Gå till innehåll

fred93 - Lägger ned dagboken


fred93

Recommended Posts

  • Svars 307
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade tänkt posta lite händer men hittade inga intressanta. Får se om det blir mer grind under kvällen. Kanske ska köra nån turnering som uppvärmning inför SM imorgon. Min rulle tillåter egentligen inte några $320-inköp men jag blir stakad till 80 % av en polare mot att han tar 80 % av vinsten. Blir det övervärde så känns det som en ganska bra deal, även om det kan bli en riktigt lång kväll om man skulle lyckas hänga kvar ett tag.

 

Seriost, inser du inte hur värdelös den dealen var? Eller misstolkar jag det hela om jag får det till att din polare tog 80% av det du cashade? Sorry, men har nog aldrig sett en sämre deal :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriost, inser du inte hur värdelös den dealen var? Eller misstolkar jag det hela om jag får det till att din polare tog 80% av det du cashade? Sorry, men har nog aldrig sett en sämre deal :|

 

Du tolkade det rätt, han tog 80 % av $1059 = $847

 

Tack vare att han erbjöd mig den dealen så fick jag chansen att delta i en turnering med ett riktigt stort övervärde som jag annars inte hade haft rulle för att köpa in mig till. Kan i efterhand konstatera att jag varit drygt $200 fattigare om jag inte gått med på dealen, men vad tycker du är en rimligt deal??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriost, inser du inte hur värdelös den dealen var? Eller misstolkar jag det hela om jag får det till att din polare tog 80% av det du cashade? Sorry, men har nog aldrig sett en sämre deal :|

 

Du tolkade det rätt, han tog 80 % av $1059 = $847

 

Tack vare att han erbjöd mig den dealen så fick jag chansen att delta i en turnering med ett riktigt stort övervärde som jag annars inte hade haft rulle för att köpa in mig till. Kan i efterhand konstatera att jag varit drygt $200 fattigare om jag inte gått med på dealen, men vad tycker du är en rimligt deal??

 

Jag skulle då aldrig gå med på att ge bort mer än 60%. Då kan det va i så fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriost, inser du inte hur värdelös den dealen var? Eller misstolkar jag det hela om jag får det till att din polare tog 80% av det du cashade? Sorry, men har nog aldrig sett en sämre deal :|

 

Du tolkade det rätt, han tog 80 % av $1059 = $847

 

Tack vare att han erbjöd mig den dealen så fick jag chansen att delta i en turnering med ett riktigt stort övervärde som jag annars inte hade haft rulle för att köpa in mig till. Kan i efterhand konstatera att jag varit drygt $200 fattigare om jag inte gått med på dealen, men vad tycker du är en rimligt deal??

 

Jag skulle då aldrig gå med på att ge bort mer än 60%. Då kan det va i så fall..

 

 

Inget konstigt alls med att ta emot en sån deal när man lirar nl25 och nl20 och buy-inet är på över $300, även om det inte är så bra betalat så är det ju om inte annat skoj som fan att lira en sån turnering, och det fick han göra gratis nu :) grats till itm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriost, inser du inte hur värdelös den dealen var? Eller misstolkar jag det hela om jag får det till att din polare tog 80% av det du cashade? Sorry, men har nog aldrig sett en sämre deal :|

 

Du tolkade det rätt, han tog 80 % av $1059 = $847

 

Tack vare att han erbjöd mig den dealen så fick jag chansen att delta i en turnering med ett riktigt stort övervärde som jag annars inte hade haft rulle för att köpa in mig till. Kan i efterhand konstatera att jag varit drygt $200 fattigare om jag inte gått med på dealen, men vad tycker du är en rimligt deal??

 

Jag skulle då aldrig gå med på att ge bort mer än 60%. Då kan det va i så fall..

