fred93 Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Blev två turneringar idag med, en $3 och en $5. Bustade tidigt i båda. AK mot QQ all in pre och triss mot färgdrag all in på turn. Kanske drar igång NL25 grinden imorgon igen har inte riktigt bestämt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Gjorde ett försök med lite NL25 idag. Kanske är lite tidigt egentligen. Är väl kanske inte jättebra att slå sig ner vid 4 bord och så fort spelet drar igång så känns det som att allt ska gå åt helvete. Har verkligen noll självförtroende och så fort det dyker upp en spelbar hand så får jag bara en dålig känsla i magen. Antar att det enda sättet att få tillbaka själförtroendet är att hitta tillbaka till plusset men den här sessionen slutade på - 35$ Hade kunnat sluta i alla fall break even om det inte vore för att jag torskade en all in preflop med AA mot A10 i en pott på drygt $35. Inte direkt vad jag behöver just nu. Jag kan dock inte säga att jag är missnöjd med spelet. Träffade knappt några floppar och då är det svårt att vinna potter. Två jobbiga turnbeslut från senaste sessionen. Är det en ny bet som gäller i båda dessa lägen eller bör man sakta ner. Man vill ju inte ge FI gratiskort till något drag men samtidigt inte betala av om de floppat ett monster. Hand 63,077,016, Started at 2007-03-16 11:59 (EDT) Table 'HERO's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 1: morrisonjim. ($17,85 in chips) (on the button) Seat 5: HERO ($27,60 in chips) Seat 6: Zeieiz ($23,05 in chips) Seat 7: Cooper687 ($23,80 in chips) Seat 9: kallagol10 ($17 in chips) *** Blind Bet Round *** : HERO : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : Zeieiz : Call ($0,25) Cooper687 : Call ($0,25) kallagol10 : Call ($0,25) morrisonjim. : Fold HERO : Bet ($1,50) Zeieiz : Call ($1,50) Cooper687 : Call ($1,50) kallagol10 : Call ($1,50) *** Flop *** : HERO : Bet ($5) Zeieiz : Call ($5) Cooper687 : Fold kallagol10 : Fold *** Turn *** : HERO : ??? Hand 63,047,818, Started at 2007-03-16 11:53 (EDT) Table 'pasok333's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: mr_petu ($33 in chips) Seat 3: aggerdk ($7,55 in chips) Seat 6: HERO ($22,75 in chips) (on the button) Seat 7: Zirgil ($2,40 in chips) Seat 8: QQQQuad ($24,85 in chips) *** Blind Bet Round *** : Zirgil : Post Blind ($0,15) QQQQuad : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : mr_petu : Call ($0,25) aggerdk : Call ($0,25) HERO : Bet ($1,50) Zirgil : Fold QQQQuad : Call ($1,25) mr_petu : Fold aggerdk : Call ($1,25) *** Flop *** : QQQQuad : Check aggerdk : Check HERO : Bet ($3,75) QQQQuad : Call ($3,75) aggerdk : Fold *** Turn *** : QQQQuad : Check HERO : ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Seeeegt! En till timmes spel, + $7 men man får kämpa för varje cent. Träffar ingenting och inte en enda c-bet lyckas. Har alla fiskar rymt från Ongame eller? Fredagkväll men hittar inte en fisk. Blir checkraisad och re-raisad till döds i varenda hand förutom de få gånger man faktiskt har nånting, då hinner man knappt trycka på bet-knappen innan alla lagt sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Blev ytterligare 1,5 timme. Lyckades avskuta sessionen på + $21 vilket är helt ok med tanke på att jag åkte på en del jobbiga utdragningar vilket ledde till några tiltspel. Mot slutet vände det dock och fick bra betalt för en gångs skull med några bra händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 17 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Mars , 2007 En timmes spel under eftermiddagen, slutade på + - 0. Fick en bra start och var ett inköp upp men sen vände det. Toskade bl a en rätt stor pott med T-hög färg mot K-hög färg. Vad gör man på turn här. Tar gratiskortet med draget eller utnyttjar att han visar svaghet på turn och betar? Hand 67,733,210, Started at 2007-03-17 11:49 (EDT) Table 'pasok333's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 3: MELARO ($11,85 in chips) Seat 4: HERO ($23,10 in chips) Seat 5: Kullervo x ($35,30 in chips) (on the button) Seat 7: Chefstrich ($24 in chips) Seat 8: Axle4 ($17,20 in chips) *** Blind Bet Round *** : Chefstrich : Post Blind ($0,15) Axle4 : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : MELARO : Fold HERO : Call ($0,25) Kullervo x : Call ($0,25) Chefstrich : Bet ($1) Axle4 : Fold HERO : Call ($0,90) Kullervo x : Fold *** Flop *** : Chefstrich : Bet ($2) HERO : Call ($2) *** Turn *** : Chefstrich : Check HERO : ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 17 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Mars , 2007 En timme till. Fruktansvärt segt och enorm korttorka. 