetOnBet till $1000, och enligt våra beräkningar kan vi vänta oss en summa på ca $1400 därifrån, i form av Bonus och bananer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste göra dig besviken DaPine =) vi spelar så jäkla länge att vi inte orkar hålla på å skriva massor efter :P Men det är ju sånt folk vill se, så vi ska försöka bättre oss.

 

Nu till dagens spel. Som jag skrev tidigare så backade r0lf ganska rejält under kvällen. Vi började lira runt 02 nu inatt och var sugna på att vinna tillbaka r0lfs förluster :)

 

Vi blev lite väl oseriösa i vårt rullebyggande. Vi gick in på allt från 1/2 till 5/10. främst 1,5/3 och 2/4! Till en början åkte vi ner rejält och satt och hängde med hakorna. Vändningen kom i en 600dollars pott som vi lyckades ro hem. och på ett 4/8 bord som vi spelade upp från 340 till 1127 :lol:

 

Vi slutade på 2474, alltså $105 upp för dagen :lol::lol:

 

___________________________________________________________

 

Bankrulle Deposit Saldo +/-

 

BetOnBet: $1000 $1000 $0

Poker Share: $936 $2474 $1538

 

Totalt $3474

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MrLort har pluggat körkortsteori på ena skärmen och så har vi slaskat 1 bord på den andra. Det började med att att r0lf väckte mig och sa att de fanns ett fint 5/10 bord att slå sig ner på. Det var ett gäng fiskar med kanske 350 i avarage stack samt 75% flops seen. Vi satte oss med $1000 och lyckades spela upp till cirka $2000. Sen vann vi lite till och slutade sedan på $3600

 

det innebär att vi är $1126 för dagen :)

 

Här nedan är en skön hand när vi spelade 5/10!

 

När den floppen dök upp såg vi vår chans att dubbla stacken vid en eventuell träff. Vi drog ett rätt kraftigt överbet delvis för att norpa och delvis för att vi skulle bli tvungna att syna vid ett omslag.

Och det sistnämnda var ju precis vad som hände. och KLONK på turn =)

Passade oss alldeles utmärkt =)

 

** Game ID 1086497729 starting - 2006-12-14 15:05:52

** Somebody Needs You [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- ko_Ocken sitting in seat 1 with $2874.55

- Ceddak sitting in seat 2 with $619.99 [sitting out]

- MezCalito sitting in seat 3 with $963.50

- Chris-Bg sitting in seat 4 with $2083.00

- DewaJudi sitting in seat 5 with $499.99 [Dealer]

- egonmyntsmed sitting in seat 6 with $802.50

 

egonmyntsmed posted the small blind - $5.00

ko_Ocken posted the big blind - $10.00

 

** Dealing card to egonmyntsmed: 8 of Hearts, 7 of Hearts

MezCalito folded

Chris-Bg raised - $35.00

DewaJudi folded

egonmyntsmed called - $35.00

ko_Ocken folded

 

** Dealing the flop: 4 of Diamonds, 3 of Hearts, 5 of Hearts

egonmyntsmed checked

Chris-Bg bet - $70.00

egonmyntsmed raised - $290.00

Chris-Bg went all-in - $1978.00

egonmyntsmed went all-in - $482.50

 

** Dealing the turn: Ace of Hearts

 

** Dealing the river: Ace of Spades

egonmyntsmed shows: 8 of Hearts, 7 of Hearts

Chris-Bg mucks:

egonmyntsmed wins $1623.00 from the main pot

 

 

Nu ska jag lira poker SM och r0lf ska åka och jobba =)

 

Hör av mig senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...