Gå till innehåll

fred93 - Lägger ned dagboken


fred93

Recommended Posts

Spelade precis en session på en timme på Ipoker. Tänkte att jag skulle cleara CDpokers $100 bonus så jag satte in pengar utan att egentligen ha någon aning om hur mycket 12 000 poäng är vilket är det som krävs för att få bonusen.

 

En timme senare hade jag fått ihop 78 poäng. Det innebär att jag kommer att behöva spela ca 150 timmar på 4 bord för att bli klar med bonusen. Den är med andra ord rätt omöjlig att cleara på NL20.

 

Lirar man så lågt som jag gör så får man väl acceptera att det inte regnar bonusar över en men de flesta nätverk brukar ju ha bonusar som man i alla fall kan cleara inom en rimlig tid men jag har inte hittat några såna på Ipoker. Någon som vet någon?

 

Spelet gick i alla fall helt ok och jag lyckades avsluta sessionen på + $42 efter att bl a fått riktigt bra betalt när jag fick fyrtal i ess med AQ och var upp mot JJ som FI vägrade släppa. Känns dock som att jag kommer casha ut från CDpoker igen rätt snart. Känns onödigt att spela helt utan bonus eller RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 307
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev 2 timmars spel till och + $27

 

Har fått en rätt bra start på Ipoker men jag vet fortfarande inte om jag vill spela där. Verkar ju rätt fiskigt så det kanske är värt att spela där utan bonus eller så får man fortsätta leta efter nån annan sajt på Ipoker med något bättre erbjudande.

 

Nu är det i alla fall färdigspelet för idag och för första gången på länge så ligger jag på plus den här månaden :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit 2 timmars spel idag med. Blev en rätt seg session men avslutade i alla fall + $11

 

Har nu bestämt mig för att lägga ner spelet på Ipoker. Framförallt för att det inte finns några bonusar som går att cleara på NL20 men också för att jag inte lyckas få ut några HH:s vilket är rätt tråkigt. Fick ett erbjudande om reloadbonus från Betway så det blir Prima ett tag framöver. Sen blir det antagligen Ongame igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det dags att sammanfatta månaden.

 

Mars var den månaden det var tänkt att jag skulle ta steget upp till NL50. Dessvärre så tvingades jag konstatera att steget upp dit var rätt stort jämfört med NL20-25. Backade rakt ut och blev rejält utspelad vilket jag verkligen inte är van vid. Efter februari månad som var riktigt bra så var självförtroendet på topp och att behöva inse att man inte håller på NL50 var rätt tungt då jag verkligen inte hade räknat med en så stor skillnad.

 

Att ta igen förluster från NL50 på NL20-25 är ju inte det lättaste då man måste plussa två inköp för att ta igen ett. Därför så blir resultatet den här månaden en ganska stor besvikelse. Räknar man in RB som kommer om ett par dagar så slutar i alla fall månaden på + $100

 

Totalt så har jag spelat ca 65 timmar den här månaden men då har jag räknat in turneringar bland dem timmarna och till skillnad från Februari så har det blivit rätt mycket av den varan. Det var framförallt en tredjeplats i en $3-turnering på Prima som gjorde att motivationen för turneringar ökade. Efter den så har det dock gått rätt segt på turneringsfronten och sanningen är nog den att jag inte är någon vidare turneringsspelare. Tappar helt klart en del värde på att spela turneringar i flera timmar när jag hade kunnat grinda CG men grejen är ju den att poker aldrig blir så spännande som när man går långt i en turnering så jag kommer nog fortsätta att köra några turneringar i fortsättningen också. Förhoppningsvis så kan man klonka sig riktigt långt i någon nästa månad så det inte bara blir slöseri med tid.

 

EDIT: Resultat postas på sida 1 numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så drar vi igång grinden för april då. Lirade precis en timme och hade en sån där session där allting funkade. Tiltade en lirare rejält efer att ha vunnit två stora potter inom kort tid med färg mot triss båda gångerna. Sessionen slutade + $63

 

Här är en hand från senaste sessionen. Esset på turn känns som ett riktigt bra kort men den tredje nian på river vet jag inte om jag ska tycka om eller hata. När han miniraisar mitt riverbet är frågan om man ska ställa eller nöja sig med en syn.