4 bord i en timme och ingen QQ-AA en enda gång. Hade väl en JJ och en jäkla massa AK som inte träffade floppen en enda gång. Lyckades i alla fall avsluta sessionen på + $13 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 Fortsatt motvind. Funderar på att börja folda AK preflop. Som det sett ut den här månaden så hade jag tjänat bra mycket på att göra det. Ett alternativ är ju annars att lära mg att spela AK, får fundera lite på det. Ska för övrigt göra livedebut ikväll på CC och deras 500 kr-turnering. Måste väl säga att jag är en aning underrullad för den turnerningen så det blir nog bara en engångsföretelese. Kände mig dock riktigt sugen på att spela poker med kort och marker för en gångs skull i stället för med mus och tangentbord. Om inte annat så blir det förhoppnnigsvis en trevlig kväll och en rolig erfarenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 Besöket på CC igår blev som väntat en trevlig upplevelse. Pokermässigt gick det väl inte så jättebra, åkte väl som 25:a av 80 så man behöver väl inte skämmas över placeringen. Jag var dock shortstack i stort sett hela turneringen och var aldrig riktigt med i matchen. Fick alla bra kort i början och vann bara småpotter. När blindsen gick upp så slutade korten komma. Borde med facit i hand chansat med att ställa med någon av alla skithänder. Nu höll jag på att blinda ut mig i hopp om att hitta en hyfsad hand men var till slut tvungen att ställa med Q7 och åkte mot KK. En aning bättre gick det för kompisen jag var där med som lyckades ta hem hela skiten och 15,2k. Man borde kanske bytt några procent När det gäller CG-grinden så hade jag idag den första bra sessionen på rätt länge. Då Ongame har gått från löst och fiskigt till snortajt och vekt på väldigt kort tid så testade jag att ändra spelstil rätt ordentligt. Brukar vanligtvis bara köra ABC och vänta på att nån fisk ska göra bort sig. Nu funkar inte det spelet längre så jag testade att köra mycket lösare och höja med många fler händer preflop och slå om rätt mycket på floppen vare sig jag hade nåt eller inte. Tog man inte hem potten på floppen så gjorde man det nästan alltid på turn eller river. Lyckades plussa $42 utan att vinna nån riktigt stor pott via showdown, bluffade och semibluffade nästan hem varenda pott vilket aldrig har gått att göra på Ongames NL25 tidigare. En rätt typiskt pott för dagens session. Brukar aldrig spela så här i vanliga fall men nu gick det hem nästan hela tiden. Hand 76,748,017, Started at 2007-03-19 13:02 (EDT) Table 'dresdok78's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: pokkerakias ($48,20 in chips) Seat 1: mikkopoika77 ($7,45 in chips) Seat 2: Incus1 ($27,05 in chips) (on the button) Seat 3: jampsa79 ($28,10 in chips) Seat 5: HERO ($36,10 in chips) Seat 7: mvahasoy2 ($24,95 in chips) *** Blind Bet Round *** : jampsa79 : Post Blind ($0,15) HERO : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : mvahasoy2 : Bet ($1) pokkerakias : Call ($1) mikkopoika77 : Fold Incus1 : Fold jampsa79 : Call ($0,85) HERO : Call ($0,75) *** Flop *** : jampsa79 : Check HERO : Check mvahasoy2 : Bet ($2) pokkerakias : Fold jampsa79 : Fold HERO : Raise ($6) mvahasoy2 : Call ($4) *** Turn *** : HERO : Bet ($11) mvahasoy2 : Fold Här en hand som tydligt visar hur extremt tajt spelet är på Ongame numera. Väljer att checka floppen då jag inte vill bygga en stor pott då vi båda har hyfsat stora stackar. Normalt sett så brukar jag beta en låg flopp med överpar men numera så får man bara syn av trissen och möjligtvis med TPTK. Checkar även turn och funderade på att checka ner även river men valde till slut att beta. Att