 

Om det bara är procentsatsen som du tycker är dålig så förstår jag inte riktigt hur du tänker. Nu betalade jag $64 av inköpet vilket var 20 %. Om inköpet till SM varit billigare och $64 varit 40 %, hade dealen varit bättre då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriost, inser du inte hur värdelös den dealen var? Eller misstolkar jag det hela om jag får det till att din polare tog 80% av det du cashade? Sorry, men har nog aldrig sett en sämre deal

 

Seriöst, köp in dig till vilken tunering som helst, folda dig itm och casha 3*buyin? Nej, övervärde växer inte på träd....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare 1,5h spel. Åkte på en del utdragningar men lyckades avsluta sessionen på + $5

 

Rätt spelat?

 

Hand 1,376,337,889, Started at 2006-12-16 12:47 (EST)

Table 'Mr_Thorne's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: HERO ($33,80 in chips)

Seat 1: mialex x ($14,15 in chips)

Seat 4: Noddaba1 ($8,40 in chips)

Seat 8: Mulvadovic ($31,25 in chips) (on the button)

Seat 9: marcopolo974 ($23 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

marcopolo974 : Post Blind ($0,15)

HERO : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :7s:

Dealt to HERO: :8s:

*** Pre-Flop *** :

mialex x : Call ($0,25)

Noddaba1 : Call ($0,25)

Mulvadovic : Call ($0,25)

marcopolo974 : Call ($0,10)

HERO : Check

*** Flop *** : :Qh::5d::6s:

marcopolo974 : Check

HERO : Check

mialex x : Bet ($0,25)

Noddaba1 : Fold

Mulvadovic : Raise ($1)

marcopolo974 : Fold

HERO : Call ($1)

mialex x : Call ($0,75)

*** Turn *** : :3s:

HERO : Check

mialex x : Check

Mulvadovic : Bet ($1,50)

HERO : Call ($1,50)

mialex x : Call ($1,50)

*** River *** : :4h:

HERO : Bet ($2)

 

Rätt att ställa in?

 

Hand 1,376,396,287, Started at 2006-12-16 13:02 (EST)

Table 'HERO's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: DARTHVADER 6 ($26,75 in chips)

Seat 4: 2sharks ($17,10 in chips) (on the button)

Seat 5: HERO ($34,60 in chips)

Seat 6: Stursk5 ($24,50 in chips)

Seat 8: Hobbe80- ($28,70 in chips)

Seat 9: M.Sed ($8,50 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

HERO : Post Blind ($0,15)

Stursk5 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :9d:

Dealt to HERO: :9h:

*** Pre-Flop *** :

Hobbe80- : Fold

M.Sed : Call ($0,25)

DARTHVADER 6 : Fold

2sharks : Call ($0,25)

HERO : Bet ($1,35)

Stursk5 : Fold

M.Sed : Fold

2sharks : Call ($1,25)

*** Flop *** : :8d::7s::3d:

HERO : Bet ($2,75)

2sharks : Call ($2,75)

*** Turn *** : :Ts:

HERO : Check

2sharks : Bet ($3)

HERO : Raise ($30,35)

HERO : All In ($30,35)

2sharks : Call ($9,85)

2sharks : All In ($12,85)

 

Resultat:

 

December: + $346

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det dags för lite nattgrind. Först hade jag tänkt klonka hem lite turneringar och drog igång en $3 shorthanded freezeout på Prima och en $5 freezeout på Ongame. Det blev dock ändring av planerna då jag åkte ur båda på mindre än en kvart, bl a med en triss som fick stryk av stege på river i en pott som nästan hade tripplat min stack. Som om inte det var tiltande nog så händer det här nästan direkt när jag drar igång lite cash game-bord.