 

** Game ID 1297958250 starting - 2007-04-01 14:22:00

** Black Cats Whisker [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- HERO sitting in seat 1 with $38.10

- joju79 sitting in seat 2 with $13.55

- bookie003 sitting in seat 3 with $25.71 [sitting out]

- taki1985 sitting in seat 4 with $19.50 [Dealer]

- pokerdex sitting in seat 6 with $4.90

 

pokerdex posted the small blind - $0.10

HERO posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to therethere: :Js::Jc:

joju79 folded

taki1985 called - $0.20

pokerdex folded

HERO bet - $1.00

taki1985 called - $1.00

 

** Dealing the flop: :Jh::9s::9d:

HERO checked

taki1985 checked

 

** Dealing the turn: :Ad:

HERO bet - $1.55

taki1985 called - $1.55

 

** Dealing the river: :9c:

HERO bet - $4.00

taki1985 raised - $8.00

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite mer spel under kvällen. Gjorde ett försök med en $10 turnering på Prima där jag dessvärre bustade rätt snabbt. Sen blev det 1,5 timmes CG som slutade - $9 efter mycket dåligt spel kombinerat med utdragningar. Som tur var så fanns det en pott som räddade upp resultatet då jag med QQ mötte AQ och 44 på en 4 Q 9-flop, ingen lyckades folda och potten landade på $67 vilket är en av de större potterna jag vunnit sett till antalet bb. Att jag ändå lyckades backa säger en del om hur spelet fungerade i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit två st entimmarssessioner idag. I den första så spelade jag rätt dåligt och backade $6 I den andra så spelade jag riktigt bra poker, bästa sessionen spelmässigt på länge måste jag säga, tog extremt få felbeslut och slutade på + $52

 

Blev förövrigt klar med en reloadbonus på $50 från Betway.

 

Ett av de svårare besluten under sessionen. Syn eller fold? Vad sätter ni FI på utan någon speciell read?

 

** Game ID 1301012748 starting - 2007-04-02 22:58:22

** Black Gladiator [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- HERO sitting in seat 1 with $20.10

- shiva83 sitting in seat 2 with $10.49

- martial76 sitting in seat 3 with $20.68

- jimjayefc sitting in seat 4 with $12.86 [sitting out]

- shazil23 sitting in seat 5 with $14.86

- Axl86 sitting in seat 6 with $24.22 [Dealer]

 

HERO posted the small blind - $0.10

shiva83 posted the big blind - $0.20

shazil23 posted to play - $0.20

 

** Dealing card to HERO: :Th::Td:

martial76 folded

shazil23 checked

Axl86 raised - $0.80

HERO called - $0.80

shiva83 called - $0.80

shazil23 called - $0.80

 

** Dealing the flop: :9s::3s::4d:

HERO bet - $2.00

shiva83 folded

shazil23 went all-in - $14.26

Axl86 folded

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En timmes lir idag. Fortsatt bra spel från min sida och även bra flyt, slutade + $41

 

Har fått en helt ok start på månaden får man säga men nu blir det tråkigt nog ett break från pokern resten av veckan pga fotbollsläger. Tillbaka igen på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att spela poker för att det är roligt (= turneringar) om du så måste spela så låga nivåer så att det inte är lönande. Maxiera spänningen istället. Multitabla några mini-inköps-turneringar så har du nästan garanterat lite spänning varje kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man tillbaka på allvar med CG-grinden. Blir Ongame ett tag framöver nu och lite reload-bonusar.

 

Att jag haft ett break på fem dagar kändes faktiskt. Kände mig rätt förvirrad till en början och det tog ett tag innan jag kom in i spelet igen. Efter en timme så hade jag dock lyckats med att plussa $29 vilket känns helt ok.

 

Här är en hand från senaste sessionen.

 

Floppar nötterna och får en kraftig raise emot mig vilket inte är helt fel. Funderade på att slå om igen men nöjde mig med synen. Turn är dessvärre ett riktigt skitkort och FI fortsätter att beta. Vad gör man här?

 

Hand 168,163,797, Started at 2007-04-09 13:13 (GMT+2)

Table 'A nesqaridze's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: silbanus ($23,70 in chips)

Seat 2: x ruli ($28,70 in chips)

Seat 5: distels ($6,50 in chips)

Seat 6: HERO ($39,90 in chips)

Seat 7: thepete30 ($20,70 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

silbanus : Post Blind ($0,15)

x ruli : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Jh:

Dealt to HERO: :Kh:

*** Pre-Flop *** :

distels : Fold

HERO : Bet ($1)

thepete30 : Call ($1)

silbanus : Fold

x ruli : Fold

*** Flop *** : :9s::Qh::Tc:

HERO : Bet ($1,75)

thepete30 : Raise ($5)

HERO : Call ($3,25)

*** Turn *** : :9c:

HERO : Check

thepete30 : Bet ($5)

HERO : ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det dags för en sån där session där allt som kan gå fel går fel. 1,5 timmes spel och - $92 En av de resultatmässigt sämsta sessionerna jag nånsin haft på NL25. Jag är dock inte missnöjd med spelet på något sätt utan snarare nöjd att jag lyckades hålla sifforna nere rätt hyggligt ändå. $92 är visserligen mycket men med tanke på hur extremt mycket otur jag hade så är det ett bra resultat. Jag tror ärligt talat inte att jag hade plussat om jag hade kunnat se motståndarnas hålkort den här sessionen.