han bara synar med kåken efter att inte betat på någon gata är ju rätt sjukt. Undrar hur många royals han behövde för att bygga upp sin stack till $41? Hand 76,760,827, Started at 2007-03-19 13:05 (EDT) Table 'dresdok78's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: pokkerakias ($46,70 in chips) Seat 1: mikkopoika77 ($7,45 in chips) Seat 2: Incus1 ($41,45 in chips) Seat 3: jampsa79 ($11,35 in chips) Seat 5: HERO ($44,05 in chips) Seat 7: mvahasoy2 ($25,55 in chips) (on the button) *** Blind Bet Round *** : pokkerakias : Post Blind ($0,15) mikkopoika77 : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : Incus1 : Call ($0,25) jampsa79 : Fold HERO : Bet ($1,25) mvahasoy2 : Fold pokkerakias : Fold mikkopoika77 : Fold Incus1 : Call ($1) *** Flop *** : Incus1 : Check HERO : Check *** Turn *** : Incus1 : Check HERO : Check *** River *** : Incus1 : Check HERO : Bet ($2) Incus1 : Call ($2) *** SUMMARY *** Pot: $6,60 | Rake: $0,30 pokkerakias lost $0,15 mikkopoika77 lost $0,25 Incus1 bet $3,25, collected $6,60, net $3,35 Shows [ ] (a full house, threes full of eights) jampsa79 lost $0 HERO lost $3,25 Shows [ ] (two pairs, Queens and eights) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaleRider Postad 19 Mars , 2007 Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 Ang. QQ-handen: Jag kan ju förstå hans tankar på flopp (ofarlig flopp låt fi cb:a och syna alt. miniraisa) och turn (han verkar ha missat floppen, men nudå?), men river? Vad är hans betrange egentligen!? M.U.P.P. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Mars , 2007 Blev precis en timmes lir. Hade riktigt bra flyt samtidigt som jag precis som igår lyckades plocka mycket potter tack vare det sjukt veka spelet. Till skillnad från igår så vann jag en del stora potter vilket gjorde att resultatet stannade på + $66 Vann bl a ett stor pott med 33 mot AA med floppat set. Lite senare på samma bord så re-raisar jag en höjning med AA till $4,5 (18bb) och får trots det tre syner, upplagt för katastrof alltså men för en gångs skull så kommer esset på floppen när man som allra mest vill se det. Dessutom så floppade en annan lirare set med 99 vilket gjorde potten riktigt stor. Här är en lite mer svårspelad hand från sessionen. Bara att folda här eller är det en push som gäller? Hand 81,584,149, Started at 2007-03-20 13:55 (EDT) Table 'EuroSigma's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: Marty Grass ($9,40 in chips) Seat 2: ojosasi- ($17,45 in chips) Seat 3: Esben1987 ($28,45 in chips) Seat 6: toukopoukkis ($30,35 in chips) (on the button) Seat 7: HERO ($21,35 in chips) Seat 9: Metrotek ($30,60 in chips) *** Blind Bet Round *** : HERO : Post Blind ($0,15) Metrotek : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : Marty Grass : Call ($0,25) ojosasi- : Call ($0,25) Esben1987 : Fold toukopoukkis : Fold HERO : Bet ($1,85) Metrotek : Fold Marty Grass : Fold ojosasi- : Call ($1,75) *** Flop *** : HERO : Bet ($3,45) ojosasi- : Raise ($10) HERO : ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Mars , 2007 Hann med en timmes kvällsgrind också. Märkte att spelet är bra mycket lösare vid den här tiden på dygnet. Dessvärre så var mitt flyt från tidigare idag helt bortblåst. Torskade ett inköp rätt tidigt när jag med Q J torskade mot KK på K 10 9 9-bord. Tappade fokus en aning efter det och slängde bort lite pengar med onödiga bluffar. Mot slutet så vände det dock och i kvällens sista hand så lyckades jag vinna en stor pott med ett floppat set vilket hyfsade siffrorna till - $6 vilket gör att jag plussat drygt $100 de två senaste dagarna. Hoppas jag kan fortsätta så resten av månaden så att jag kan putsa till månadsresultatet en aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 21 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Mars , 2007 Spelade nyss en resultatmässigt seg session som slutade + $1 Fortsatte ett spela det lösa spel som funkat rätt bra de senaste sessionerna. Tog dock en del dåliga beslut under sessionen vilket gjorde att resultatet blev som det blev. Vad sägs om dessa spel. Bara dumma och galna eller ok? Hand 85,651,219, Started