 

Hand 1,377,354,791, Started at 2006-12-16 17:31 (EST)

Table 'Mr_Thorne's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 2: oujjaa ($62,05 in chips)

Seat 5: HERO ($26,65 in chips)

Seat 6: goododds26 ($27,75 in chips) (on the button)

Seat 7: vilunki88 ($21,60 in chips)

Seat 8: Loikkanen ($15,75 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

vilunki88 : Post Blind ($0,15)

Loikkanen : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :As:

Dealt to HERO: :Ad:

*** Pre-Flop *** :

oujjaa : Fold

HERO : Bet ($1)

goododds26 : Fold

vilunki88 : Fold

Loikkanen : Raise ($15,50)

Loikkanen : All In ($15,75)

HERO : Call ($14,75)

*** Flop *** : :Qh::7d::7h:

*** Turn *** : :Qc:

*** River *** : :3c:

*** SUMMARY ***

HERO lost $15,75 Shows [ :Ad::As: ] (two pairs, Aces and Queens)

Loikkanen bet $15,75, collected $31,15, net $15,40 Shows [ :Ks::7c: ] (a full house, sevens full of Queens)

 

Jag kämpade dock vidare men snart händer det här.

 

Hand 1,377,493,965, Started at 2006-12-16 18:10 (EST)

Table 'hubi p's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: porthos666 ($35,40 in chips)

Seat 2: HERO ($24,20 in chips)

Seat 5: Pika21 ($13,30 in chips)

Seat 7: Asamonof ($50,70 in chips)

Seat 8: 6dido9 ($17,80 in chips)

Seat 9: TopyMcLuck ($19,95 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

porthos666 : Post Blind ($0,15)

HERO : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Qc:

Dealt to HERO: :Qd:

*** Pre-Flop *** :

Pika21 : Fold

Asamonof : Bet ($0,75)

6dido9 : Fold

TopyMcLuck : Call ($0,75)

porthos666 : Call ($0,60)

HERO : Raise ($3)

Asamonof : Call ($2,50)

TopyMcLuck : Fold

porthos666 : Fold

*** Flop *** : :6s::Jh::7d:

HERO : Check

Asamonof : Bet ($5)

HERO : Raise ($20,95)

HERO : All In ($20,95)

Asamonof : Call ($15,95)

*** Turn *** : :3d:

*** River *** : :Ad:

*** SUMMARY ***

HERO lost $24,20 Shows [ :Qc::Qd: ] (a pair of Queens)

Pika21 lost $0

Asamonof bet $24,20, collected $49,40, net $25,20 Shows [ :Jd::Ac: ] (two pairs, Aces and Jacks)

 

Vändningen kom dock även om det var nära att laptopen åkte ut genom fönstret ett par gånger. Här en nyckelpott som var början på vändningen.

 

Hand 1,377,583,249, Started at 2006-12-16 18:35 (EST)

Table 'hubi p's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: porthos666 ($57,45 in chips)

Seat 2: HERO ($30,75 in chips)

Seat 5: Pika21 ($30 in chips) (on the button)

Seat 7: Asamonof ($74,55 in chips)

Seat 8: 6dido9 ($25,25 in chips)

Seat 9: clintsez ($22,10 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Asamonof : Post Blind ($0,15)

6dido9 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Js:

Dealt to HERO: :Jh:

*** Pre-Flop *** :

clintsez : Call ($0,25)

porthos666 : Bet ($1,50)

HERO : Call ($1,50)

Pika21 : Fold

Asamonof : Fold

6dido9 : Fold

clintsez : Call ($1,25)

*** Flop *** : :Ac::9h::Jc:

clintsez : Check

porthos666 : Bet ($4)

HERO : Call ($4)

clintsez : Fold

*** Turn *** : :Th:

porthos666 : Bet ($4)

HERO : Raise ($25,25)

HERO : All In ($25,25)

porthos666 : Call ($21,25)

*** River *** : :2c:

*** SUMMARY ***

porthos666 lost $30,75 Shows [ :As::Kc: ] (a pair of Aces)

HERO bet $30,75, collected $62,90, net $32,15 Shows [ :Js::Jh: ] (three Jacks

 

Sessionen slutade till sist på + $20

 

Resultat:

 

December: + $366

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Först är 3 pers all in och jag leder tills en fisk hittar 4-outaren för en split på river.

 

Sen åker jag på 2 st 2-outare på 10 minuter från samma spelare.

 

Som om inte det vore nog så torksar jag en jättepott på 99 mot JJ på brädan 7 9 J 2 2

 

Sessionen slutade på - $53

 

Resultat:

 

December: + $313

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriost, inser du inte hur värdelös den dealen var? Eller misstolkar jag det hela om jag får det till att din polare tog 80% av det du cashade? Sorry, men har nog aldrig sett en sämre deal

 

Seriöst, köp in dig till vilken tunering som helst, folda dig itm och casha 3*buyin? Nej, övervärde växer inte på träd....

 

Så jävla lätt är det inte att casha i en turnering med 4k pers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett par riktigt tunga sessioner så startade jag dagens grind med förhoppningen om att vinna tillbaka lite av förlusten från igår. Det första som händer är att jag sätter en shorttack all in med JJ efter en låg flopp. Shortstacken synar med toppar och drar in trissen på river, en riktigt jobbig start. Det skulle dock vända och efter två timmar så slutade sessionen på + $44

 

Här är en nyckelhand. Kåk mot kåk och jag på den vinnande sidan, riktigt skönt med tanke på att jag torskade flera liknande potter igår.

 

 

Hand 1,382,945,212, Started at 2006-12-18 08:10 (EST)

Table 'HERO's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Q-SMOOTH ($39,40 in chips)

Seat 1: Zungwang ($37,75 in chips) (on the button)

Seat 2: HERO ($26,45 in chips)

Seat 3: xPeepx ($20,50 in chips)

Seat 5: Mz Vain ($24,25 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

HERO : Post Blind ($0,15)

xPeepx : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Tc:

Dealt to HERO: :Ks:

*** Pre-Flop *** :

Mz Vain : Fold

Q-SMOOTH : Call ($0,25)

Zungwang : Fold

HERO : Call ($0,10)

xPeepx : Check

*** Flop *** : :Th::9d::Kc:

HERO : Bet ($0,50)

xPeepx : Raise ($1)

Q-SMOOTH : Fold

HERO : Call ($0,50)

*** Turn *** : :Td:

HERO : Check

xPeepx : Bet ($1)

HERO : Call ($1)

*** River *** : :4s:

HERO : Check

xPeepx : Bet ($10)

HERO : Raise ($24,20)

HERO : All In ($24,20)

xPeepx : Call ($8,25)

xPeepx : All In ($18,25)

*** SUMMARY ***

Pot: $46,70 | Rake: $0,50

Q-SMOOTH lost $0,25

Zungwang lost $0

HERO bet $26,45, collected $46,70, net $20,25 Shows [ :Tc::Ks: ] (a full house, tens full of Kings)

xPeepx lost $20,50 Shows [ :Ts::9c: ] (a full house, tens full of nines)

Mz Vain lost $0

 

Resultat:

 

December: + $343

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även ifall du lyckas få in degen på rivern där med KTo så spelar du handen helt fel.

 

Flop: Betta ut pot, om du inte ska checkraisa. Jag föredrar att betta ut på denna nivå.

 

Turn: Du måste checkraisa eller betta ut direkt här. Annars kan du inte värdebetta rivern vilket är nyckeln till att få betalt i den här handen.

 

River: Som sagt, här ska värdebetten in. Du har tur att Fi ens har något i detta läge.

 

 

Ta _ALDRIG_ en linje som gör att du måste checkraisa eller betta snålt på rivern när du har stål på så låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även ifall du lyckas få in degen på rivern där med KTo så spelar du handen helt fel.

 

Flop: Betta ut pot, om du inte ska checkraisa. Jag föredrar att betta ut på denna nivå.

 

Turn: Du måste checkraisa eller betta ut direkt här. Annars kan du inte värdebetta rivern vilket är nyckeln till att få betalt i den här handen.

 

River: Som sagt, här ska värdebetten in. Du har tur att Fi ens har något i detta läge.

 

 

Ta _ALDRIG_ en linje som gör att du måste checkraisa eller betta snålt på rivern när du har stål på så låga nivåer.

 

Kul med respons på händerna för en gångs skull :D

 

Om vi börjar med beten på floppen så är det nästan pot, tror potten ligger på 70c och jag betar 50c, brukar oftast beta strax under. Betar för det mesta ut bra träffar eftersom det är svårt att checkraisa på min nivå pga att spelet ofta är för passivt.

 

När jag träffar kåken på turn så bestämmer jag mig för att slowspela. Med tanke på att han höjde mig på floppen så var jag säker på att han skulle fortsätta beta om jag visade svaghet.

 

Hade jag betat ut på river här så känns det som att mitt slowspel blir för uppenbart, känner mig dessutom säker på att han fortsätta beta här med. Nu hade jag iofs fått in pengarna hur jag än spelat handen med tanke på att båda hade träffat så pass bra. Det var hur som helst så här jag tänkte under handen men det är möjligt att du har en poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi börjar med beten på floppen så är det nästan pot, tror potten ligger på 70c och jag betar 50c, brukar oftast beta strax under. Betar för det mesta ut bra träffar eftersom det är svårt att checkraisa på min nivå pga att spelet ofta är för passivt.

Jag tycker du alltid ska betta ut pot när det inte höjs preflop. I det här fallet 75c (3x25c). Antingen har han något eller inte. Synar han 50c synar han 75c.

 

När jag träffar kåken på turn så bestämmer jag mig för att slowspela. Med tanke på att han höjde mig på floppen så var jag säker på att han skulle fortsätta beta om jag visade svaghet.

Synar du bara flop måste du checka turn och då måste du även höja hans turnbet så du kan betta rivern. Tycker inte det finns några alternativ. Checkraisen är given.

 

Hade jag betat ut på river här så känns det som att mitt slowspel blir för uppenbart, känner mig dessutom säker på att han fortsätta beta här med.

Din Fi kan ha i princip vad som helst här så du kan inte räkna med att han ska betta även rivern. Som sagt, försök alltid ta en linje så du kan värdebetta rivern för att få betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev någon timmes spel under kvällen. Gick lite upp och ner men lyckades avsluta sessionen på + $15

 

Här är en rätt konstig hand från kvällen. Blev riktigt sugen på en syn här, varför skulle han göra det här spelet med en bra hand?

 

Hand 1,385,340,794, Started at 2006-12-18 17:52 (EST)

Table 'chiefgue's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 3: damian29 ($21,25 in chips)

Seat 4: HERO ($21,85 in chips)

Seat 5: Byrd70 ($7,90 in chips) (on the button)

Seat 6: -YACHT- ($41,70 in chips)

Seat 7: jbcasa ($25,15 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

-YACHT- : Post Blind ($0,15)

jbcasa : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ts:

Dealt to HERO: :Tc:

*** Pre-Flop *** :

damian29 : Call ($0,25)

HERO : Bet ($1,25)

Byrd70 : Call ($1,25)

-YACHT- : Fold

jbcasa : Call ($1)

damian29 : Call ($1)

*** Flop *** : :4c::7c::8s:

jbcasa : Bet ($20)

damian29 : Fold

HERO : Fold

 

Resuktat:

 

December: + $358

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK/AQ/KQ/A6/A5 i klöver är väl troliga händer om killen fattar vad outs är. Annars kan han mycket väl tomtespela överpar eller set där. Det finns inga alternativ. Du leder inte mot någon av de händer som han kan tänkas ha. FOLD.

 

Hittade folden, en shortstack synar och han visar 88 för topset. Tur för mig som vid en mindre raise antagligen hade re-raisat och tappat en hel del pengar i den potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...