 

Det var inte nog med att utdragningarna haglade, förlusterna skulle också maximeras på de mest sjuka sätt. Satt FI på straight flush så satt man själv på A-höga färgen. Drog man till stege och FI till färg så kom det enda kort som både fyllde stegen och färgen. Så såg det ut hela tiden.

 

Nu är det bara att stryka ett streck över den här sessionen och köra vidare. Trots det här så har månaden ändå börjat rätt hyggligt så jag får hoppas att jag lyckades samla ihop hela månadens otur idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Här är en hand från senaste sessionen.

 

Floppar nötterna och får en kraftig raise emot mig vilket inte är helt fel. Funderade på att slå om igen men nöjde mig med synen. Turn är dessvärre ett riktigt skitkort och FI fortsätter att beta. Vad gör man här?

 

Hand 168,163,797, Started at 2007-04-09 13:13 (GMT+2)

Table 'A nesqaridze's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: silbanus ($23,70 in chips)

Seat 2: x ruli ($28,70 in chips)

Seat 5: distels ($6,50 in chips)

Seat 6: HERO ($39,90 in chips)

Seat 7: thepete30 ($20,70 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

silbanus : Post Blind ($0,15)

x ruli : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Jh:

Dealt to HERO: :Kh:

*** Pre-Flop *** :

distels : Fold

HERO : Bet ($1)

thepete30 : Call ($1)

silbanus : Fold

x ruli : Fold

*** Flop *** : :9s::Qh::Tc:

HERO : Bet ($1,75)

thepete30 : Raise ($5)

HERO : Call ($3,25)

*** Turn *** : :9c:

HERO : Check

thepete30 : Bet ($5)

HERO : ???

All in och hoppas på syn av Qx.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde i handen ovan. Fick syn av klöverdraget och vann.

 

Idag var det för övrigt dags att försöka hitta tillbaka till spelet och till plusset efter gårdagens katastrofsession. Efter 1,5 timme så avslutade jag på + $7. Får vara nöjd med resultatet då jag verkligen inte förtjänade gröna siffror den här sessionen. Lyckades med två rätt ordentlig utdragningar och hade lätt kunnat sluta rätt rejält back den här sessionen med. Får vara glad att jag kom undan den här gången och hoppas att jag kan hitta känslan snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timmes spel idag och + $17. Spelade väl rätt ok idag även om jag var lite väl vek i vissa situationer. Har dessvärre en dålig vana att bli det då jag råkat ut för allt för många riggade händer under en kort period.

 

Vad sägs om den här? River känns ju som det ultimata drömkortet men för andra gången på tre dagar så springer jag in i en straight flush. Förra gången var det med esshöga färgen och nu med kåken.

 

Hand 179,587,911, Started at 2007-04-11 23:00 (GMT+2)

Table '---' HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: mslac69 ($46,70 in chips)

Seat 1: BEN AHMED ($14,40 in chips)

Seat 2: ElGamo20 ($22,85 in chips)

Seat 4: Tiplu100 ($20,65 in chips)

Seat 5: HERO ($22,75 in chips)

Seat 7: A nesqaridze ($32,45 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

mslac69 : Post Blind ($0,15)

BEN AHMED : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :5s:

Dealt to HERO: :6s:

*** Pre-Flop *** :

ElGamo20 : Fold

Tiplu100 : Call ($0,25)

HERO : Call ($0,25)

A nesqaridze : Fold

mslac69 : Call ($0,10)

BEN AHMED : Check

*** Flop *** : :6h::3d::6d:

mslac69 : Check

BEN AHMED : Check

Tiplu100 : Check

HERO : Bet ($0,70)

mslac69 : Fold

BEN AHMED : Call ($0,70)

Tiplu100 : Call ($0,70)

*** Turn *** : :Qc:

BEN AHMED : Check

Tiplu100 : Check

HERO : Bet ($2)

BEN AHMED : Call ($2)

Tiplu100 : Call ($2)

*** River *** : :5d:

BEN AHMED : Check

Tiplu100 : Bet ($4)

HERO : Raise ($19,80)

HERO : All In ($19,80)

BEN AHMED : Call ($11,45)

BEN AHMED : All In ($11,45)

Tiplu100 : Call ($13,70)

Tiplu100 : All In ($17,70)