at 2007-03-21 12:10 (EDT) Table 'tosa881's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: Greedstabb ($18,70 in chips) Seat 1: Isiger1 ($28 in chips) Seat 3: PanBagnat ($9,20 in chips) Seat 4: pirko ($24,60 in chips) (on the button) Seat 5: HERO ($58,05 in chips) Seat 6: DoesItBurn ($25,55 in chips) *** Blind Bet Round *** : HERO: Post Blind ($0,15) Greedstabb : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : Isiger1 : Fold PanBagnat : Call ($0,25) pirko : Call ($0,25) HERO : Call ($0,10) Greedstabb : Bet ($1) PanBagnat : Fold pirko : Call ($1) HERO : Call ($1) *** Flop *** : HERO : Check Greedstabb : Bet ($2,50) pirko : Fold HERO : Raise ($6) Greedstabb : Call ($3,50) *** Turn *** : HERO : Bet ($11,45) Hand 85,703,057, Started at 2007-03-21 12:22 (EDT) Table 'tosa881's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: Greedstabb ($33,40 in chips) Seat 1: Isiger1 ($34,15 in chips) Seat 3: PanBagnat ($7 in chips) (on the button) Seat 4: pirko ($24,05 in chips) Seat 5: HERO ($37,95 in chips) Seat 6: voyoucassis ($9,35 in chips) *** Blind Bet Round *** : pirko : Post Blind ($0,15) HERO : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : voyoucassis : Fold Greedstabb : Fold Isiger1 : Bet ($0,75) PanBagnat : Call ($0,75) pirko : Fold HERO : Call ($0,50) *** Flop *** : HERO : Check Isiger1 : Bet ($2) PanBagnat : Fold HERO : Call ($2) *** Turn *** : HERO : Check Isiger1 : Bet ($5) HERO : Call ($5) *** River *** : HERO : Bet ($10) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 21 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Mars , 2007 Blev 1,5 timmes spel till under kvällen, - $54 Det är som vanligt. Så fort man känner att vändningen är på väg så åker man på en ny käftsmäll. Är verkligen inne i en ond cirkel som jag inte kan ta mig ur. Det är helt omöjligt att hitta plusset vilket gör att jag i stort sett är frustrerad och halvtiltad hela tiden och i det tillståndet så är det svårt att vinna. Borde väl egentligen ta ett långt break från pokern eller lägga ner helt men får hela tiden för mig att jag ska kunna börja vinna igen och så kommer det vara imorgon också innan jag än en gång får motsatsen bevisad. Tänk om man vore smart nog att lägga alla dess timmar på nåt vettigt istället, kommer dock inte hända så varför bry sig. Slut på det här tiltinlägget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 22 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Mars , 2007 Gjorde ett nytt försök trots att jag visste att jag inte borde. Kände direkt att det skulle gå åt helvete vilket det också gjorde. Jag har tappat förmågan att läsa spelet eftersom jag bara har utdragningar och dåligt självförtroende i huvudet. Har inte psyke för att klara av en downswing på en månad. Spelet blir för lidande av de dåliga resultaten. Dagens session är nog den spelmässigt sämsta jag gjort på mycket länge. jag bluffade när jag visste att jag skulle bli synad, slowspelade ett set mot 3 spelare när det låg både färg- och stegdrag ute, synade en all in med K Q för att jag fick för mig att han inte hade något. Listan kan göras längre. I efterhand är det väldigt lätt att konstatera hur dåligt jag spelar men när jag väl är inne i spelet så kan jag inte tänka klart. Sessionen slutade - $46 Även om större delen av sessionen bara bestod av dåliga tiltspel så fanns det en hand som jag funderade en del över. Har efter floppen ett öppet stegdrag och ett överpar men valde till slut att folda. Rätt eller fel? Hand 90,233,370, Started at 2007-03-22 12:20 (EDT) Table 'juccaX's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 3: cheddarfin ($132,25 in chips) Seat 4: Myllyeke1 ($18,75 in chips) Seat 6: MicDin ($32,90 in chips) Seat 7: HERO ($30,80 in chips) (on the button) Seat 9: AlCarpone ($23,85 in chips) *** Blind Bet Round *** : AlCarpone : Post Blind ($0,15) cheddarfin : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : Myllyeke1 : Fold MicDin : Bet ($1) HERO : Raise ($3,45) AlCarpone : Fold cheddarfin : Call ($3,20) MicDin : Call ($2,45) *** Flop *** : cheddarfin : Check MicDin : Bet ($5) HERO : Tiltställer för en gångs skull inte utan