Gå till innehåll

MrLort och r0lfs försök att åka på sitt livs resa


tordi

Recommended Posts

jahapp, nu är de bara MrLorT som skriver. Var med om en av de värsta pokerdagarna i mitt liv. Börjar med att lira hu mot en kille. Torskar snabbt ett inköp med KQ mot AQ på Q hög flopp (NL200).

 

Handen efter synar jag en raise med 45 flopp 678 all in mot 1010 river 9

 

Rebuyar på nytt, ca 5 händer senare ställer jag på färgdrag (J10 :diamond: ) på floppen 76 :diamond: 4 han har 76.

 

Bustar ett till inköp med 97 på brädan K987 han har K8.

 

För att sedan busta ytterliggare ett med A6 på brädan 76462 givetvis har han 77

 

Sista inköpet ryker med 99 på bordet 10 4 2 J all in mot K9 (var rätt säker på att han försökte bluffa ut mig) river K

 

Tar en lång paus hänger med några kompisar, kollar lite tv osv. Dunkar upp 7 NL200 bord på prima, flytar på fint. Träffar bra för att sedan få hoppa in i AA med KK.

 

Droppen var när jag reraisar knappen med AA flopp 10109 med 2 spader. Fräser ut pottbet han synar, turn kommer ännu en spader. Jag checkar till han som bettar ut, känner att han bara vill uttnyttja sitationen så ställer in, får syn av KK (utan spader) river K.

 

Skönt att få skriva av sig samt gråta ut =)

 

Kan sammafattningsvis skriva att man kanske skulle kunna kommit bort från några av HU händerna men svårt att släppta 2 par HU, iaf när man är tiltad =)

 

Kan förövrigt nämna att de varit sparsamt med spel pga en hel del festande samt hockeymatcher för oss båda. Men vi återkommer imorn eller på tisdag.

 

God Natt :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

MrLorT som återigen skriver för egen räkning.

 

Idag gick de betydligt bättre. I princip lirat headsup större delen av det jag spelat. Slutade runt $1800 på 1/2 och 2/4. Blir nog mer spel med r0lf ikväll nu när min 20tums skärm kommit =D.

 

Dags för hockeymatch nu :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MrLort har pluggat körkortsteori på ena skärmen och så har vi slaskat 1 bord på den andra. Det började med att att r0lf väckte mig och sa att de fanns ett fint 5/10 bord att slå sig ner på. Det var ett gäng fiskar med kanske 350 i avarage stack samt 75% flops seen. Vi satte oss med $1000 och lyckades spela upp till cirka $2000. Sen vann vi lite till och slutade sedan på $3600

 

det innebär att vi är $1126 för dagen :)

 

Här nedan är en skön hand när vi spelade 5/10!

 

Förstår inte hur du/ni kan spela handen så där, kan aldrig aldrig vara ev+ att ställa med hålstege och låågt färgdrag. En syn kan jag förstå men aldrig en raise som gör er potcomitted.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fdix. Det har du nog rätt i. Men vi valde att köra på den handen på grund av att vi var sugna på att komma upp lite(vem är inte de :P). Det låter ju väldigt fiskigt, men den här gången slutade de ju bra iaf!

 

Tack för synpunkterna iaf.

 

Här kommer ytterligare en hand att fundera på.

 

Vi har ingen speciell read på honom mer än att vi såg att han torskade en stor pott precis innan.

 

Det skulle kännas vekt att lägga den. Och om vi re-raisar så känns de som att vi bara får action av händer som slår oss. Så vi förespråkar en syn i det här läget, är vi helt fel ute?

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

** Game ID 1094716557 starting - 2006-12-19 03:48:41

** Work To Do [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- TheJob sitting in seat 1 with $444.46

- NICOLADISANT sitting in seat 3 with $262.25

- egonmyntsmed sitting in seat 4 with $394.00

- Torra sitting in seat 5 with $394.00 [Dealer]

- joocs sitting in seat 6 with $606.47

 

joocs posted the small blind - $2.00

TheJob posted the big blind - $4.00

 

** Dealing card to egonmyntsmed: Ace of Clubs, Ace of Spades

NICOLADISANT folded

egonmyntsmed raised - $16.00

Torra called - $16.00

joocs folded

TheJob folded

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, Queen of Hearts, 9 of Diamonds

egonmyntsmed bet - $38.00

Torra raised - $76.00

egonmyntsmed called - $76.00

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

___________________________________________________________

 

Bankrulle Deposit Saldo +/-

 

Poker Share: $936 $4000 $3064

Neteller saldo: $1500

 

Totalt $5500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe rätt lätt egentligen. Sa på mönstringen att de inte spelade någon roll, men när jag kom dit och fick känna på hur de är att leva så fick jag för mig att försöka komma ur. Vilket jag nu i efterhand har blandade känslor kring.

 

Iallafall var den en person som ville åka hem redan från början. Han hade problem med ryggen osv. Han visade intyg och dylikt, men fick ändå inte åka hem. Varpå vårat befäl kollade upp om vapenfritjänst.

Han meddelade sedan personen att söka vapenfritt för att slippa för att de ändå inte fanns nåra tjänster tillgängliga (om man fyllde i lappen rätt).

 

Jag tänkte att jag skulle testa några dagar till. Sedan sökte jag också vapenfri tjänst. Skrev typ att jag var höjdrädd samt inte hade körkort (vilket är sant) sen fick jag åka hem dan efter. Nu står jag i utbildnindsreserven och kommer med största säkerhet inte behöva tjänstgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God afton!

 

Vi har precis avslutat ett parti poker, efter en spelfri helg med mycket fylla =)

 

Vi har tagit ut $5100 från poker share. Det innebär att vi plussade $4100 där :)

 

Imorse satte vi in $1200 på vcpoker, där vi nu har 2897.10.

 

sen vann vi även 600 dollar på prima, som vi tänkte ha lite skoj för nu i juletider.

 

Hinner inte lägga upp några HHs nu. Blir nämnligen lite festligheter i afton, därför har ajg lite bråttom.

 

Men här nedan kan du se hur våran rulle ser ut!

 

God kväll!

 

___________________________________________________________

 

Bankrulle Deposit Saldo +/-

 

Neteller saldo: $5400

vcpoker: $1200 $2897.10

Totalt $8297.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vad vi har för summa som mål, sletzos. Just nu räcker de till en resa =) men vi vill ha lite mer, så att de blir en lite fetare resa.

 

Angående nivån på vcpoker. Vi spelade rätt högt där. Vi upptäckte nämligen en hel del fiskar. Värsta fiskarna jag någonsin stött på om jag ska vara ärlig.

Detta var på 3/6. Det som är bra är att dom har lägre maxinköp. $450 på de flesta 3/6 och $300 på 2/4. Ett exempel på en pott som vi tråkigt nog torskade mot jordens största fisk är när vi satt på 33.

 

Floppen kommer TT2. Han bettar pot, vi raisar. han re-raisar, vi ställer honom. han synar $200 med Q9o. Han har inget drag å ett överkort :S

 

Turn: Q

 

jaja, de slutade rätt bra endå, första dagen på vcpoker =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag förklarade mig inte ordentligt. Men precis som erik säger. Det är skönt att det är lågt inköp på höga nivåer, när man själv inte vanligtvis spelar på dessa nivåer.

 

Vi satte till exempel bara in $1200 på vcpoker. Då är de skönt att det är låga inköp, så att vi lättare kan bygga upp våre rulle på höga nivåer(egentligen alldeles för höga nivåer). =)

 

Men just nu har vi ju en rulle på ca $9500, vilket är perfekt för NL200. Men vi har som sagt varit uppe på högre nivåer. Och om man då är uppe på högre nivåer än vad man egentligen har rulle för, så är det skönt att maxinköpet är lågt =)

 

Vi återkommer nästa vecka med rullen. Blir nog inget lir förän tidigast tisdag kväll. Kán dock bli lite smått lir från min sida innan dess =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirat lite själv senaste dagarna (vilket r0lf också gjort)

 

r0lf har efter våra timmar tillsammans utvecklat sitt spel oerhört mycket.

Han kom itm i million på stars.

 

Jag själv har +at rätt bra nu i juletid. Torskade dock 2k$ direkt imorse. Detta på 2/4 och uppåt.

 

Startade sedan jättegrinden på 1/2 och 1.5/3. Slutade nu på +$138.63

Riktigt skönt efter en sådan start på julaftonsmorgonen.

 

Köpte presenter till morsan och farsan för 1500kr riktigt kul att se deras förvånande ansikten =)

 

Har tyvärr inga hhs måste bli bättring på den fronten.

 

Jag och r0lf kommer sätta igång ordentligt igen på annandagen. Imorn är de tidernas utgång =)

 

God jul från oss alla till er alla =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe kul kul =)

 

Vi har inte bokat än, men r0lf har bärjat kollat runt ganska mycket. Vi tänkte första åka redan nu i januari men det sätter hockeyn stopp för. Jag kan skita i den då jag lirar i en korpen division, r0lf skulle väl kanske också kunna skita i den trots att han tränar med a-laget, men sen är de andra som är sugna på slå följe som är ordinarie. Så de bär nog inte av förren början på April.

 

Vart ska ni och när åker ni? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aahhh vi ska nog bo på phuket =) :D:D:D:D fan MrLort ligger fett full på min soffa å snarkar..så ja lirar lite på vårat konto.

 

Själv så satte jag in 600dolls på stars för ett par dagar sedan, för att lira in deras 150dollars bonus....tog ut 3200 idag =) thailandresan ska vi boka snart....men nu är de sovdags...ska bara lira lite på vårat vckonto =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade cirka 3 timmar nu och plussade ungefär $2400 =)

 

Ska åka till en kompis på juniorvm nu.

 

Så här ser rullen ut nu

 

___________________________________________________________

 

Bankrulle Deposit Saldo +/-

 

vcpoker: $1200 $2744 $1544

BetOnBet: $2000 $4211 $2211

Neteller saldo: $3400

Totalt $10355

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en liten session nu såhär på småtimmarna =)

 

Har dock ingen som helst anledning att vara glad. Sorry, men jag måste whina lite. Detta var den mest otursdrabbade sessionen under vårt rullebyggande. Det första vi gör när vi kommer in är att träffa set, och bli utdragna runner runner färg mot en nisse med AK som träffat A. $980.

 

var nere på $1600 back, kom upp till $300 back, för att sedan åka ner igen.

Det hela avslutas med att vi åker på två jätteproppar. torskar en pott på $1550 och en på $1800 =|

 

Den HHn som ni ser här nere är den hand som fick oss att avsluta dennna session! =|

 

Vi spelar ut honom totalt, och åker på denna enorma propp.

 

 

** Game ID 1107830764 starting - 2006-12-27 02:39:42

** Sweet Little Mystery [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- egonmyntsmed sitting in seat 1 with $808.40

- AshDan sitting in seat 2 with $725.20

- d4nnyboy1985 sitting in seat 3 with $415.41

- dru888 sitting in seat 4 with $769.69

- K_King sitting in seat 5 with $816.22 [Dealer]

- dinkel sitting in seat 6 with $788.00

 

dinkel posted the small blind - $4.00

egonmyntsmed posted the big blind - $8.00

 

** Dealing card to egonmyntsmed: Ace of Clubs, Ace of Spades

AshDan folded

d4nnyboy1985 called - $8.00

dru888 called - $8.00

K_King folded

dinkel called - $8.00

egonmyntsmed bet - $40.00

d4nnyboy1985 folded

dru888 called - $40.00

dinkel folded

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 5 of Hearts, 4 of Spades

egonmyntsmed bet - $96.00

dru888 called - $96.00

 

** Dealing the turn: 3 of Clubs

egonmyntsmed checked

dru888 bet - $200.00

egonmyntsmed went all-in - $680.40

dru888 went all-in - $433.69

 

** Dealing the river: 9 of Clubs

dru888 shows: 9 of Hearts, Jack of Hearts

egonmyntsmed mucks: Ace of Clubs, Ace of Spades

dru888 wins $1552.38 from the main pot

 

End of game 1107830764

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand som inträffade tidigare under natten mot en forumprofil.

 

Hur tycker ni att vi ska agera efter rivern?

 

** Game ID 1107823302 starting - 2006-12-27 02:35:30

** Simo [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- spretten sitting in seat 1 with $326.00

- egonmyntsmed sitting in seat 2 with $977.50

- akfishing sitting in seat 3 with $98.20

- Utkopt sitting in seat 4 with $925.00 [Dealer]

- digbick30 sitting in seat 5 with $721.00

- TheRumsey sitting in seat 6 with $390.00

 

digbick30 posted the small blind - $5.00

TheRumsey posted the big blind - $10.00

 

** Dealing card to egonmyntsmed: Queen of Hearts, 10 of Hearts

spretten folded

egonmyntsmed raised - $35.00

akfishing folded

Utkopt called - $35.00

digbick30 folded

TheRumsey folded

 

** Dealing the flop: 6 of Hearts, Queen of Clubs, 2 of Spades

egonmyntsmed bet - $70.00

Utkopt called - $70.00

 

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

egonmyntsmed checked

Utkopt bet - $112.50

egonmyntsmed called - $112.50

 

** Dealing the river: 10 of Spades

egonmyntsmed ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite lir idag. Mycket bergochdalbana eftersom att vi spelade alldeles för höga nivåer =) men det är ju festligt...rullen åkte dock ner en nivå igår...och ligger nu på cirka $8450 eller nått...

 

Men den sifran ska vi försöka ändra på. På ett possitivt sätt förståss =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...