*** SUMMARY ***

Pot: $56,55 | Rake: $1,50

mslac69 lost $0,25

BEN AHMED bet $14,40, collected $41,95, net $27,55 Shows [ :4d::7d: ] (a straight flush, sevens high)

ElGamo20 lost $0

Tiplu100 lost $20,65 Shows [ :8d::Qd: ] (a flush, Queen high)

HERO bet $22,75, collected $14,60, net -$8,15 Shows [ :5s::6s: ] (a full house, sixes full of fives)

A nesqaridze lost $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1,5 timmes spel idag. Det var längesen jag hade så tråkigt när jag spelade poker. Extrem korttorka hela sessionen och så fort man hittade en hygglig hand så hade nån annan en bättre. Lyckades i alla fall vinna några småpotter här och där vilket begränsade förlusten till $2

 

Jag tar gärna emot synpunkter på den här handen, både när det gäller flop, turn och river. Känns som att jag är alldeles för vek just nu och tror att motståndarna floppat nötterna varje gång dem synar ett bet.

 

Hand 184,085,921, Started at 2007-04-12 23:18 (GMT+2)

Table 'juccaX's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: HERO ($29,55 in chips) (on the button)

Seat 2: VanMark80 ($67 in chips)

Seat 5: ou812didu ($25,65 in chips)

Seat 8: AceCapture ($24,10 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

VanMark80 : Post Blind ($0,15)

ou812didu : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :9d:

Dealt to HERO: :9h:

*** Pre-Flop *** :

AceCapture : Call ($0,25)

HERO : Bet ($1,25)

VanMark80 : Call ($1,10)

ou812didu : Call ($1)

AceCapture : Fold

*** Flop *** : :6s::8s::7h:

VanMark80 : Check

ou812didu : Check

HERO : Bet ($2,65)

VanMark80 : Call ($2,65)

ou812didu : Fold

*** Turn *** : :4c:

VanMark80 : Check

HERO : Check

*** River *** : :Ts:

VanMark80 : Bet ($8)

HERO : Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt att kuta in i riggade händer som några du har postat, men om du tänker spela på Ongay så är det bara att vänja sig... Seriöst, vidrigare nätverk finns inte. Fly medan du kan!

 

Jo, jag antar att jag får skylla mig själv. Har dock inte hittat nåt bättre nätverk så jag blir nog dessvärre kvar där ett tag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två timmars spel idag, - $68. Större delen av förlusten skedde genom ren tilt. Jag kan helt enkelt inte acceptera att jag inte längre plussar på NL25 så jag börjar donera bort pengar istället. Av någon anledning så väljer jag det alternativet istället för att sitta och grinda timme efter timme och gå break even. Jag tiltade verkligen inte för att jag var arg över någon utdragning utan det skedde verkligen för att jag helt enkelt var uttråkad. Riktigt illa egentligen men just nu så bryr jag mig inte så mycket vilket också det är riktigt illa. Jag har helt enkelt tappat motivationen som en följd av de dåliga resultaten den senaste tiden och är inne i en ond cirkel som jag inte kan ta mig ur.

 

När jag är lite piggare så får jag ta mig en funderare på vad jag ska göra med mitt pokerspel. Dags för en paus kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1,5 timmes spel under kvällen. Under de första 20 minuterna floppade jag trissen med ett PP två gånger. Den ena gången floppade FI stege, den andra floppade FI färg. Det roliga med de här två händerna är att jag i båda fallen satte kåken och vann två fina potter. I övrigt gick det dock som vanligt (dåligt) och att sessionen slutar på + $36 känns inte som något att vara speciellt nöjd över då det bara var p g a två stora potter där jag drog ut på turn och river som jag lyckades plussa.

 

Det känns som att jag stannat i utvecklingen samtidigt som de dåliga spelarna antingen blivit bättre eller lagt av. Har ingen edge längre och är numera bara en average-spelare på NL25 som bara sitter och byter pengar med dem andra fiskarna vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagen blev pokerfri bortsett från lite livespel med kompisar. Idag blev det dock en timmes spel och + $5

 

Var en rätt actionfylld session där jag träffade mycket floppar vilket gjorde det rätt kul att spela. Dessvärre så fanns det motståndare som också träffade mycket och i vissa fall bättre än jag vilket gjorde att det blev ett rätt blygsamt resultat. Jag gjorde dessutom en hel del dåliga spel och förtjänade inte direkt att plussa.

 

Dessvärre så är motivationen fortfarande rätt dålig. Det är visserligen rätt kul att spela men känner inte samma motivation som förut när det gäller att analysera mitt spel och posta händer o s v. Det här gör att jag inte på långa vägar spelar mitt A-game och då blir det inte heller några bra resultat. Får hoppas att det blir ändring på det snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...