lyckas hitta foldkanppen. Nu ska jag göra att försök att samla mig vilket jag antagligen inte kommer att lyckas med. Sen ska jag göra ett nytt försök att hitta tillbaka till mitt en gång vinnande pokerspel vilket jag med största sannolikhet inte heller kommer att lyckas med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 23 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2007 Blev lite turneringar istället för CG under kvällen. En $10 på Ongame och en $3 på Prima. På Ongame åkte jag ut strax efter första rasten, borde nog inte spela turneringar på Ongame. Av någon anledning så går det aldrig bra där. Visserligen så har jag inte fått en spelbar hand de tre senaste turneringarna där men spelet är ändå så pass löst att turneringarna bara blir lotto. Även om man kliver in med bäst hand så är man ju inte favorit när 3 sämre händer synar. På Prima brukar det gå bättre och det gjorde det idag med även om jag just nu är lika tiltad som vanligt efter att ha torskat med AQ mot KQ i sista handen. Hade legat riktigt bra till om jag vunnit den handen. Nu blev det bara $7 i vinst i den turneringen. Ska man se det positivt så... Nej, glöm det förresten. Poker suger just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 24 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2007 Gjorde verkligen ett helhjärtat försök att hitta tillbaka till spelet och till plusset ikväll. Jag bestämde mig för att spela en riktig maratonsession och lova mig själv att hela tiden vara fullt fokuserad och inte tilta även om det går tungt. Fredagkvällar är nog de dagar då jag vunnit mest och då spelet brukar vara som sämst. Jag tänkte att om jag verkligen håller vad jag lovat mig själv så ska det nästan vara omöjligt att inte plussa på NL25. 4 timmar och 1 457 händer senare så är jag $3 rikare och allt känns åt helvete. Jag kan inte skylla på nånting. Visserligen så backar jag inte men det faktum att jag helt enkelt inte kan vinna på poker längre är tillräckligt jobbigt att ta. Jag känner att jag spelar min bästa poker men det räcker helt enkelt inte. På en 4-timmars session så åker man på en del utdragningar så det får jag acceptera, det hände dessutom ett flertal gånger att jag drog ut så resultatet känns rättvisande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hnk Postad 24 Mars , 2007 Rapport Share Postad 24 Mars , 2007 Alla kan inte vinna på poker.... Jag tycker du borde nöta HU så kommer du få en helt ny känsla för spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 24 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2007 Alla kan inte vinna på poker....Jag tycker du borde nöta HU så kommer du få en helt ny känsla för spelet. Får fundera på det även om det tveklöst är det jag är sämst på just nu. Ska dock först göra ett försök med Ipoker nästa månad och se om det är någon skillnad. Det känns verkligen som spelet har blivit avservärt mycket bättre på Ongame senaste tiden men det kanske är jag som blivit sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 24 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2007 Spelade precis 1,5 h och lyckades faktiskt plussa $22 Åkte på riktigt mycket utdragningar men gjorde det hela tiden mot shortstacks och när jag sedan fick lite flyt med mig så var det mot stora stackar. Lyckades bl a vinna en rätt stor pott med AK mot JJ på floppen 10 J Q. Kanske blir lite mer spel under kvällen om jag inte kommer på bättre tankar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2007 Blev lite mer spel under kvällen, lite turneringar och liter CG, totalt - $12 Spelet var så fiskigt att det var helt sjukt att jag inte lyckades plussa. Jag har spelat rätt dåligt den senaste tiden och förtjänat att torska en del men nu spelade jag inte dåligt. Tvärtom så spelade jag rätt bra men vad får man för det? En rigg så som är så uppenbar att det är pinsamt. Det ska fan inte vara möjligt att torska så många potter som favorit men om jag inte spelar dåligt så måste ju pokergudarna hindra mig från att plussa på något annat sätt. Jag ska i alla fall hålla känslorna i styr och konstatera att jag spelat bra poker idag. Att jag