Dave^ Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Jag bor i Linköping och skulle mer än gärna lägga vantarna på ett Nintendo Wii imorgon, har som ni förstår inte förhansbokat emellertid, men någon kanske vet var det går att få tag på ändå? Mycket tacksam för svar. EDIT: Jag kan även tänka mig att köpa det över nätet för övrigt. Citera
jacobmal Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 jag sitter lite på samma stol, skulle tro att blocket är största hoppet Citera
Sisko Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Du kan ju alltid spendera natten utanför Elgiganten. Citera
Dave^ Postad 7 December , 2006 Författare Rapport Postad 7 December , 2006 Hmm... spendera natten utanför Elgiganten, det känns lite väl jobbigt. Kan inte vara ledig på fredag morgon heller för den delen. Det kommer ju garanterat att släppas konsoller på blocket, som du skriver jacobmal, dessa kommer ju iofs att ha safttiga överpriser. Så får se hur det blir med det. Vad kräsen jag låter förresten. Citera
Dave^ Postad 7 December , 2006 Författare Rapport Postad 7 December , 2006 Läste en artikel på IDG om hur man får tag på Wii/PS3 före jul. Där rekommenderar dem att köpa på eBay. Har aldrig handalt där förut, hur lång tid tror ni att det tar från beställning till dörr? Antar att det kan variera mycket, men på ett ungefär så att säga. Citera
jacobmal Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Läste en artikel på IDG om hur man får tag på Wii/PS3 före jul. Där rekommenderar dem att köpa på eBay. Har aldrig handalt där förut, hur lång tid tror ni att det tar från beställning till dörr? Antar att det kan variera mycket, men på ett ungefär så att säga. en vecka, förmodligen snabbare vid inrikes Citera
devalanteriel2 Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Elgiganten är nog nåt att satsa på! När Xbox360 släpptes åkte jag och en kompis dit en timme innan det öppnade och vi fick en. Så antingen gäller det att vara tjej och liten så att man kan trängas, eller att vara där i god tid. Citera
Waggho Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Jag hade förhandsbokat en men de räckte inte ens till det. Fick dock en the office-dvd som kompensation så jag klagar inte. Citera
Fido Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Tragiskt att Wii ska säljas på att det är "billigare och enklare - men roligt!" och så kostar ett Wii ganska lika som ett fullutrustat Xbox 360. Yay! Citera
Basil Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Tragiskt att Wii ska säljas på att det är "billigare och enklare - men roligt!" och så kostar ett Wii ganska lika som ett fullutrustat Xbox 360. Yay! Um, en wii kostar 2700:- En 360 bra mer än så sist jag kollade. För övrigt, jag fattar inte vem som vill ha samma typ av spel om och om igen, bara för att grafiken är bättre. Spelen är ju likt förbannat dom samma. Nintendo erbjuder en ny spelupplevelse. Klart bästa valet. Citera
shombol Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Tragiskt att Wii ska säljas på att det är "billigare och enklare - men roligt!" och så kostar ett Wii ganska lika som ett fullutrustat Xbox 360. Yay! Um, en wii kostar 2700:- En 360 bra mer än så sist jag kollade. En 360 premium kostar som billigast 3290:- klart man lägger ner lite extra för en next-gen.. Finns dock en nackdel med Wii Citera
Basil Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Grafik är kul i 20 minuter. En unik spelkänsla är kul bra längre än så Citera
Scofield Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Varför köpa en wii?? läste på di.se idag att den gjorde mer skada i både kropp och hus än vad man tidigare trodde. Börja sporta på riktigt istället, bättre och roligare Citera
Hume Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 En 360 premium kostar som billigast 3290:-klart man lägger ner lite extra för en next-gen Men då kostar en extra handkontroll till 360 400:- medan en komplett kontroll till wii (wiimote+nunchuk) går på 800:- Sen följer ju självklart varken rgb- eller komponentkabel med. Där är ytterligare 500:- Citera
urmy Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Nintendos idé om att skapa en billig och bra spelmaskin verkar ju försvinna helt om detdär stämmer, priserna för kontrollerna och sladdarna etc. Till ett 360 ingår ju som skrivet mycket då du köper ett premiumpack, jag tror det är mer EV i 360 än Wii utan tvekan. Samt alla grymma kör och actionspel har 360, såsom gears of war etc. Nej, jag ska slå till på en 360 snart! Viva la 360! Citera
Waggho Postad 9 December , 2006 Rapport Postad 9 December , 2006 Tja, det är ju mest en fråga om tycke och smak. Jag tycker det är väldigt vettigt av nintendo att utveckla ett nytt koncept, varken särskilt roligt eller hållbart i längden att tre tillverkare ska konkurrera med in till förväxling identiska produkter. Själv drömde jag här om natten att jag spelade tennis på wii så valet är enkelt. Citera
Basil Postad 9 December , 2006 Rapport Postad 9 December , 2006 Gears of war i all ära, det är snyggt. Men det är ju exakt samma spel som duke nukem 3d var som kom för 12? år sedan. Bara en snyggare förpackning, samma spel. Spelade för övrigt "the adventures of Link" på en 8-bitars Nintendo häromdan och det är fortfarande kanon. Citera
Hume Postad 9 December , 2006 Rapport Postad 9 December , 2006 Gears of war i all ära, det är snyggt. Men det är ju exakt samma spel som duke nukem 3d var som kom för 12? år sedan. Bara en snyggare förpackning, samma spel. Gears of war är inte ens ett fps... Citera
robster80 Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Gears of war i all ära, det är snyggt. Men det är ju exakt samma spel som duke nukem 3d var som kom för 12? år sedan. Bara en snyggare förpackning, samma spel. Gears of war är inte ens ett fps... Nej men ganska nära... Citera
Dave^ Postad 11 December , 2006 Författare Rapport Postad 11 December , 2006 Hmm... ser ut som jag får bita i det sura äpplet och vackert vänta på nästa leverans. Hade tänkt att förhandsboka till den leveransen den här gången. Vart är det billigast och vilka får in den snabbast? Citera
Raimo Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Min flickvän vill ha ett WII hon tycker kontrollerna verkar roligt finns det någon som vet när nästa leverans av WII kommer? Har sett allt från slutet av januari 2007 till vecka 51 Citera
DaPine87 Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Nån som har skiten och kan berätta hur det är? Citera
nysta Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 såg att komplett.se ska få in en leverans den 1/1 och har runt 500 konsoler kvar att boka i den leveransen. MVH Daniel Citera
guta Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 En kompis till mig sålde sitt Wii för 6500 kr på Blocket till en (viljestark?) 9 åring med rik farsa. Det finns om man vill betala. Citera
Ziggy Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Fick hem ett wii idag (en något försenad julklapp till min son), och jag kan säga att vi är inte besvikna. Spelade hela kvällen och jag blev lika förtjust som grabben. Rekomenderar hans favorit "Rayman ravin rabbids" - massor av småspel som är lätta att lära sig. Är mycket roligare än det låter. Kontrollen funkar klockrent och har stor potential att användas på helt nya sätt i framtiden. Mycket enkel att konfigurera/koppla upp på nätet; iaf om man som jag har trådlöst nätverk hemma. Grafiken är väl inte så imponerande, men den är absolut inte dålig, spelglädjen däremot finns där defenitivt! Citera
Recommended Posts