Marcel Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Det ekonomiska incitamentet är nästan helt bortsopat och det var ett ganska kraftigt incitament för mig. Dock försöker jag övertyga mig själv om allt det där dravlet med personlig utveckling etc. När man väl börjar närma sig de trettio och givit pokern några år tror jag man känner att man fått nog av datorskärmen och är beredd att ge sig ut i arbetslivet. Men tänk dig själv.. onlineproffs vid 35 eller ett stimulerande vanligt jobb med ok paycheck.. vad väljer en normalt funtad människa? Citera
Staahla Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Det ekonomiska incitamentet är nästan helt bortsopat och det var ett ganska kraftigt incitament för mig. Dock försöker jag övertyga mig själv om allt det där dravlet med personlig utveckling etc. När man väl börjar närma sig de trettio och givit pokern några år tror jag man känner att man fått nog av datorskärmen och är beredd att ge sig ut i arbetslivet. Men tänk dig själv.. onlineproffs vid 35 eller ett stimulerande vanligt jobb med ok paycheck.. vad väljer en normalt funtad människa? Jo, det är tanken av mig själv som 35-årig nätgrinder som driver mig att studera vidare. Efter redan två år så är jag ganska less på pokern och det är inte med ett leende på läpparna jag stämplar in. Kan inte påstå att 40h veckorna lockar något vidare heller då jag blivit helt försoffad men det är väl som att börja träna igen förhoppningsvis, man kommer in in det. Citera
jello Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Mina gymnasiestudier har defintivt blivit lidande av mitt pokerspelande. Varför skrattar jag okontrollerat? Förlåt Jello... Gå in för skolan Jello, ta det varsamt när du börjar dricka alkohol och känn ingen press att bli av med oskulden, vänta tills du känner dig mogen. Har du självhävdelseissues? Citera
Marcel Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Mina gymnasiestudier har defintivt blivit lidande av mitt pokerspelande. Varför skrattar jag okontrollerat? Förlåt Jello... Gå in för skolan Jello, ta det varsamt när du börjar dricka alkohol och känn ingen press att bli av med oskulden, vänta tills du känner dig mogen. Har du självhävdelseissues? Jag sa faktiskt förlåt... jag blev bara så chockad av att du är 16 år gammal och typ nyss slutat köra moppe. Ett chockskratt.. det kan väl ingen hjälpa...? Citera
jello Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Mina gymnasiestudier har defintivt blivit lidande av mitt pokerspelande. Varför skrattar jag okontrollerat? Förlåt Jello... Gå in för skolan Jello, ta det varsamt när du börjar dricka alkohol och känn ingen press att bli av med oskulden, vänta tills du känner dig mogen. Har du självhävdelseissues? Jag sa faktiskt förlåt... jag blev bara så chockad av att du är 16 år gammal och typ nyss slutat köra moppe. Ett chockskratt.. det kan väl ingen hjälpa...? Att försöka mästra folk på internet är så fräscht! Citera
Marcel Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Jag hånar, inte mästrar (detta var en mästring ) Citera
Marcel Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 <----- What I said. Utveckla gärna. Citera
jello Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 <----- What I said. Utveckla gärna. Du är fräsch. Citera
me_too Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Saknar man familj och inte klarar att kombinera 4-6 h poker med heltidsstudier i teknik, ekonomi, juridik eller liknande tror jag man får det tufft när man kommer upp i de 30, bildar familj, skaffar villa (renoveringsobjekt såklart - det e ju billigare!) och kombinerar det med heltidsjobb 40-50h/vecka. Lägg till dålig sömn pga stressigt och skrikande ungar så kan man börja tala om att det e tufft o hinna grinda poker. Självklart hinner de flesta studenter med å spela poker 20-30 timmar per vecka, utan att det hämmar studierna. Finns väl ingen som plugar mer än 20-30 timmar per vecka i snitt. Allt beror väl på vilja och att man tycker poker o studierna är roligt. Citera
Björn85 Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Inga problem att spela 2h varje dag i kombination med vilken utbildning som helst. Svårigheten uppkommer dock om man även skall hänga på pokerforum och tänka på poker en stor del av sin vakna tid. Citera
Recommended Posts