inte plussade mer än vad jag gjorde under dagen berodde endast på en enorm otur och en rejäl motrigg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2007 Funderade på att lira lite turneringar idag men bestämde mig för att lira CG istället. Efter 1,5 timmes spel och - $66 så ångrar jag det beslutet. jag gör verkligen allt jag kan för att komma ur den här svackan men det är helt omöjligt. Jag har visserligen spelat rätt dåligt den senaste tiden men för att man ska kunna ta sig i kragen och sluta tilta så måste man ju känna att man får betalt dem gångerna man spelar bra. När man torskar lika mycket av att spela bra som av att spela dåligt så blir det till slut omöjligt att hålla spelet uppe och till slut så orkar jag helt enkelt inte. Jag förtjänade inte att backa den här sessionen men gör det ändå med $66. Hur ska man kunna fortsätta att motivera sig att spela bra poker när samma sak händer gång på gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2007 Gårdagen fick bli en pokerfri dag och det var nog lika bra det. behövde nog en dags vila från pokern. Idag var jag dock tillbaka och lyckades efter en timmes grind plussa $60 Klart bättre spel från min sida än det varit den senaste tiden men jag hade en del tur också men det tyckte jag nästan att jag förtjänade efter en tid med mycket utdragningar. Nu känner jag mig lite positiv fr första gången på typ en vecka och jag hoppas att den känslan kan få hålla i sig ett tag till och att jag kan avsluta månaden hyfsat i alla fall. Battle of the blinds. Ok att slå om igen med draget? Fick känslan att FI kan slå om med mycket här och hoppades att kunna ta hem potten med en rejäl raise. Hand 112,589,153, Started at 2007-03-27 11:20 (EDT) Table 'tommyt30's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: Nyman7 ($15,05 in chips) (on the button) Seat 2: HERO ($27,70 in chips) Seat 4: _snurre_ ($25,20 in chips) Seat 6: jalke_15 ($31,30 in chips) Seat 8: chainik2 ($23,50 in chips) *** Blind Bet Round *** : HERO : Post Blind ($0,15) _snurre_ : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : jalke_15 : Fold chainik2 : Fold Nyman7 : Fold HERO : Bet ($0,60) _snurre_ : Call ($0,50) *** Flop *** : HERO : Bet ($1,10) _snurre_ : Raise ($4) HERO : Raise ($14) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2007 Blev en timme till under kvällen. En rätt seg session men + $5 i alla fall vilket gör att jag idag tagit igen förlusten från katastrofsessionen i söndags. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2007 Hann med en timmes lir precis, gick riktigt bra och plussade $48 Två bra dagar i rad nu vilket inte känns helt fel. Nu gäller det bara att jag lyckas undvika den djupa svacka som jag alltid lyckas plocka upp efter att ha haft några bra dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fred93 Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Torsdagen blev dessvärre pokerfri men idag var jag tillbaka och har hunnit med 1,5 timmes grind. Blev dessvärre en rätt seg session med mycket skräpkort. Resultatet stannade på - $5 Blev i alla fall klar med en reloadbonus på $75 så nu ska jag testa Ipoker. Rätt sjuk hand från idag. Handen är helt ointressant hela vägen men vad händer på river. Kan man syna? Hand 125,109,599, Started at 2007-03-30 09:57 (EDT) Table 'Rubinskie's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: Dalojse76 ($27,40 in chips) Seat 1: GUY7534 ($33,55 in chips) Seat 2: vynil_junkey ($97,15 in chips) (on the button) Seat 3: HERO ($24,35 in chips) Seat 4: Jaacken ($17,10 in chips) *** Blind Bet Round *** : HERO : Post Blind ($0,15) Jaacken : Post Blind ($0,25) Dealt to HERO: Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : Dalojse76 : Fold GUY7534 : Bet ($0,50) vynil_junkey : Call ($0,50) HERO : Call ($0,35) Jaacken : Call ($0,25) *** Flop *** : HERO : Check Jaacken : Check GUY7534 : Bet ($0,25) vynil_junkey : Fold HERO : Call ($0,25) Jaacken : Call ($0,25) *** Turn *** : HERO : Check Jaacken : Check GUY7534 : Check *** River *** : HERO : Bet ($2) Jaacken : Raise ($10) GUY7534 : Raise ($18) HERO : ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts