Onkel Burt Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Ofta läser man rådet att pausa från poker efter en bad-streak. Har nu haft en tre månader lång period med "onormalt" mkt oflyt och känner att jag lärt mig hantera tilten bättre då utdragningarna har haglat tätt, men självförtroendet är sämre och jag förväntar mig alltid att förlora en all-in om jag inte är 80% favorit. Detta leder också till en utdragningsnoja som gör att jag inte får ut max i vissa situationer. Ska jag spela vidare tills det vänder eller bör man alltid ta en längre paus för att nollställa hjärnan? Jag har inte backat under denna period, ligger marginellt +. Citera
pepe82 Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Har själv haft en jobbig period för ett tag sen tog 2st 1veckors paus men det hjälpte inte psykiskt. Det var först när jag nollställd allt och acceptera att de inköpen var borta och att forsätta där jag var som från start som det vände. Läs även en bra pokerbok det brukar hjälpa sjävlförtroendet. När du börjar igen gå ner 1-2 nivåer tills du känner dig säker sen kan du hoppa upp igen. Citera
Macroman Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Jag har inte backat under denna period, ligger marginellt +. Du har ingen "bad streak". Kom igen när du förlorat 15-30 inköp. Citera
Onkel Burt Postad 7 December , 2006 Författare Rapport Postad 7 December , 2006 Jag har inte backat under denna period, ligger marginellt +. Du har ingen "bad streak". Kom igen när du förlorat 15-30 inköp. Nej det har jag inte, som jag skrev är det bara "onormalt" mkt oflyt. Citera
Mr.Tony Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Jag har inte backat under denna period, ligger marginellt +. Du har ingen "bad streak". Kom igen när du förlorat 15-30 inköp. Nej det har jag inte, som jag skrev är det bara "onormalt" mkt oflyt. Va glad du är lite + samt antar du har % på bananer? Trodde du hade råbackat.... Citera
Steel Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Jag har inte backat under denna period, ligger marginellt +. Du har ingen "bad streak". Kom igen när du förlorat 15-30 inköp. Att ligga marginellt plus efter en tremånadersperiod kan visst innebära att man haft en badstreak. Det beror på hur mycket man spelar och hur vinnande man normalt sett är. 3 månader är väldigt lång tid för en grinder. Mitt råd är att köra vidare eftersom du klarar av att plussa även när det går trögt. Grinda på så kommer du ha riktigt flyt ett par dar snart, och plötsligt är du i toppform igen. Citera
Recommended Posts